VW Golf GTI 2010

Race Eend

Forumguru
Ik zit te genieten achter het toetsenbord, topic naar mijn hart :)

Even zonder dollen, misschien is het leuk om in het voorjaar naar de ring te gaan met bv driving fun. Je hoeft zelf niet te rijden, maar kan voor 10 euro ook de hele dag mee met anderen in de wagen (ook met de golf 6 van JD bv).
 

VEEJAY

Forumguru
Ha die Mark, dat sla ik zeker niet af, misschien mag ik dan ook een rondje met Jos mee (zal het hem vragen als ik voor mijn 180DKM beurtje moet aftikken over een paar weken). 15 november was mij te koud, maar zat wel naar de webcam te gluren helaas ging het event niet door.
 

Hetzer

Forumguru
Wie gaan er allemaal die kant op??????


ps jullie kunnen de berichten omtrent het "driving fun"gedeelte beter posten in een nieuw topic.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat klinkt inderdaad raar! Je hoort duidelijk de turbofluit (top) maar er komt een soort mechanische janktoon doorheen.

Wel een serieus snel karretje by the way! :xyxthumbs:
 

VEEJAY

Forumguru
klinkt niet bekend, zet het even op het groene forum, daar hebben ze wat meer ervaring (ook met tunnelgeluiden). Succes hoop dat je snel weet wat er aan de hand is.
 

sitechris

Donateur
Nee, de power is gewoon optimaal (dat zie je ook terug in het filmpje). Kan het ook niet zijn dat het vanuit de Carbonio komt? Het komt wel echt onder de motorkap vandaan. Kan me nauwelijks voorstellen dat de turbo zo hard fluit. Overigens fluit hij alleen bij volgas en zo rond de 4500 - 5000 RPM. En ook niet altijd.

@Race Eend. Wat zijn btw de mogelijkheden als ik mijn non-resonated demper vervang door een resonated? En als ik de Abt chip alsnog door een JD chip (op maat) wil laten vervangen, levert dat nog wat extra power op? En hebben jullie ook al stage 3 voor de GTI VI?

De Abt chip is goed, maar ik heb het idee dat het nog net wat beter/strakker kan. Met name onderin vind ik vermogensafgifte tikje te abrupt (net wat te groot turbogat), het mag iets smoother. En ik heb weer zin in een projectje ;)
 

Canon-Eye

Donateur
Is het toerental- of snelheid gerelateerd?
(in 't laatste geval kan het ook nog gewoon de wind in je oren zijn...:winkie:)
 

sitechris

Donateur
Toerental gerelateerd, ik hoor het in versnelling 2 en 3. In 4 niet meer, dan nemen de rijgeluiden het heft over ;)
 

Race Eend

Forumguru
Nee, de power is gewoon optimaal (dat zie je ook terug in het filmpje). Kan het ook niet zijn dat het vanuit de Carbonio komt? Het komt wel echt onder de motorkap vandaan. Kan me nauwelijks voorstellen dat de turbo zo hard fluit. Overigens fluit hij alleen bij volgas en zo rond de 4500 - 5000 RPM. En ook niet altijd.

@Race Eend. Wat zijn btw de mogelijkheden als ik mijn non-resonated demper vervang door een resonated? En als ik de Abt chip alsnog door een JD chip (op maat) wil laten vervangen, levert dat nog wat extra power op? En hebben jullie ook al stage 3 voor de GTI VI?

De Abt chip is goed, maar ik heb het idee dat het nog net wat beter/strakker kan. Met name onderin vind ik vermogensafgifte tikje te abrupt (net wat te groot turbogat), het mag iets smoother. En ik heb weer zin in een projectje ;)

We zijn bezig met een upgrade turbo voor de G6 gti. Dat zal nog wat meer winst geven dan alleen de software naar +- 300pk brengen.

Het geluid kan uit de carbonio komen, wel vreemd dat het dan gekomen is en niet al aanwezig was. Je kunt de originele bak even testen, of even geheel zonder filter rijden een paar honderd meter (gewoon voor de LMM loshalen en even naar onder buigen oid).

Je kunt uiteraard een non-resonated pijp erop zetten 150 euro zit die pijp op.
 
Bovenaan Onderaan