VCDS mogelijkheden Kodiaq

maik1

Forumguru
Gisteren weer naar Breda gereden om bij @Antera de lane assist aan te laten zetten, ik kreeg een paar dagen terug een bericht van hem dat hij het nu aan de praat had gekregen op een MY2018 :jaja:.
En het is gelukt (het schijnt heel soms weleens problemen te geven) en na de proefrit met duidelijke uitleg, de do's en don'ts, heb ik ook nog even de stoelverwarming 3 graden warmer laten zetten. Die vond ik wat lauwtjes als ik hem vergeleek met de stoelverwarming van onze Up! Nu is hij vergelijkbaar en prima.
Tijdens de terugreis met de LA volledig aan gereden en dat rijdt nog ontspannender dan normaal, grappig. 3x gehad dat de auto begon te piepen dat ik het stuur over moest nemen terwijl ik gewoon minimaal 1 hand aan het stuur had maar geen drama verder, gewoon verder rijden/sturen zoals je al doorvoor deed en dan vangt hij toch weer snel genoeg een minimaal stuurbeweginkje op. Bedankt Mark!
 

maik1

Forumguru
Het extra pookje aan de stuurkolom zal waarschijnlijk nog het simpelste en goedkoopste stukje hardware zijn om ACC toe te voegen. Je zal ook een radarmodule nodig hebben die in het midden van de grill gemonteerd moet worden. Die zal alleen nog samen met de optie lane assist en front assist geleverd kunnen zijn. Die laatste was standaard in de style dacht ik?

Edit: front assist zit in alle kodiaqs zag ik net, goed nieuws dus, mits ACC precies dezelfde radar gebruikt, maar dat lijkt mij wel.
 

Antera

Donateur
Beste allen, is het mogelijk om adaptive cruise control via vdcs in te schakelen? Groet Willem

Het word wel gewaardeerd als je je even voorstelt op het forum in de meet & greet :-)

Nee dit is niet zomaar in te schakelen hiervoor is de juiste hendel/stuurknoppen nodig daarnaast ook de juiste sensor (Front assist heeft een andere sensor) in de bumper en dan nog de juiste programmeringen enz. Dat is niet zomaar even gedaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
En hoe denk je dat dit werkt ?
Ik kan me nog wel voorstellen dat er misschien zoiets als Teamviewer wordt gebruikt, waarbij je je pc op afstand laat overnemen. Maar dan moet er toch ook nog even verbinding met de auto worden gemaakt, dus daar zal een geschikt kabeltje voor gebruikt moeten worden.
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat willen fixen.

Zou alleen zelf nooit mijn laptop op afstand willen laten besturen door een dergelijke partij. Heb het wel eens laten doen door de leverancier van mijn laptop toen er even een probleem mee leek te zijn, maar die mensen ken en vertrouw ik. Een willekeurige derde valt niet in die categorie.
 

Toet toet

Senior Member
Hallo,

Nu al voor de tigste keer mijn achterklep per ongeluk geopend.. Ezel en .

Het zou wel handig zijn als je de klep ook via de sleutel kon sluiten. Voor zover mijn pogingen niet succesvol. Is dit wel te programmeren?

Thx!
 

Toet toet

Senior Member
De sleutel met teveel andere spullen in je broekzak doen. Wat goed gaat tot een van de kinderen bij je komt zitten
 
Heb ik ook verschillende malen gehad. Bij de Yeti sleutel zaten er twee bruggetjes op de sleutel en nooit gehad dat de kofferdeksel ontgrendeld was. Mijn sleutel zit in het voorvakje van mijn sleuteletui. Aan de kant van de knoppen een hard plastic kaartje er in gedaan en daarna heb ik het niet meer gehad. En om het toch nog in de toekomst te voorkomen, door de dealer enige weken later het openen met de sleutel uitlaten zetten. Met mijn voet openen indien nodig is voor mij genoeg.
 

Toet toet

Senior Member
Ik bedoel gewoon thuis aan tafel .
Naast de beer is er nog een P 207, dus vervoersproblemen zijn er gelukkig niet.

Lijkt me wel handig als je ook gewoon met de sleutel kan sluiten.
 
Bovenaan Onderaan