Vele problemen na aanschaf fabia GL

Na ongeveer een half jaar rijden zonder echte problemen nu weer een waarschuwingslampje.
Het gloeispiraaltje blijf knipperen en start-stop fehler op het display.

Hiet boekje geeft aan storing in motormanagement. "Noodprogramma wordt geactiveerd en ga zo snel mogelijk naar de garage."

Ik heb niet het gevoel dat hij in noodprogramma gaat, motor loopt gewoon normaal. Wat zou dit kunnen zijn?
 

Space_NL

Senior Member
Heb je een mogelijkheid om de boordcomputer uit te lezen? dat zou mooie info kunnen opleveren ...
 
Helaas niet, maar na anderhalf dag geen lampje meer. Geen idee wat dit is geweest, maar alles lijkt nu goed.
 
Al bied het verleden geen garantie op de toekomst,.. maar voordat mijn egr kapot ging had ik ook af en toe het gloeispiraaltje lampje knippert op het dashboard.

In mijn situatie was dat destijds dus een voorbode geweest van een kapotte egr. Toen de egr daarna vervangen was heb ik het gloeisiraaltje lampje niet meer gezien.

Maar wat ik al zei, mijn siutatie hoeft niet de jouwe te zijn. Mijn advies is wel om het te laten uitlezen. Vaak kunnen ze achteraf nog wel de foutcodes zien.

Succes iig.
Gr Just
 

Kogamyata

Senior Member
@sevenup Zonder alles weer te moeten lezen. Was dat probleem van 06-03-2015 opgelost? Je schrijft nu over 1/2 jaar verder! Lijkt toch weer voorbode EGR. Stoot ie bij stapvoets gasgeven en loslaten?
 
De EGR is toen inderdaad vervangen, ongeveer een maand nadat ik hem gekocht had. Verder geen problemen bij stapvoets gasgeven en loslaten. Zou niet best zijn als de EGR nu alweer kapot zou zijn. Zou er nog garantie op zitten als deze toch defect blijkt te zijn?
 

Spierings

Forumguru
Je kunt er over discussiëren wat de oorzaak van het lampje mogelijk kan zijn maar laten uitlezen is de enigste manier om er achter te komen.... Dus niet denken maar doen ;)

Kan ook gewoon iets simpels zijn...
 
Het blijkt een druksensor te zijn in het inlaat traject. Gaat volgens de garage regelmatig kapot bij dit type motor.
De sensor wordt morgen vervangen.
 

Kogamyata

Senior Member
Fabia 1,2 td GL 11-2010 met ca 180.000 km. Gelukkig nog geen last gehad van die inlaatdrukcensor of bedoel je andere motoren?
 

Noord26

Forumguru
De EGR is toen inderdaad vervangen, ongeveer een maand nadat ik hem gekocht had. Verder geen problemen bij stapvoets gasgeven en loslaten. Zou niet best zijn als de EGR nu alweer kapot zou zijn. Zou er nog garantie op zitten als deze toch defect blijkt te zijn?

Standaard heb je 2 jaar garantie op een reparatie/onderdeel als het bij een Skoda dealer is uitgevoerd.

Als je verhouding goed is met je dealer kunnen ze daar zelfs nog wel wat mee rekken. ;)
 
Standaard heb je 2 jaar garantie op een reparatie/onderdeel als het bij een Skoda dealer is uitgevoerd.

Als je verhouding goed is met je dealer kunnen ze daar zelfs nog wel wat mee rekken. ;)

De EGR ging al een week na aanschaf kapot. Auto is gekocht bij de Suzuki dealer. Skoda/PON was niet bereid tot coulance, dus heeft de suzuki garage zelf de reparatie gedaan.
 
En opnieuw een storing, lijkt geen eind aan te komen :(

Nu staat al een paar keer het gloeispiraaltje te knipperen voor en na starten. Starten ging op dat moment erg raar. Na voor gloeien sleutel omdraaien en er gebeurt niks voor een paar seconden, dan ineens toch starten.

Nu lijkt het weer ok, maar zal hem wel weer uit laten lezen. Boekje geeft aan "Storing in motormanagement"
 

TinusPlotseling

Senior Member
Veel geluk heb je niet man, erg vervelend! ! Moet zeggen dat ik weinig problemen ondervind met de fabia Greenline (heb hem inmiddels ook ruim half jaar) zou gewoon teruggaan naar de dealer waar je hem hebt laten repareren Mvg martijn
 
Heb een OBD stekker geleend van een collega en kan alles uitlezen. Er staat geen storingscode in het geheugen, raar. Hij doet het nu wel gewoon weer zonder waarschuwingslampjes.
 

Kogamyata

Senior Member
En opnieuw een storing, lijkt geen eind aan te komen :(

Nu staat al een paar keer het gloeispiraaltje te knipperen voor en na starten. Starten ging op dat moment erg raar. Na voor gloeien sleutel omdraaien en er gebeurt niks voor een paar seconden, dan ineens toch starten.

Nu lijkt het weer ok, maar zal hem wel weer uit laten lezen. Boekje geeft aan "Storing in motormanagement"

Dat later starten heeft waarschijnlijk te maken met, dat het gloeispiraaltje nog niet uit is. Doet de mijne ook. Dus iets te snel gestart. Computer slaat dat op en voert het uit zodra gloeibougies juiste temp. hebben. De rest weet ik niet.
succes,
Joop.
 
Bovenaan Onderaan