Waar laat je de sleutel bij kessy

Falcon

Donateur
Dit "probleem" heb ik ook bij mijn Prius Wagon... en leg ze altijd weg (inclusief huissleutels want die zitten er ook aan vast) in de middenconsole bakjes.
 

Gysman

Actief lid
Kessy: mooi systeem... Maar ben ik de enige die vindt dat de plaats van de startknop op een wel erg cheape plek zit? Zou heb toch liever op het dashboard willen hebben, ipv op de stuurkolom...
 

Flem_nl

Forumguru
Startknop zit op prima plek! Waarom zou ik de hele rit naar een knop moeten staren die ik tijdens het rijden niet nodig heb! De handbeweging naar de stuurkolom zit al ruim 15 jaar als automatisme in m'n systeem.....
 

Herman Janssens

Senior Member
Ik vind het ook sijkers op laag water zoeken als je de plaats van de startknop bekritiseert. Hij zit waar je normaal de auto met de sleutel zou starten. Op mijn fiesta heb ik hem ook in het dashboard zitten, maar ik heb nog nooit gedacht:"Hé, wat een ingenieuze vondst!" :cool:
 
Iedereen wil toch zo`n knop op het dashboard? Het liefst nog van aluminium met een lichtgevend led-randje erom. Kan iedereen zien dat je keyless rijdt.

Daar is Skoda iets te pragmatisch voor. En daarvoor koop je toch een Skoda. Anders neem je maar een Audi ;).

Ik laat mijn sleutels altijd in mijn tas. Die heb ik eigenlijk altijd bij me. En ik weet altijd waar ik ze gelaten heb:D.
 

tomdetester

Nieuw lid
De plek van de startknop maakt mij niet uit, in mijn huidige auto ziet recht voor mijn neus ik gebruik hem eigenlijk nooit bewust en ik denk dat het bij mijn skoda ook zo zal zijn. Maar goed gysman heeft een mede stander als het gaat om de plek van de startknop en dat is autoweek. Hij moet het altijd doen en dan ben ik blij, helaas heeft de renault door lege batterijen van de afstandsbediening mij al een keer laten staan, hopenlijk blijft mij dat bespaart bij mijn komende octavia.
 

Pablos

Senior Member
Rij al acht jaar sleutelloos. Meestal zit de sleutel in een jaszak. Werkt prima.

Plaats van de knop vind ik een non discussie van testers (moeten iets te zeuren hebben:D mijn Grand scenic had op het dashboard een knop, mijn Nissan qashqai heeft een sleutel zonder sleutel (moet startknop als sleutel draaien op stuurwiel???).

De kessy lijkt me prima. Goed bereikbaar en gewoon een knop die niet in het zicht zit:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

thakawa

Nieuw lid
Startknop zit op prima plek! Waarom zou ik de hele rit naar een knop moeten staren die ik tijdens het rijden niet nodig heb! De handbeweging naar de stuurkolom zit al ruim 15 jaar als automatisme in m'n systeem.....

haha ik weet wat je bedoel. De de passat zit de startstop knop bij de pook. Ik toch zeker 2 weken moeten wennen om niet de sleutel om te draaien bij uitzetten :D

de startknop op de stuurkolom is de setup van de Golf6. De golf7 heeft de knop nu op de plek van de huidige passat. Volgens mij proberen ze zo bepaalde functies en knopjes/plaatwerk door te spelen naar een 'lagere' lijn... Ben wel benieuwd waar die bij de nieuwe passat gaat komen... op t dak? :laugh:
 

cDree

Lid
Het is een mooi systeem, waar die knop zit zal een zorg zijn wat mijn betreft, val mij mogen ze alleen de sleutel wel dunner en kleiner maken als je hem toch amper nog gebruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@cDree, helemaal mee eens, want alleen aan de bestuurderskant onder een afdekplaatje van de handgreep kan je met de sleutel in geval van nood de deur open maken, dus in principe wordt de sleutel nooit gebruikt
 

tomdetester

Nieuw lid
Ja dat dacht ik ook dat ik de sleutel nooit nodig zou hebben tot in een week zowel de battenrij van mijn gewone keycard als van de reserve keycard geen sjoege meer gaf. Best wel balen als je dan staat te hannesen om je deuren open te krijgen en dat is tot daar aan toe, de auto wou ook miet meer starten en nergen zit dan een ordinair contactslot....noem dat maar crateur de problematique
 

CDK

Forumguru
idd daarom heeft Skoda aan de bestuurderskant nog een sleutelgat onder een kapje in de handgreep voor het geval je batterij van je ab leeg is :)
 

tomdetester

Nieuw lid
Ja oke corné en dan nu het start probleem, want binnenkomen is een, starten is dan nog altijd twee met de intelligentie in de huidige sleutels
 

CDK

Forumguru
@tomdetester, ik denk dat dat wél lukt, de auto leest als het goed is de chip, in een creditcard zitten tenslotte ook geen batterijen :)
 
Bovenaan Onderaan