Verwarming buitenspiegels

ougie

Forumguru
Nu even een hele echte Hollandse vraag,,,,,, weet iemand wat het kost, zo'n spiegelglas laten vervangen, en is het ook zelf te doen?
 

Ronnie

Forumguru
Nu even een hele echte Hollandse vraag,,,,,, weet iemand wat het kost, zo'n spiegelglas laten vervangen, en is het ook zelf te doen?
Is goed te doen, simpel eraf trekken, links en rechts vingers (ik doe het altijd met 2 linealen) erachter en dan naar je toe trekken, maar wel met beleid!
Zit vast dmv een klemring van kunstof.
 

ous

Nieuw lid
ik heb net complete spiegelr mèt glas met verwarming ontvangen van onderdelenlijn voor Euro 50 compleet thuisbezorgd.
 

guitar_billy

Senior Member
ik ben er tijdens een koude ochtend achtergekomen dat mijn rechter buitenspiegel niet meer warm wordt. dus, werk aan de winkel voordat het echt koud wordt :)

er wordt vaak gemeld dat vervanging van het spiegelglas helpt. voor mij is de stekkerverbinding ook zeker verdacht (oxidatie etc).
en ik wil wel eens beginnen met nameten of de spanning nog op de spiegel aankomt.

echter, het spiegelglas erafhalen met spatels en linealen zie ik niet zitten. is het niet mogelijk de spiegelkap eraf te halen??
 

EdK

Forumguru
Kunt t ook zo laten, heb je minder last van zwervers die hun handen staan te warmen bij je spiegels !!!:uitlachen:
 

Monteurtje

Forumguru
@Guitar Billy. Je kan de spiegelkap loshalen, als je de spiegel wil laten zitten. En je hebt nog geen facelift model.
Lastig uitleggen. De kant van het spiegelglas noemen we voor het gemak de voorkant en de achterkant spreekt dan voorzich.

Spiegel helemaal kantelen naar beneden. Aan de achterkant zit een lipje aan de spiegelkap die aan het zwarte gedeelte daaronder klikt. Ongeveer waar het zwart overgaat naar het doorzichtige plastic van het knipperlicht. Daar moet je dus voorzichtig met een schroevendraaiertje loswippen. Het randje onder de spiegel moet je iets naar voren omhoog trekken en bij het schanierpunt zit die nog geklikt. Als je een begin hebt trek je de kap er zo af. De volgorde maakt niet zoveel uit. Kijk wel uit dat je geen duikjes in de kap maakt.
Het glas kun je er wel afhalen maar er bestaat een kleine kans dat die breekt. Je moet niet aan de hoekjes gaan trekken. Maar proberen om met je vingers erachter te komen. Als je het glas er weer opdrukt, alleen in het midden drukken. Daar zit die alleen geklikt. Niet aan de buitenkanten.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
 

Freakin

Actief lid
Mijn linkerspiegel lijkt ook niet (snel) te verwarmen.
Nog even bij het verlopen van mn garantie melden..

:smiley29:
 

guitar_billy

Senior Member
vandaag maar eens de kappen van de spiegels gehaald, is te doen met beleid.

toen de spiegels doorgemeten in koude toestand (draden eraf!), bestuurderskant is 15 ohm, bijrijderskant is 120 ohm.

12V spanning komt er bij beide spiegels op, alle klemverbindingen zijn licht geoxideerd.

heb de verbindingen nog schoongemaakt en opnieuw opgeklemd, maar rechts blijft koud, dat gaf het grote verschil in weerstand ook al aan.


conclusie : nieuw spiegelglas nodig.
 

guitar_billy

Senior Member
ja, dat glas bevat ook de verwarming met aansluitingen en een kunststof frame waarmee je het op de motor voor de elektrische verstelling kan klikken. allemaal op de achterkant.

de eerder gegeven link naar het duitse octavia forum bevat een PDF waar zeer veel foto's instaan van de spiegels.
 
Bovenaan Onderaan