W8 / Superb-verlichting

Ik weet niet welk effect je beoogt? Het geeft zeker een mooie rode gloed in de auto.

En die rode lampjes vloeken niet - ten minste, als je een Superb unit neemt, want die zijn groen /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

Superb_130

Nieuw lid
De led's geven rood licht. Zijn een soort laser-achtige lichtjes die het hele interieur voorin een rode gloed geven in het donker.
Als je toch iets wilt veranderen qua binnenverlichting: de portiergrepen in de Superb geven een wit licht in het donker, volgens mij heeft de Octavia dit ook niet.
 
Zo, even dit topic van 6 jaar gelen omhoog schoppen.:ahum:

Inmiddels een W8 binnenverlichting gemonteerd. Besteld bij JM-style met groene leds en kreeg hem met rode leds.
De rode leds geven amper licht en gaan steeds zwakker branden. Zoals het er nu uit ziet doen ze het straks helemaal niet meer.
Misschien komt het doordat ik de extra draad naar de verlichtingsschakelaar nog niet aangesloten heb, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

20479-binnenverlichting.jpg
 

Skodarno

Senior Member
Hmm dat is wel minder, heb ook al bij de dealer gevraagd naar de W8 verlichting, prijs verschild niet veel maar OEM Superb is dus niet groen?
 
Standaard is het volgens mij rood. Ik heb extra moeten betalen voor groene leds (wordt aangepast dus)maar niet ontvangen.
 

Kensel

Forumguru
Bij mij is het allemaal zonder problemen verlopen (ook via JM-Style) en ik heb inderdaad wel groene knoppen en groene leds.. Heb je er al een mailtje aan gewaagd aan JM-Style?

Foto's van de groene led's zijn trouwens te vinden in het topic van "Mijn Auto"
 
Ja, een paar e-mails verstuurd maar nog geen antwoord.

Die van jou geven inderdaad veel meer licht, op mijn foto kun je nog net een klein beetje van die rode led zien.
Ik moest de binnenverlichting aanzetten want de leds branden zo zwak dat ze op een foto niet te zien zijn.
 

Kensel

Forumguru
Hmm.. dat is minder, ik kreeg direct antwoord namelijk als ik mailde..

Ik zag inderdaad dat jou ledjes erg zwak branden.. Ik zou toch even kijken om de andere kabel ook aan te sluiten op de verlichtingsschakelaar, aangezien deze (bij mij tenminste) ervoor zorgt dat de ledjes gaan branden zodra de dashbordverlichting gaat branden..
 

Antera

Donateur
heb je de leds op de dashboard verlichting zitten en heb je deze gedimt staan? dan worden de leds ook minder fel :-)
 

Kensel

Forumguru
Gelukkig werken de leds nu wel!
Alleen jammer dat de leds niet groen zijn inderdaad.. maar wie weet voor je nog wat van JM-Style.
 

Antera

Donateur
klopt leds zijn altijd rood alleen als je een andere binnenunit neemt meen van de passat dan zijn de knoppen ook rood. je kan er zo groene leds in solderen. Ik had namelijk en rode te pakken en heb de leds van de knoppen groen gemaakt. dit kan je ook doen voor de rode interrieur leds.
 

Kensel

Forumguru
Ik heb wel groene knoppen en groene leds. Is alleen niet origineel Skoda.
Origineel Skoda heeft inderdaad rode leds en groene knoppen, bij volkswagen is alles rood..
 
Inmiddels contact gehad en excuus gehad dat ik de verkeerde heb gekregen. Als het goed is krijg ik het prijsverschil terug gestort.

Ik laat het maar zo, vind het niet echt storend.

20513-w8-binnenverlichting3.jpg
 

Bijlagen

  • 20513t-w8-binnenverlichting3.jpg
    20513t-w8-binnenverlichting3.jpg
    1,4 KB · Weergaven: 83

Kensel

Forumguru
Waarschijnlijk toch vakantie.. Maar wel netjes opgelost zo, alleen voor jou jammer dat het toch niet helemaal is zoals je had gewild.
 

Vanenkelen

Forumguru
Even dit oudere topic omhoog schoppen. Ik vind het een leuke upgrade voor mijn auto (O2C FL), maar twijfel over de kleur van de leds die naar beneden schijnen. De knoppen moeten groen, dat is duidelijk, maar ik twijfel tussen rode, groene of witte leds die het interieur verlichten.

  • Rood had ik in mijn passat, daar stond het heel erg mooi, maar ik twijfel of dat in het Octavia interieur staat.
  • Groen lijkt mooi bij het Octavia interieur te passen, maar groen licht geeft meestal een nogal onnatuurlijke (ongezonde) reflectie op je huid (gezicht, handen).
  • Wit lijkt me de meest neutrale optie, maar is dat net zo subtiel als rood? Of heb je dan het idee dat je continue met je binnenverlichting aan rijdt?
Wellicht kunnen bovenstaande personen hun ervaringen nu na een jaartje (of meer) eens delen?

En klopt het dat op de Superb 1 de leds rood waren en op de Superb 2 de leds wit?
 
Laatst bewerkt:

Kensel

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik met de groene leds zeer tevreden ben. Het past inderdaad goed bij de verlichting van het dashboard van de Octavia.
Het geeft wel een groene gloed inderdaad, maar deze is voor mij niet storend. Het blijft tenslotte geen overheersend licht en puur voor de 'ambience'.

Hoop dat je er iets aan hebt.
 
Bovenaan Onderaan