W8 / Superb-verlichting

Vanenkelen

Forumguru
Thanks voor de aanvullingen allen!

De binnenverlichtingsunit van de S2 is niet hetzelfde als die waar het in dit topic over gaat en ook in de O2C past toch?

Ik vond deze foto van de S2 unit:
Superb-Tech-internal-catvision.jpg

Of past die ook?
 

Vanenkelen

Forumguru
Duidelijk! Ik denk er dan toch sterk over om de interieurstijl van de S2 te volgen: dus de witte ledjes met groene knopjes.

Nu maar eens kijken waar die dingen te krijgen zijn. Ik zie dat JMstyle.de ze heeft, maar zijn best aan de prijs >80 euro incl verzendkosten. Weet iemand nog alternatieve adresjes?
 

Michelv.

Forumguru
Ebay.de dan zit je op 55-60 Euro in de standaard vw-kleuren alles rood dus, zal je zelf nog om moeten bouwen. En goedkoper zijn ze bijna niet te vinden, hou het al een hele tijd in de gaten maar ze blijven duur, ook 2e hands.
 
Laatst bewerkt:

Vanenkelen

Forumguru
Ja dat had ik idd al gezien, maar heb geen zin in open maken en omsolderen... los van het feit of je dan de juiste ledjes (lichtsterkte) weet te vinden. JMstyle zal ze ook zelf wel ombouwen, maar die hebben waarschijnlijk al goed gezocht naar de juiste kleuren en lichtintensiteit.
 

Antera

Donateur
Dat ombouwen verwacht ik zeker geen problemen mee. Met de S1 units ook gedaan zonder problemen
 

Kensel

Forumguru
Ik heb de mijne inderdaad bij JMStyle besteld.
Ik kon daar inderdaad kleur LEDs en kleur van de knoppenverlichting aangeven.

Ik vermoed dat zij ze inderdaad zelf hebben omgebouwd, maar moet zeggen dat dat niet opvalt. Is net of de unit zo uit de fabriek komt.
Het was wel even wat geld voor een stukje plastic met wat lampjes, maar naar mijn mening dubbel en dwars waard!
 
Ik heb het zelf anders gedaan. Ik heb achter de roosters van de brillenhouder ledjes gemaakt. Deze vervolgens aan de dimmer van binnenverlichting gekoppeld. Als je het een beetje netjes doet, zie je overdag niet dat er leds achter zitten. Met behulp van een exra weerstand kun je voor je zelf bepalen hoe fel je ze wilt hebben.

Tip is wel om het zwarte gaasje te laten zitten
Deze leds zitten er in
http://www.ledtuning.nl/catalog/product_info.php?cPath=96&products_id=342.
 
Ik heb er totaal 3 blokjes in zitten, zodat ik kan kiezen hoeveel licht ik wil hebben. Dit is dus stand als ik niet zoveel licht wil hebben, daarnaast kan ik het helemaal uit zetten.

In de verlichting voor de achterbank heb ik ook 2 leds gemaakt, zodat de hele auto een groene gloed heeft. Op het moment dat de achterbank niet verlicht wil hebben, kies ik voor deze stand, of ik zet alles uit
 

Bijlagen

  • Foto0076.jpg
    Foto0076.jpg
    447,3 KB · Weergaven: 53

Joske

Forumguru
ik vind het een hoog kerst-gehalte hebben als ik de foto's nu zie.. misschien een foto in volledige duisternis van op de achterbank getrokken, kan misschien mij nog van gedachten doen veranderen ;)

maar het is wel een leuke upgrade voor de wagen :thumbsup:
(maar niet mijn smaak :) )
 

Vanenkelen

Forumguru
Ik wil het zelf ook zo subtiel mogelijk, dus voor mij ook de 'originele' Superb module met de originele kleuren....
 
Kan me voorstellen dat je er zo tegen aan kijkt (letterlijk en figuurlijk) In de auto in het donker is het redelijk subtiel.

De lampjes voor de achterbank vind ik zelf eigenlijk ook te veel van het goede, dus die gaan er weer uit.
 

Kensel

Forumguru
Ik vind de ledjes bij de achterbank eerlijk gezegd ook wat teveel van het goede.. Maar dat heeft ook weer te maken met smaak..

Bij mij is er voorin een nieuwe lampunit ingekomen (met groene knopverlichting en groene leds) en de originele unit van voorin heb ik achterin geplaatst (zodat er daar ook leeslampjes zijn).
Op deze manier is het subtiel, maar toch niet standaard zeg maar..
 

rxr

Lid
Ik was vanmiddag nog op de autosloperij in albergen bij Broekhuis en daar zag ik nog een SuperB staan met z'n unit er in. Mocht je dus voor een klein prijsje dergelijke licht unit willen hebben en je woont in de buurt dan weet je dat daar nog 1 is.

Helaas is de licht unit in mijn O1 anders :( anders had ik hem mee genomen.
 
Bovenaan Onderaan