VW Golf GTI 2010

VEEJAY

Forumguru
Veel plezier ervan Chris! Ik weet niks van benzine turboos maar vind het bijzonder om met dezelfde turbo van 210pk naar 300+ te gaan!
 

LT83

Forumguru
Hey Chris,

Ziet er lekker uit, 300+ Pk's is niet verkeerd. Respect voor de GTI en de mannen van JD. Kan mij voorstellen dat de GTI weer sneller en lekkerder rijdt.
Mijn RS gaat donderdag ook in Lochem langs, met een nieuwe downpipe, sportcat en stage 2 afstelling op maat zal hij zo rond de 290pk gaan leveren hopelijk.
Helaas is de 300pk grens met een standaard Borg Warner turbo uit de TFSI volgens mij niet echt haalbaar. Ik zie een autobahnritje aankomen, jammer dat het snelheidsverschil wel zon beetje hetzelfde zal blijven ;)
 

plaza

Forumguru
Zeer mooie waarden Chris,trouwens wel apart dat je je duur betaalde ABT chip
extra vervangt voor JD chip.
Je verhaal van 300 km per uur kan ik bevestigen , mijn OC 2 RS met 335 pk en 435 nm
haalde met tomtom echte km's 270 km per uur, meer zat er niet in.

Had nog wel voldoende toeren over voordat je in het rood reed, maar won het niet meer
van de luchtweerstand.
 

sitechris

Donateur
@plaza: financieel en verstandig zijn twee woorden die niet bij mij passen ha ha ;). Ik had gewoon zin in wat anders en aangezien mijn garantie over 6 maanden al afloopt, vond ik dit wel een aardig moment om eens wat nieuws te doen. En nu heb ik weer een reden om niet te snel mijn auto in te ruilen ;)

Mbt topsnelheid: de instructeur van de Autovisie Drivers Academy vertelde mij dat hij zelfs een 450 pk sterke Audi RS5 zonder begrenzer op de teller niet naar de 300 kon krijgen. Vond ik overigens wel opmerkelijk. Ik heb genoeg filmpjes van M3's gezien die wel de 300 op teller halen, dat even terzijde.
 

sitechris

Donateur
@VEEJAY: er zit veel rek in benzine turbo's. Was niet de enige GTI vandaag die boven de 300 pk kwam. Overigens heb ik wel 15 pk gewonnen door kat en Carbonio. Als je die eraf haalt dan zit je net onder de 300. En mijn GTI leverde waarschijnlijk standaard al wat meer dan 210 pk.

Maar er zijn meer voorbeelden: als je bv naar de 1.8 TSI kijkt, met standaard chipje gaat je 120 pk Audi A4 al naar dik 200 pk. Of de ED35 GTI die je van 230 naar 330 pk kan tillen. Er stond vandaag ook een 150 pk Tiguan 1.4 TSI die naar 212 pk gechipt was. Ook een lekkere stijging.
 

LT83

Forumguru
kan het niet zo zijn dat er ook een aanzienlijk verschil zit in de tellerafwijking tussen bijv. een M3 en een RS5. Kan zomaar 15-20km zijn bij 300km/h, we hebben het hier immers niet over GPS snelheden.

@ plaza, 270 GPS km's is al een hele prestatie opzich. Volgens mij was je dan al aardig het tellertje uit ;)
 

___JC___

Forumguru
Dat zijn toch wel serieuze waardes Chris, lijkt me geen straf. Ik heb zelf een paar keer in een 300+ pk Leon Cupra R gereden en de duw met name bij hoge snelheden is echt indrukwekkend. Hebben ze bij JD nog het koppel beperkt in de lage versnellingen om wielspin te beperken?W

Wat betreft topsnelheid denk ik dat de versnellingsbakverhoudingen ook een zeer grote invloed hebben. BMWtjes gaan over het algemeen hard. Kijk maar eens naar de top van een 320d in vergelijk met bijvoorbeeld een 2.0TDI van VAG.
 

sitechris

Donateur
Zou kunnen, maar met 450 pk verwacht ik dat je 300 echte kilometers ook wel moet halen. Misschien overdrijft Audi een beetje in de power? Of is dit een maandagmorgen versie?
 

LT83

Forumguru
@ JC alle 2.0T's worden bij JD standaard in de eerste 2 versnellingen op koppel geknepen volgens mij. Niet alleen voor de wielspin maar ook om de koppeling een beetje heel te houden lijkt mij
 

sitechris

Donateur
Volgens mij is koppel in mijn gti niett geknepen in eerste 2 versnellingen. Ga ik ook eens navragen. Overigens trek ik in 1 nooit hard door. Te weinig grip. Daar mis je 4wd.
 

___JC___

Forumguru
Jep 350nm haalt ie wel inderdaad en toch ook 220pk. Ik dacht niet dat ze standaard het vermogen afknijpen bij JD. Ze kunnen het wel wel natuurlijk, heeft dat niet power controller of zoiets?
 

Race Eend

Forumguru
powercontroller kan alleen in de golf 5 generatie, de nieuwe G6 gti / 1.8 tsi MED17 kan dat niet zo. Zit daar dus niet in..
 

LT83

Forumguru
@ Mark....in de 2.0 TFSI's zetten jullie het toch wel standaard aan of niet? Gaat het dan alleen om een koppelbeperking of ook pk's en op
hoeveel nm wordt hij dan afgesteld?
 

Race Eend

Forumguru
hij wordt bij de TFSI's gemiddeld 15% in de 1 en 10% in de 2 geknepen (over de hele linie, dus zowel koppel als vermogen)
 
Bovenaan Onderaan