Verwarming buitenspiegels

smg

Lid
Volgens mij werken ze alleen in combinatie met de achterruitverwarming. Heeft iemand de handleiding in de buurt om het na te slaan?

Anders heb ik ook al maandenlang het broeikaseffect lopen versterken!
 

Deje

Lid
Nee, na een tijdje gaan ze vanzelf uit volgens mij...
(meen ik in de handleiding gelezen te hebben)
 
Als het zo is als Higgy verteld dan gaan ze zeker weten vanzelf uit aangezien ze gekoppeld zijn met de achteruit verwarmining die ook vanzelf uitgaat.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Die van mij doen het echt zonder dat ik de achterruitverwarming aan heb staan.

[/ QUOTE ]

De mijne ook. Ik heb de achterruitverwarming nog geen 1 keer gebruikt sinds ik hem heb.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Die van mij doen het echt zonder dat ik de achterruitverwarming aan heb staan.

[/ QUOTE ]

De mijne ook. Ik heb de achterruitverwarming nog geen 1 keer gebruikt sinds ik hem heb.

[/ QUOTE ]
Knopje niet kunnen vinden? /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

Wiseguy

Actief lid
/forum/images/graemlins/grin.gif duurde bij mij inderdaad wel even.... ben gewend dat de achterruitverwarming tevens de spiegels inschakelt.... maar bij de O2 is dat dus apart.... heb het nog even nagevraagd bij de dealer....
 

Dutch

Actief lid
Als je de verwarming van de spiegels altijd aan laat staan, dan worden ze ingeschakeld samen met de achterruit. Je kunt ze ook los van de achterruit aanzetten, maar ik vind de bediening van het knopje van de spiegels wat onhandig. Ik gebruik dus gewoon het knopje van de achterruitverwarming.
 

LazyLee

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als je de verwarming van de spiegels altijd aan laat staan, dan worden ze ingeschakeld samen met de achterruit. Je kunt ze ook los van de achterruit aanzetten, maar ik vind de bediening van het knopje van de spiegels wat onhandig. Ik gebruik dus gewoon het knopje van de achterruitverwarming.

[/ QUOTE ]

Dat wist ik nog niet...
Wat ik wel heb gelezen is dat als je de spiegelverwarming aan laat staan, deze na het starten automatisch aangaat als de buitentemperatuur te laag is (ik dacht 5 graden of lager).
 

higgy

Forumguru
Ietwat off-topic: zag vanochtend voor het eerst sinds de aanschaf het ijs-symbooltje op het display verschijnen, brrrr.
 

Logic

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als je de verwarming van de spiegels altijd aan laat staan, dan worden ze ingeschakeld samen met de achterruit. Je kunt ze ook los van de achterruit aanzetten, maar ik vind de bediening van het knopje van de spiegels wat onhandig. Ik gebruik dus gewoon het knopje van de achterruitverwarming.

[/ QUOTE ]

Ehh, heb jij meer knopjes dan ik? Als je de spiegels op verwarming zet staan ze idd altijd aan, maar volgens mij toch echt los van de achterruitverwarming, want ook al staat die niet aan, mijn spiegeltjes dampen er lustig op los.
 

Dutch

Actief lid
Wat de dealer (De Meern) mij vertelde was het volgende:

Als je de spiegels op de verwarmingsstand zet en laat staan, dan worden deze verwarmd. Na een tijdje gaat deze verwarming vanzelf weer uit. Als je dit knopje zo laat staan in deze stand, dan zal de spiegelverwarming bij het opnieuw starten van de motor NIET aangaan. In dit geval zal de spiegelverwarming pas aangaan bij het inschakelen van de achterruitverwarming. Dit bedoelde ik met mijn eerdere opmerking.

Als je in dit geval de spiegelverwarming wil aanzetten, ZONDER de achterruit te verwarmen, dan moet je de spiegelverwarming eerst uit, en dan weer aanzetten.

Ingewikkeld. Ik zal ook het instructieboekje er nog eens op naslaan.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Wat de dealer (De Meern) mij vertelde was het volgende:

Als je de spiegels op de verwarmingsstand zet en laat staan, dan worden deze verwarmd. Na een tijdje gaat deze verwarming vanzelf weer uit. Als je dit knopje zo laat staan in deze stand, dan zal de spiegelverwarming bij het opnieuw starten van de motor NIET aangaan. In dit geval zal de spiegelverwarming pas aangaan bij het inschakelen van de achterruitverwarming. Dit bedoelde ik met mijn eerdere opmerking.

Als je in dit geval de spiegelverwarming wil aanzetten, ZONDER de achterruit te verwarmen, dan moet je de spiegelverwarming eerst uit, en dan weer aanzetten.

Ingewikkeld. Ik zal ook het instructieboekje er nog eens op naslaan.

[/ QUOTE ]

Oude topic, maar ff ophalen.
Het begint weer te vriezen en we moeten weer krabben.

Hey dacht ik... het duurt wel erg lang dat mijn spiegels ontdooit zijn... ik heb toch verwarmbare spiegels...
Ja die heb ik, knopje goed ? Ja knopje goed, dan maar de achterruitverwarming aan. Na paar minuten even het raampje naar beneden en controle van de spiegel want dit gaat niet echt snel... en dat klopt. Spiegel is gewoon ijs koud :-0

iemand anders dit ook wel eens gehad ? zal de dealer zo maar even bellen....
 

higgy

Forumguru
Hoekie, en met knopje goed bedoel jij ook dat je de draaiknop van je spiegelverstelling naar voren hebt gedraaid, richting het ontdooisymbooltje dat daar staat?
 

LenK

Forumguru
O1 (met verwarmde spiegels) heeft knopje met 3 standen.
(Verwarmings symbooltje bij O1 staat in het midden links tussen L en R)

O2 heeft knopje met 4 standen, dat is toch niet voor niks neem ik aan..
 

Jpoers

Lid
stellingbreker:

in de herfst/lente periode komt het bij mij wel eens voor dat mijn achterruit beslaat en mijn spiegels mooi helder zijn. dan hoeven van mij de spiegels niet te verwarmen.

of zoals nu met het ijs, zijn mijn ramen ijsvrij en moet ik alleen nog mijn spiegels ontdooien.

2 knopjes zijn voor mij handiger,
en daarom hebben we allemaal een andere mening
grin.gif
 

MMM

Lid
Ik zit deze discussie nou een poosje te volgen, maar ik krijg toch de indruk dat niemand nou precies weet wat er nou eigenlijk gebeurd. Werken ze nou apart of zijn ze nou aan elkaar gelinkt op een of andere manier.

Iemand van PON aanwezig op dit forum die ons uit de droom kan helpen?
 
Bovenaan Onderaan