Verwarming buitenspiegels

Fabia

† In Memoriam
Ze kunnen samen werken maar ook apart.

Als het spiegelverwarmingsknopje op aan staat en je zet de achterruitverwarming aan, dan gaan de spiegels mee aan.

Maar dan staan je spiegels toch al aan. Wat heeft de achterruitverwarming daar dan mee te doen?
 

EdK

Forumguru
Maar dan staan je spiegels toch al aan. Wat heeft de achterruitverwarming daar dan mee te doen?

Dit was mijn reactie ook !
In de RR werkt het allemaal onafhankelijk van elkaar
Mijn spiegelverwarming staat eigenlijk standaard aan, en als ze beslagen zijn dan zijn ze ook erg vlug weer droog , en dit of mijn achteruitverwarming nu wel of niet aanstaat !
 

tlpeter

Actief lid
Misschien dat het bij de octavia anders werkt ?
Ik vraag me af of er op de fabia een timer zit die de (achteruit)verwarming vanzelf uit schakelt

Is dit zo dan klinkt het wel aannemelijk
 
vannacht lage temperaturen in Noord Holland en derhalve mijn O2 hedenochtend onder de condens aangetroffen. Nou valt het mij op dat mijn LINKER spiegel supersnel droogt maar bij de RECHTER spiegel duurt het wel een half uur voordat je er echt 100% goed in kan kijken.

Iemand een verklaring voor dit fenomeen???
 

Octavia_II

Actief lid
Maar dan staan je spiegels toch al aan. Wat heeft de achterruitverwarming daar dan mee te doen?

Dit was mijn reactie ook !
In de RR werkt het allemaal onafhankelijk van elkaar
Mijn spiegelverwarming staat eigenlijk standaard aan, en als ze beslagen zijn dan zijn ze ook erg vlug weer droog , en dit of mijn achteruitverwarming nu wel of niet aanstaat !

Wat Dutch denk ik bedoeld is dat als je de spiegelverwarming altijd op aan hebt staan dat deze dan pas echt aan gaat op het moment dat de achteruit verwarming ingeschakeld wordt....

Groet,

Charlie
 

EdK

Forumguru
Wat Dutch denk ik bedoeld is dat als je de spiegelverwarming altijd op aan hebt staan dat deze dan pas echt aan gaat op het moment dat de achteruit verwarming ingeschakeld wordt....

Groet,

Charlie

En dat is dus niet zo want bij mij werkt het dus ONafhankelijk van elkaar !
Dus achterruitverwarming uit en spiegel aan dan doet de spiegelverwarming het dus gewoon wel !!
MITS je uiteraard je sleutel in contact hebt en deze aan hebt !
 

Huyzen

Lid
En dat is dus niet zo want bij mij werkt het dus ONafhankelijk van elkaar !
Dus achterruitverwarming uit en spiegel aan dan doet de spiegelverwarming het dus gewoon wel !!
MITS je uiteraard je sleutel in contact hebt en deze aan hebt !


Bij mij ook, deze week al een paar keer nodig gehad. En ze drogen allebei even snel.
 

MarcoO2

Forumguru
Bij mij gaat ook altijd al de linker een stuk sneller dan de rechter. En ik moet, omdat ik 'm altijd aan heb staan, inderdaad eerst de achterruitverwarming aanzetten voordat'ie gaat werken. Of 'm even uit- en weer aan zetten natuurlijk.
 

Wijnand850

Forumguru
Bij mijn O2 gaan de linker en de rechterspiegel even snel. Het condens is er in rap tempo af. Ook werken ze onafhankelijk van de achterruitverwarming.

Groet,
Wijnand.
 

Octavia_II

Actief lid
En dat is dus niet zo want bij mij werkt het dus ONafhankelijk van elkaar !
Dus achterruitverwarming uit en spiegel aan dan doet de spiegelverwarming het dus gewoon wel !!
MITS je uiteraard je sleutel in contact hebt en deze aan hebt !

Hoi EdK,

staat de spiegelverwarming continue op aan, of zet je hem op aan NADAT het contact aan is gezet?

Groet,

Charlie
 

EdK

Forumguru
Hoi EdK,

staat de spiegelverwarming continue op aan, of zet je hem op aan NADAT het contact aan is gezet?

Groet,

Charlie


Staat bij mij continu op aan !! En komt er alleen vanaf als ik eens een spiegel moet corrigeren in zijn stand !
 

Gieliovd

Forumguru
Ook in de zomer aan? Lekker dan! Zo'n gloeiding verbruikt nog best wat stroom. En dan niet te vergeten dat hij ook nog eens stuk gaat zo.

Kom op Ed! Zet uit dat ding als het niet nodig is!
 

MarcoO2

Forumguru
Hey EdK, jij hebt dus altijd het knopje op "aan" staan, en hij werkt dan dus ook zonder dat je de achterruitverwarming gebruikt? Dat zou dan toch inhouden dat je spiegelverwarming het ALTIJD doet, ongeacht of je het nodig hebt?

Ik neem aan dat het systeem na een bepaalde tijd nadat je de auto hebt gestart, wel weer uitgaat, maar dan nog... zou dat niet een heleboel onnodige slijtage veroorzaken en een heleboel onnodig energieverbruik opleveren?

Wat mij betreft is het systeem in mijn O2 dan beter: hij doet het óf als ik hem aanzet, óf (als hij altijd aanstaat) zodra ik mijn achterruitverwarming aanzet.
 

EdK

Forumguru
Ook in de zomer aan? Lekker dan! Zo'n gloeiding verbruikt nog best wat stroom. En dan niet te vergeten dat hij ook nog eens stuk gaat zo.

Kom op Ed! Zet uit dat ding als het niet nodig is!


Je snapt het echt niet Gielovd, ik geef geen financieele donatie's op straat of aan de deur !
Maar als een zwerver hard kan rennen kan hij iedere dag bij mij zijn handen aan de spiegels warmen !
Dat is mijn manier van helpen !!

Maar als ik achteruitverwarming aan zet gaat er een lampje in de schakelaar branden die je er op attendeerd !
En dat is met de spiegelverwarming niet het geval ! Dus in de koude dagen gaat het erop en je vergeet het gewoon ( althans ik ) om het in warmere dagen weer uit te zetten !
En ach verbruik in benzine zal echt meevallen, die dakrails zullen meer verbuik bezorgen !! en die heb ik niet !! dus .................
 

Ronnie

Forumguru
Ook in de zomer aan? Lekker dan! Zo'n gloeiding verbruikt nog best wat stroom. En dan niet te vergeten dat hij ook nog eens stuk gaat zo.

Kom op Ed! Zet uit dat ding als het niet nodig is!
Rustig maar, verwarming wordt automatisch uitgeschakeld, standaardtijd is 12 min aan, dacht ik.

-> Kanal 003 (Aussenspiegel-Ein Zeit)
Auflösung: 1 Minute
Wertebereich: 0 - 255 Minuten
 

Gieliovd

Forumguru
Pfiew, dat gaat maar net weer goed dan, Ed ;)

Diep in je hart ben je wel lief he, gewoon de wereld ff warmer maken, dan hebben ze het niet zo koud meer, die zwervers.

Je weet wie het zegt he.
 

EdK

Forumguru
Pfiew, dat gaat maar net weer goed dan, Ed ;)
Je weet wie het zegt he.

Inderdaad weet ik dat, wordt tijd dat je weer wat nuttige dingen in het leven gaat doen !!!
Reizen, trouwen, werken , of toch maar naar school weer !!
En belangrijkste een Skoda aanschaffen !
 
Bovenaan Onderaan