Vele problemen na aanschaf fabia GL

Dat later starten heeft waarschijnlijk te maken met, dat het gloeispiraaltje nog niet uit is. Doet de mijne ook. Dus iets te snel gestart. Computer slaat dat op en voert het uit zodra gloeibougies juiste temp. hebben. De rest weet ik niet.
succes,
Joop.

Nee dat was het niet, normaal gaat het gloeispiraaltje na een paar seconden uit. Daarna draai ik de sleutel om. Nu ging het lampje niet uit, hij ging knipperen ook tijdens de rit. Het duurde misschien wel 8 seconden na omdraaien van de sleutel voordat hij ineens startte.
 
Na een tijd zonder storingen gereden te hebben nu toch weer een defect. De N75 klep ging wel erg veel kabaal maken (ook binnenin de auto te horen) en gaf soms storing. Deze vervangen en hij loopt weer ok.

Verder ben ik niet echt tevreden over de auto. Het aantal storingen en piepjes/rammeltjes/kraakjes is toch wel erg hoog.

Nog een half jaar en dan gaat de auto weg. Hopen dat de EGR in de tussentijd goed blijft, de eerste was na 3 jaar ook defect en de auto is nu 6 jaar oud.

Storingen tot nu toe:

EGR defect (in garantie periode)
Raamschakelaar rechts defect (in garantie periode)
GPS antenne defect door slechte afdichting e vocht (in garantie periode)
Kachelweerstand defect (in garantie periode)
Fluitende brandstofopvoerpomp vervangen, heeft niet geholpen (in garantie periode)
Terugroepactie brandstof filter
Druksensor inlaatspruitstuk defect
N75 klep defect

Verder vele piepjes en kraakjes in zowel interieur en onderstel.
 

laagvlieger

Forumguru
Verder vele piepjes en kraakjes in zowel interieur en onderstel.

Die heeft mijn Fabia ondertussen ook wel. Eerst voornamelijk bij koud weer, nu zijn er altijd wel kraakjes in het dashboard en het onderstel. Maar na 7 jaar en 110.000 km vind ik dat niet onoverkomelijk, als je in acht houdt dat de wegen in mijn directe omgeving in slechte staat zijn (ik kan er dus niet omheen) en het feit dat de banden steeds goed hard staan. En laten we eerlijk zijn, het is geen Superb.
Maar van al die storingen die je noemt, (voorlopig) geen last van.
Wel vervelend voor je!
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar komt nog bij dat ik in landbouwgebied woon
Ik woon in een dorp van 410 zielen (stand 01-01-2018) ook geheel omgeven door agrarisch gebied, maar na bijna 7 jaar en 154.000 km nog geen kraakjes en piepjes van enige betekenis gesignaleerd. Als er al eens iets rammelt, dan is het mijn raamwisser in het deurvak omdat het sponsje dat 'm klem moet houden is verschoven.
En de CrossClimates hou ik standaard op rondom 2,8 bar.
 

laagvlieger

Forumguru
Ik woon in een dorp van 410 zielen (stand 01-01-2018) ook geheel omgeven door agrarisch gebied, maar na bijna 7 jaar en 154.000 km nog geen kraakjes en piepjes van enige betekenis gesignaleerd.

Dat is wel mooi. Dan zal er bij jou misschien wat meer speling tussen de onderdelen zitten zodat alles vrij kan bewegen. Of helemaal geen speling en het zit muurvast.
 
Na een tijd zonder storingen gereden te hebben nu toch weer een defect. De N75 klep ging wel erg veel kabaal maken (ook binnenin de auto te horen) en gaf soms storing. Deze vervangen en hij loopt weer ok.

Verder ben ik niet echt tevreden over de auto. Het aantal storingen en piepjes/rammeltjes/kraakjes is toch wel erg hoog.

Nog een half jaar en dan gaat de auto weg. Hopen dat de EGR in de tussentijd goed blijft, de eerste was na 3 jaar ook defect en de auto is nu 6 jaar oud.

Storingen tot nu toe:

EGR defect (in garantie periode)
Raamschakelaar rechts defect (in garantie periode)
GPS antenne defect door slechte afdichting e vocht (in garantie periode)
Kachelweerstand defect (in garantie periode)
Fluitende brandstofopvoerpomp vervangen, heeft niet geholpen (in garantie periode)
Terugroepactie brandstof filter
Druksensor inlaatspruitstuk defect
N75 klep defect

Verder vele piepjes en kraakjes in zowel interieur en onderstel.

Hmm, nu ook last van het waarschuwingslampje van de verlichting terwijl er niets defect is. Niet altijd, maar voornamelijk als het heeft geregend/vochtig is. Al een paar keer voor niets een rondje om de auto gelopen.

Kan dit kwaad? Ik lees dat dit opgelost kan worden door de BCD te vervangen, maar daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan dit kwaad? Ik lees dat dit opgelost kan worden door de BCD te vervangen, maar daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
Het is niet heel erg, maar wel verrekte irritant. Uiteindelijk weet je niet zeker of het vals alarm is, dus ga je toch maar weer even controleren (ik wel in elk geval). Dus wellicht ga je uiteindelijk toch vervangen...
 

Cordoba

Forumguru
Hmm, nu ook last van het waarschuwingslampje van de verlichting terwijl er niets defect is. Niet altijd, maar voornamelijk als het heeft geregend/vochtig is. Al een paar keer voor niets een rondje om de auto gelopen.

Kan dit kwaad? Ik lees dat dit opgelost kan worden door de BCD te vervangen, maar daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Kan niet direct kwaad, alleen betekent dat je niet zo snel zult reageren op een melding van 'kapot lampje' als het een keer terecht is. De praktijk leert dat mensen soms ook een lampje over het hoofd zien bij de controle (denk bijv. aan kentekenverlichting, of de knipperlichten aan de zijkant (voorscherm/spiegel) achteruitrijlichten enz.). Soms komt het ook door een LED-lampje dat gemonteerd is, en op de rand zit van of het wel/niet goed genoeg is voor het lampcontrole systeem.
 
Oja nog vergeten te melden. Tijdens onze zomervakantie kon de achterklep ineens niet meer open. Sluitmechaniek defect. Er was een plastic tandwiel afgebroken bij het motortje van de elektrische ontgrendelding.

Na een tijd zonder storingen gereden te hebben nu toch weer een defect. De N75 klep ging wel erg veel kabaal maken (ook binnenin de auto te horen) en gaf soms storing. Deze vervangen en hij loopt weer ok.

Verder ben ik niet echt tevreden over de auto. Het aantal storingen en piepjes/rammeltjes/kraakjes is toch wel erg hoog.

Nog een half jaar en dan gaat de auto weg. Hopen dat de EGR in de tussentijd goed blijft, de eerste was na 3 jaar ook defect en de auto is nu 6 jaar oud.

Storingen tot nu toe:

EGR defect (in garantie periode)
Raamschakelaar rechts defect (in garantie periode)
GPS antenne defect door slechte afdichting e vocht (in garantie periode)
Kachelweerstand defect (in garantie periode)
Fluitende brandstofopvoerpomp vervangen, heeft niet geholpen (in garantie periode)
Terugroepactie brandstof filter
Druksensor inlaatspruitstuk defect
N75 klep defect

Verder vele piepjes en kraakjes in zowel interieur en onderstel.
 
De skoda is ingeruild voor een nieuwe Dacia Logan MCV met LPG. Heb nog een redelijke inruilprijs gekregen. De dacia is wat minder verfijnd, maar steekt wel degelijk in elkaar. Geen rammeltjes/kraakjes. Motorisch is de Dacia veel sterker, ondanks de kleinere motor (0.9L). Is echt veel sneller van 0-100 en ook de tussensprint is vlot.

Kostentechnisch niets te klagen. Wegenbelasting is 55 Euro per maand. Verbruik bij de eerste tankbeurten rond de 1:14 op LPG bij een literprijs van 54.9 cent :)
 
Bovenaan Onderaan