Waar laat je de sleutel bij kessy

tomdetester

Nieuw lid
Hallo

Over twee weken hoop ik mijn oiii combi ebl in gebruik te nemen. Nu was ik gisteren bij de skoda dealer in deventer en stelde hem de vraag: waar laat je sleutel als je auto is uitgerust met kessy.? Zijn antwoord was
In de broekzak, nu kan dat maar ik vind dat niet lekker zitten.

De nieuwe audi a4 en de passat hebben een soort gleuf waar je de sleutel in kan plaatsen, wat tegelijkertijd ook dienst doet als een soortnvan kontaktslot. Bij mijn huidige auto een renault grand scenic kan ik ook mijn kaart in soort van gleuf plaatsen ondanks dat ik ook hier de renault variant van kessy heb.

Dit zorgt er voor dat mijn sleutel niet door de auto zwerft, dus mijn vraag wie van de oiii rijders in het bezit van een uitvoering met kessy kan hier een uitspraak over doen, of moet ik idd de sleutel leggen in de midden console?

Ik hoop spoedig van jullie te horen
 

turboturbo

Forumguru
*....ennnn kom maar door met die grappen over gleuven... :deuk:

Ik begrijp het persoonlijk ook niet, waarom dit nou een feature is die je zou willen hebben. Bij mij glijden telefoons en sleutels vaak uit m'n broekzak in de auto (want je zit met je kont laag) en moet dikwijls mijn vingers pijnigen om iets tussen de middensconsole en de zetel te vissen. Zo'n auto sleutel zou ik nou ook vaak kwijt zijn tijdens een rit.

#firstworldproblems... :shutup:
 

tomdetester

Nieuw lid
Precies dat is mijn punt dus ook en nu met die creditcard van renault gaat het nog wel als die niet in zijn plekkie zit...
 
Hallo

Over twee weken hoop ik mijn oiii combi ebl in gebruik te nemen. Nu was ik gisteren bij de skoda dealer in deventer en stelde hem de vraag: waar laat je sleutel als je auto is uitgerust met kessy.? Zijn antwoord was
In de broekzak, nu kan dat maar ik vind dat niet lekker zitten.

De nieuwe audi a4 en de passat hebben een soort gleuf waar je de sleutel in kan plaatsen, wat tegelijkertijd ook dienst doet als een soortnvan kontaktslot. Bij mijn huidige auto een renault grand scenic kan ik ook mijn kaart in soort van gleuf plaatsen ondanks dat ik ook hier de renault variant van kessy heb.

Dit zorgt er voor dat mijn sleutel niet door de auto zwerft, dus mijn vraag wie van de oiii rijders in het bezit van een uitvoering met kessy kan hier een uitspraak over doen, of moet ik idd de sleutel leggen in de midden console?

Ik hoop spoedig van jullie te horen
Ik begrijp wat je bedoeld. In de Golf Variant van mijn vrouw hebben we ook Keyless entry en rijden met een sleutelbos in mijn broekzak vind ik ook niet prettig. Ik doe de sleutel altijd in een bakje links onder het stuur. Dit vakje is bij de O3 ook aanwezig (heb ik al gecheckt....) ;)
 

CDK

Forumguru
wat denk je er van dat je de sleutel laat op de plaats waar je hem normaal ook zou laten als je je auto geparkeerd en afgesloten hebt? ;)

bij mij zit hij altijd in mijn attachekoffer, heb ik die niet bij me in het weekend, dan gewoon in een jas of broekzak :)

greetz Corné
 
wat denk je er van dat je de sleutel laat op de plaats waar je hem normaal ook zou laten als je je auto geparkeerd en afgesloten hebt? ;)

bij mij zit hij altijd in mijn attachekoffer, heb ik die niet bij me in het weekend, dan gewoon in een jas of broekzak :)

greetz Corné
Corne, helemaal mee eens. Als het kouder is laat ik mijn sleutel altijd in mijn jaszak zitten, maar in de zomer is dat wat lastiger zonder jas. Dan Heb ik de sleutel in mijn broekzak, echter tijdens het rijden in het bakje....
 
Heb een laguna met de handenvrije startkaart. Ik sta altijd bij de voordeur te zoeken waar ik dat ding heb gelaten, want mijn huissleutels zitten er ook aan :)
Verder een super fijn systeem.
 

Cordoba

Forumguru
Jaszak, zou ik niet zo gauw doen: de kans dat je bij redelijk weer even uitstapt, en je jas laat liggen (en de auto dus open) is te groot. Persoonlijk zou ik 'm waarschijnlijk gewoon in een broekzak houden, maar er is natuurlijk ook nog iets dat speciaal gemaakt is voor dergelijke gevallen: maakt niet uit wat voor kleding je aan hebt, altijd ruimte, en je vergeet 'm nooit als je 'm goed gebruikt. Wat dat speciale 'ding' is? Een keycord.
 

CoesDoes

Forumguru
Voordeel van kessy is dat je de sleutel kan laten waar je wil, nadeel daarbij is dat er daardoor wel heel veel mogelijkheden zijn ;)
Ik denk dat ik hem zelf meestal, zoals Corné zegt op dezelfde plaats als de rest van de dag zal hebben, in mijn geval is dat mijn broekzak.
Misschien is de phonebox nog een optie, daar zit een stroeve bodem in wat schuiven/rammelen kan voorkomen en je auto kan je waarschuwen als je de telefoon (en in dit geval daarmee dus ook je sleutel) vergeet.
 

SHEDAI

Lid
Ja dacht altijd zo een kessy is wel handig. Pak auto van me vrouw (picanto) en weet ook niet waar ik sleutels moet laten. Doe mij maar toch me octi met ouderwets sleutels in contact steken.
 

D_R1978

Senior Member
Bij mijn oude Focus met een vergelijkbaar systeem had ik de sleutels min of meer permanent in mij rugzak zitten die ik vrijwel altijd meeneem, vond ik zelf best handig. :)
 

Noord26

Forumguru
Onze 2005 Swift had het ook al, vond het ideaal. Sleutel gewoon los in de auto in een vakje voor een bekerhouder. Leek wel op maat gemaakt.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Er zijn wel meer berichten weg!

Klopt! We zitten hier niet in de kantine, dus alle off-topic berichten over zwemdiploma's, lomscholen, ledenstatus, sleutels onder de verf etc verwijderd. ;)
 
Bovenaan Onderaan