VW Golf GTI 2010

LT83

Forumguru
Dat is zeker niet best Chris, waarschijnlijk ook nog een gevalletje uit eigen zak betalen. Persoonlijk zou ik er echt alles aan doen om die Sachs erin te krijgen. Maar bebgrijp wel dat je met een goed gevoel op vakantie wilt kunnen gaan. Waarschijnlijk heeft de agressieve ABT chip je koppeling gesloopt ;) Neemt niet weg dat het wel heel snel is, jouw kilometerstand bekijkende. Wat dat betreft klop ik hem nog even af met mijn standaard koppeling...;)
 

Race Eend

Forumguru

Is niet zo vreemd, gebeurd wel vaker (gelukkig niet vaak, maar het is geen uitzondering), LUK koppelingen zijn over het algemeen wat minder kwaliteit constant dan sachs. De ene rijdt jaren met 430-460Nm (zie ook de wagen van Luuk bijvoorbeeld). Terwijl Chris hem met minder koppel al voor de 50.000km uit heeft liggen. Zo ook met de 2 massavliegwielen. Sommige hebben nieuw uit doos echt al meer speling dan de ander.
 

VEEJAY

Forumguru
Vervelend Chris, gelukkig heb je een indertijd uitgebreide garantie met de dealer afgesloten. Ik ga er vanuit dat deze gewoon in werking treed. Vandaar dat je voor de standaard koppeling bent gegaan.
 

Skoody Boo

Actief lid
Is niet zo vreemd, gebeurd wel vaker (gelukkig niet vaak, maar het is geen uitzondering), LUK koppelingen zijn over het algemeen wat minder kwaliteit constant dan sachs. De ene rijdt jaren met 430-460Nm (zie ook de wagen van Luuk bijvoorbeeld). Terwijl Chris hem met minder koppel al voor de 50.000km uit heeft liggen. Zo ook met de 2 massavliegwielen. Sommige hebben nieuw uit doos echt al meer speling dan de ander.

M.a.w., de kwaliteit van LUK koppelingen is bij veel exemplaren o.k., maar er zit nog wel eens een zwakker exemplaar tussen, terwijl dat laatste bij Sachs niet zo is?
 

sitechris

Donateur
Dat is zeker niet best Chris, waarschijnlijk ook nog een gevalletje uit eigen zak betalen. Persoonlijk zou ik er echt alles aan doen om die Sachs erin te krijgen. Maar bebgrijp wel dat je met een goed gevoel op vakantie wilt kunnen gaan. Waarschijnlijk heeft de agressieve ABT chip je koppeling gesloopt ;) Neemt niet weg dat het wel heel snel is, jouw kilometerstand bekijkende. Wat dat betreft klop ik hem nog even af met mijn standaard koppeling...;)

De timing is ronduit ongelukkig, anders had ik zeker voor een Sachs koppeling gekozen. Maar ja.....niet op vakantie gaan is ook niet echt een optie.
 

sitechris

Donateur
Net de auto afgehaald bij de dealer met verse koppeling en lager erin. Probleem lag bij de drukgroep, dus ook coulance! Geintje kost me 0 euries :)
 

sitechris

Donateur
Net 950 km gereden naar Salzburg. Auto rijdt weer als nieuw. En wat rijdt hij toch goed op de autobahn. Ik was me oprecht aan het afvragen waarom ik de gti ga vervangen volgend jaar. De lat ligt zo hoog. Geweldige auto!
 

VEEJAY

Forumguru
Hoi Chris je auto is nu de absolute perfectie genaderd, kun je nog even toelichten waarom je hem weg zou doen? Mij een raadsel.

Groetjes,

VJ

564286_526176567408573_1143370205_n.jpg
 
Bovenaan Onderaan