verhulstr
Forumguru
Zoals al aangeven vorige week dat er weer een Fabia Combi terug kwam in ons huishouden.....is gisteren werkelijkheid geworden.
Vorige week al wezen kijken naar deze auto, alles uitgeplozen bij de aanbieder...dingen geregeld.....en dan gisteren opgehaald.
Uiteraard zijn er wel een paar dingetjes aan....zoals dat de AB het niet deed in de sleutel, dat was snel opgelost door het batterijtje in de sleutel te vernieuwen.
Zo werkt het slot in de bestuurders kant deur en de passagiers kant achter niet helemaal naar behoren op commando’s van de afstandsbediening.....maar als ik de sleutel in het slot steek en hem open of sluit gaan er 3 deuren open of terug op slot. Het lijkt of het slot in de passagiers kant rechts achter het helemaal niet meer doet elektrisch....ik heb het pinnetje naar beneden geduwd en ie is op slot....(ik gebruik die deur niet vaak)
Ook moet ik nog even kijken waarom mijn achter ruitenwisser dienst weigert......verder werkt alles redelijk naar behoren......ohw ja...en nog een raam bestuurders kant voor die niet wil.....vanmorgen het deur paneel er eens vanaf gehaald.
Het raam zat wat gekanteld in de deur....raam was wel gesloten maar lag eigenlijk overdwars in de sponning, maar liet een kiertje open waardoor er wind en of regen naar binnen kon.
Nu vanmorgen de desbetreffende deur eens opgemaakt......en ik heb schijnbaar veel geluk gehad. Mee dat ik het paneel waar de speaker en het raam mechanisme aan vast genageld zit eruit haalde zag ik wat er aan de hand was.
Het glas was zover ie kon ..helemaal boven, ik kijk naar mijn mechanisme zie ik die 2 klemmen waar het glas in geklemd wordt ....staat helemaal beneden .....het glas had naar beneden kunnen vallen...maar gelukkig omdat ie overdwars in de sponning lag..heeft het glas zichzelf klem gezet.....verder was er aan het mechanisme de achterste glijblok gebroken...in dit glijblok zit de klem die het glas moet vast houden...en deze zat nog aan het glas vast terwijl de andere nog in het mechanisme zat......
Glijblokje kunnen lijmen om dienst te kunnen doen om het raam dicht te houden, maar een nieuw mechanisme moet gemonteerd worden in de loop van de tijd. Motor en schakelaar werken gelukkig...dus ik hoefde het niet in de electra te zoeken.
Goed...de Fabia......uit 2003....225.000km op de teller.....een 1.4 16v BBY.... de Comfort uitvoering....en precies de zelfde kleur als mijn eerste.....en ook het interieur het zelfde als de eerste.
Eerste Fabia....met de AQW (8v)....
De huidige Fabia.....de 16v
Vanmiddag kon ik nadat het raam volledig dicht was eens wassen...de auto was groen van het onder een boom staan.....kan ik gelijk zien hoe de auto er uiteindelijk uit ziet.
Het is geen nieuwe...en tuurlijk..er zitten krasjes in ...deukjes in..maar hè.. zoals ik al zei..het is geen nieuwe. Hij doet wat ie moet doen....hij is nog best knap voor zijn leeftijd en kilometers dacht ik zo.
Er zijn nog een paar klusjes die gedaan moeten worden ...maar die komen stapje voor stapje.
Zo staan de schokbrekers en banden voor de achterkant op het plan te vervangen....banden zijn van 2011....hebben nog wel een beetje profiel, redelijk wat droogte scheurtjes en de schokdemper achter is er zeker 1 die goed lek is...tenminste...behoorlijk zijn dempende werking is verloren.
De distributie zit er ook aan te komen.....en ook die zal ik op korte termijn gaan vervangen....
@Hakar ......ik heb het weer hoor met die bestuurders stoel......die hendel.....bij het in en uitstappen.....
Vorige week al wezen kijken naar deze auto, alles uitgeplozen bij de aanbieder...dingen geregeld.....en dan gisteren opgehaald.
Uiteraard zijn er wel een paar dingetjes aan....zoals dat de AB het niet deed in de sleutel, dat was snel opgelost door het batterijtje in de sleutel te vernieuwen.
Zo werkt het slot in de bestuurders kant deur en de passagiers kant achter niet helemaal naar behoren op commando’s van de afstandsbediening.....maar als ik de sleutel in het slot steek en hem open of sluit gaan er 3 deuren open of terug op slot. Het lijkt of het slot in de passagiers kant rechts achter het helemaal niet meer doet elektrisch....ik heb het pinnetje naar beneden geduwd en ie is op slot....(ik gebruik die deur niet vaak)
Ook moet ik nog even kijken waarom mijn achter ruitenwisser dienst weigert......verder werkt alles redelijk naar behoren......ohw ja...en nog een raam bestuurders kant voor die niet wil.....vanmorgen het deur paneel er eens vanaf gehaald.
Het raam zat wat gekanteld in de deur....raam was wel gesloten maar lag eigenlijk overdwars in de sponning, maar liet een kiertje open waardoor er wind en of regen naar binnen kon.
Nu vanmorgen de desbetreffende deur eens opgemaakt......en ik heb schijnbaar veel geluk gehad. Mee dat ik het paneel waar de speaker en het raam mechanisme aan vast genageld zit eruit haalde zag ik wat er aan de hand was.
Het glas was zover ie kon ..helemaal boven, ik kijk naar mijn mechanisme zie ik die 2 klemmen waar het glas in geklemd wordt ....staat helemaal beneden .....het glas had naar beneden kunnen vallen...maar gelukkig omdat ie overdwars in de sponning lag..heeft het glas zichzelf klem gezet.....verder was er aan het mechanisme de achterste glijblok gebroken...in dit glijblok zit de klem die het glas moet vast houden...en deze zat nog aan het glas vast terwijl de andere nog in het mechanisme zat......
Glijblokje kunnen lijmen om dienst te kunnen doen om het raam dicht te houden, maar een nieuw mechanisme moet gemonteerd worden in de loop van de tijd. Motor en schakelaar werken gelukkig...dus ik hoefde het niet in de electra te zoeken.
Goed...de Fabia......uit 2003....225.000km op de teller.....een 1.4 16v BBY.... de Comfort uitvoering....en precies de zelfde kleur als mijn eerste.....en ook het interieur het zelfde als de eerste.
Eerste Fabia....met de AQW (8v)....
De huidige Fabia.....de 16v
Vanmiddag kon ik nadat het raam volledig dicht was eens wassen...de auto was groen van het onder een boom staan.....kan ik gelijk zien hoe de auto er uiteindelijk uit ziet.
Het is geen nieuwe...en tuurlijk..er zitten krasjes in ...deukjes in..maar hè.. zoals ik al zei..het is geen nieuwe. Hij doet wat ie moet doen....hij is nog best knap voor zijn leeftijd en kilometers dacht ik zo.
Er zijn nog een paar klusjes die gedaan moeten worden ...maar die komen stapje voor stapje.
Zo staan de schokbrekers en banden voor de achterkant op het plan te vervangen....banden zijn van 2011....hebben nog wel een beetje profiel, redelijk wat droogte scheurtjes en de schokdemper achter is er zeker 1 die goed lek is...tenminste...behoorlijk zijn dempende werking is verloren.
De distributie zit er ook aan te komen.....en ook die zal ik op korte termijn gaan vervangen....
@Hakar ......ik heb het weer hoor met die bestuurders stoel......die hendel.....bij het in en uitstappen.....