Verwarming buitenspiegels

LenK

Forumguru
Vanmorgen: spiegels waren bevroren.
Spiegelknopje stond naar voren. Auto starten -> spiegel ontdooide
ZONDER dat de achterruitverwarming aan stond.

Wat is dat spiegelknopje gammel trouwens. Ik heb het idee dat als ik er vaak aan zou draaien dat het zo dol zou zijn.
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

O1 (met verwarmde spiegels) heeft knopje met 3 standen.
(Verwarmings symbooltje bij O1 staat in het midden links tussen L en R)

[/ QUOTE ]

Mijn O1 heeft dat ook, maar de Demarage van mijn broer heeft het weer anders, weet alleen even niet precies hoe....
ahum.gif


Aanvulling: Oh ja, nu weet ik het weer, bij mij kan de draaiknop op L of R worden gezet. Tevens is er een middenstand waarbij beide spiegels bediend worden. Bij die middenstand staat ook het verwarmings-symbool. De spiegels worden alleen verwarmd als de draaiknop in het midden staat EN de achterruitverwarming aan staat.
Bij de Demarage van mijn broer doet de spiegelverwarming het altijd als de draaiknop in het midden staat, ongeacht of de achterruitverwarming nou aan staat of niet.
bye.gif
 

ougie

Forumguru
Leuk zo'n ouwe vraag met daaraan volgend een discussie over knopje en schakelaars. Minder leuk is het als je het eerste echte defect aan je O2tje moet melden. Ik denk namelijk dat mijn linker buitenspiegelverwarming naar de kl*#@^* is. Rechts wordt warm, links niet. Uiteindelijk valt het nog mee, na ruim 4 jaar is dit de eerste "echte" storing. Hebben meer mensen last, of last gehad van dit bijna onoverkomelijke euvel ?
 

Edwin

Lid
Leuk zo'n ouwe vraag met daaraan volgend een discussie over knopje en schakelaars. Minder leuk is het als je het eerste echte defect aan je O2tje moet melden. Ik denk namelijk dat mijn linker buitenspiegelverwarming naar de kl*#@^* is. Rechts wordt warm, links niet. Uiteindelijk valt het nog mee, na ruim 4 jaar is dit de eerste "echte" storing. Hebben meer mensen last, of last gehad van dit bijna onoverkomelijke euvel ?
Ik heb het probleem gehad dat de rechterspiegel niet meer echt verwarmde; spiegelglas is vervangen en hij ontdooit weer als de beste...
 

Rallye

Forumguru
Bij mij is het linker spiegelglas onder garantie vervangen. Ik heb het idee dat hij het desondanks minder goed doet dan rechts.....
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb erg eigenlijk nog nooit op gelet. Zal het eens gaan doen bij de volgende vorstperiode.
 

Gysman

Actief lid
Haha, ik zit al bijna twee jaar te denken: misschien moet ik eens iets onzinnigs betreffende de spiegels van mijn O2 posten, en dan blijkt hier al 3 jaar een thread over te bestaan. Bij mij doet de rechter spiegel het waardeloos. Duurt zeker 30 minuten voordat ik er wat door kan zien als ze beslagen zijn, en ik vergeten ben even een doekje erover heen te halen.

Overigens: spiegels worden ook heel snel vuil, en het zicht 's avonds door de spiegels is dan heel slecht. Dat is de reden dat ik ook altijd een droog doekje in de auto heb liggen wat ik er minimaal 3x per week overheen haal.
 

Rallye

Forumguru
Overigens: spiegels worden ook heel snel vuil, en het zicht 's avonds door de spiegels is dan heel slecht. Dat is de reden dat ik ook altijd een droog doekje in de auto heb liggen wat ik er minimaal 3x per week overheen haal.

Vreeemd. Die van mij worden niet of nauwelijks vuil.
 

vdijk

Lid
Overigens: spiegels worden ook heel snel vuil, en het zicht 's avonds door de spiegels is dan heel slecht. Dat is de reden dat ik ook altijd een droog doekje in de auto heb liggen wat ik er minimaal 3x per week overheen haal.

daar heb ik ook al last van. Zeker als het donker is, heb je last van de vieze spiegels en is het goed uitkijken bij het inhalen
 

TL@

Forumguru
De mijne gaan beiden even snel (misschien rechts een klein beetje sneller, maar kan ook zijn omdat die kant altijd tegen een huis staat en minder beslaat of bevriest)

De spiegels worden idd wel redelijk snel vuil (niet sneller dan van mijn Golf IV) maar je ziet er toch altijd nog goed in.
 

Rolle

Senior Member
Ook geen last van vuile spiegels tussen 2 wasbeurten. Vroeger bij mijn Volvo was dit wel anders. Die moest ik regelmatig eens poetsen tussen 2 wasbeurten.
 

Ericpeeke

Actief lid
Bij mij is van de week het glas van de rechter buitenspiegel vervangen omdat de verwarming het niet meer deed. Hup, 85 euro. Bij mijn vorige auto (Fabia) is het ook al een keer gebeurd. En bij de Polo die ik daarvoor had ook. Blijkbaar is dit iets wat bij VAG nogal eens voorkomt (of ik heb Bad Karma ;)). Ach ja, het rondde het bedrag wat ik verder voor mijn 60.000 km beurt moest betalen mooi af op de 1000 euro. Kon er ook nog wel bij (zucht).
 

Captain Hook

Forumguru
Ach ja, het rondde het bedrag wat ik verder voor mijn 60.000 km beurt moest betalen mooi af op de 1000 euro. Kon er ook nog wel bij (zucht).
1K euro voor een 60K beurt?!
En dan is nog niet eens een distributieriem vervangen (?)

WTF hebben ze allemaal gedaan voor dat geld dan? :eek:
 

Ericpeeke

Actief lid
1K euro voor een 60K beurt?!
En dan is nog niet eens een distributieriem vervangen (?)

WTF hebben ze allemaal gedaan voor dat geld dan? :eek:

't Was inclusief 4x nieuwe bandjes (Conti PremiumContact2) en nieuwe remblokjes voor. Met die kosten eraf was 't een kleine 500 euro. Ook niet goedkoop, maarja, de tijden dat Skoda zich ook in de onderhoudskosten presenteerde als een budgetmerk zijn nu blijkbaar echt voorbij :crazy:.
Het is wel de manier om het verlies aan inkomsten uit de verkoop van auto's te compenseren ;).
 

Dutch

Actief lid
Ze kunnen samen werken maar ook apart.

Als het spiegelverwarmingsknopje op aan staat en je zet de achterruitverwarming aan, dan gaan de spiegels mee aan.
Als het spiegelverwarmingsknopje op uit staat en je zet de achterruitverwarming aan, dan wordt alleen de achterruit verwarmd.
Als je het spiegelverwarmingsknopje van uit naar aan zet, dan worden wel de spiegels, maar niet de achterruit verwarmd.
 
Bovenaan Onderaan