Waar laat je de sleutel bij kessy

tomdetester

Nieuw lid
Het is een terugkeer naar een oude liefde, maar heb goede herinneringen aan mijn eerste octavia 2 19 tdi elegance hb black magic met maxi-dot, lederen bekleding, trekhaak, achter ruiten wisser en sport uitlaat. Na 4 jaar en 240.000 km leverde ik hem met pijn in mijn hart in bij de leasemij
 

turboturbo

Forumguru
In dat filmpje wordt volgens mij nu precies duidelijk dat 'handig' soms niet altijd als handig wordt ervaren. :pieker:
 

cDree

Lid
is het niet zo dat hij automatisch opslot gaat als je een x aantal meter bij de auto vandaan bent,of als hij een halve min geen activiteit meer opmerkt?
 

CDK

Forumguru
@cDree, als het goed is wel, wil het wel een xtje voor je checken vandaag, wordt vervolgd :)
 

Pablos

Senior Member
Ik verheug me wel op de zaken als de handgreep. Bij mijn huidige auto moet ik nog op knopjes dtukken etc. Ga nu weer naar de handelswijze van Renault met de kwaliteit van de Tsjechische Duitsers:) verheug me erg op mijn eerste Skoda....
 
cDree, met Kessy gaat de auto op slot door de deurkruk aan te raken. De auto gaat niet vanzelf op slot als je een aantal meter van de auto vandaan loopt. Als je de auto van het slot haalt en de deur niet binnen een aantal minuten opent gaat deze weer vanzelf op slot.
 

cDree

Lid
@corne, wacht het af, kan wel eens makkelijk zijn als je met je handen vol weg loopt dat je niet meer terug hoeft te lopen maar gewoon een koude rakker uit de koelkast kan pakken zonder er meer naar om te kijken. ben in het verleden wel eens verrast met een deur die opzich wel opslot had gekomen de hele nacht lang :bloos: ..
 
Bij Renault is het wel dat als je weg loopt de auto op slot gaat. Meestal handig, soms niet.

Ik heb bijvoorbeeld een alarm en als ik met mijn gezin weg ben en ga tanken springt de auto op slot bij het binnenlopen van het tankstation en gaat het alarm af omdat vriendin en kinderen er nog in zitten :)
 

CDK

Forumguru
@cDree, nee het werkt alleen met de sensoren op de deurgrepen van de beide voorportieren, bij weglopen was na 5 minuten de auto nog steeds niet gesloten.

greetz Corné
 

cDree

Lid
mm dan maar goed opletten dat ik hem opslot doe, zou zonden zijn als t navi systeempje door een voorbijganger geleend word..
 

CDK

Forumguru
als ze hem willen lenen van je doen ze dat helaas ook als de auto wel afgesloten is met de nodige braakschade als gevolg....
 

cDree

Lid
haha, dus het advies luidt, laat je auto los, het liefst alles al losgekoppeld en wel..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TL@

Forumguru
Er is maar 1 juiste plaats voor een start-knop, op de pook, onder een kapje :

image-1.jpg


Zonder kapje is ook nog goed:
ag_07cls550_startstopbutton.jpg
 

paulus474

Senior Member
Weet iemand trouwens hoe het zit met voorgloeien (in de dieselmotoren natuurlijk ;) )?
Bij mijn vorige Fabia draaide ik de contactsleutel 1x om (in contact en dus voorgloeien), en wanneer voorgloeilampje uit was nog een keer doordraaien om de motor te starten.
Met KESSY kun je wel in contact zetten (1x op knop drukken zonder de koppeling in te drukken), maar je kunt daarna niet snel nog 1x drukken met koppeling in om te starten (als voorgloeilampje uit is).
Of hoeft het voorgloeien allemaal niet meer zo, dus gewoon koppeling in en op startknop duwen.
Of houdt het systeem zelf rekening met het starten: dus pas starten als voorgloeilampje uit is?
 

RoelF

Forumguru
Gezien KESSY gemaakt is voor ons gemak, zou ik er vanuit gaan dat de auto het 'juist' starten zelf wel regelt.
 

Darkside

Forumguru
Ik heb geen idee. Maar toen ik nog dieselde deed ik ook niet aan voorgloeien.
Gewoon sleutel er in en draaien en wegrijden.
Denk dat KESSY hem ook gewoon snel start.
 
Bovenaan Onderaan