VCDS mogelijkheden Kodiaq

CDK

Forumguru
Als je lane assist en ACC hebt moet het kunnen werken, want bij mij werkt het ook.
Volgens mij moet je adaptive lane guidance aan hebben staan en dan gaat wanneer je de ACC onder de 65 km aan hebt ook de lane assist groen en werkt de traffic jam assist.

Het rijdt ook erg leuk in de bebouwde kom als het druk is.

Zitten we niet langs elkaar heen te praten nu? Wat zou er dan volgens jou moeten werken? Alle systemen staan aangevinkt bij hulpsystemen bij mij. Traffic jam assist werkt, alleen de lane assist functioneert niet onder de 65km/h.
 

massis

Senior Member
Ik heb vermoeidheidsherkenning: die zou ook op het stuur moeten ingrijpen als het goed is. En ik heb verkeersbordherkenning: die zorgt voor de camera achter de spiegel.
En tot slot de Front Assist zorgt voor de radar in de grill.

Bijgevolg heb ik volgens mij al het nodige aan boord om zowel lane assist als ACC te activeren?
 

De Ridder

Senior Member
Vermoeidheidsherkenning grijpt niet in. Geeft alleen een waarschuwing.
Voor de Lane assist heb je een stukje hardware nodig wat de stuurbeweging kan maken. Die zit er zonder de lane assist niet op.
De ACC weet ik niet of je daar nog wat extra's voor nodig hebt.
 

maik1

Forumguru
LA moet wel lukken. Stuurbeweging wordt geregeld door de elektrische bekrachtiging.
ACC is iets lastiger, je hebt daarvoor een ander pookje nodig, maar dat is te regelen natuurlijk.
 

lakke

Lid
Ik heb vermoeidheidsherkenning: die zou ook op het stuur moeten ingrijpen als het goed is. En ik heb verkeersbordherkenning: die zorgt voor de camera achter de spiegel.
En tot slot de Front Assist zorgt voor de radar in de grill.

Bijgevolg heb ik volgens mij al het nodige aan boord om zowel lane assist als ACC te activeren?

Lane assist (met lane guide assist) kan je activeren: heb ik ook gedaan. ACC kan je waarschijnlijk niet activeren; ik heb nergens iets gevonden over de vrijschakeling hiervan.

Traffic Jam Assist wordt overigens nu wel aangeboden op de Kodiaq in het pakket met lane assist. Over de vrijschakeling van Traffic Jam Assist heb ik echter niets kunnen vinden.
 

Toet toet

Senior Member
Even een check: ik heb travel assist en front assist en acc. Betekent dit dat Lane assist nu in te schakelen is softwarematig of heb ik nog andere hardware nodig die er nu niet opzit?

Bedankt!

Blijft de vraag hoe de dealer hierop reageert ivm garantie.
 

lakke

Lid
Even een check: ik heb travel assist en front assist en acc. Betekent dit dat Lane assist nu in te schakelen is softwarematig of heb ik nog andere hardware nodig die er nu niet opzit?

Bedankt!

Blijft de vraag hoe de dealer hierop reageert ivm garantie.

ja, is vrij te schakelen en nee, je hebt geen andere hardware nodig.
 

Canon-Eye

Forumguru
Blijft de vraag hoe de dealer hierop reageert ivm garantie.
Niet, vermoed ik.

Als het vrijgeschakeld is, zal hij dat hoogstwaarschijnlijk nooit opmerken; zeker niet als je het uitschakelt voordat je de auto achterlaat voor onderhoud of reparatie (even aangenomen dat je de mogelijkheid hebt om de eenmaal vrijgeschakelde LA in- en uit te schakelen). Maar ook als dat niet kan, zal het geen monteur opvallen dat er iets wel werkt wat eigenlijk bij deze specifieke auto niet aanwezig hoort te zijn. Hij gaat heus niet de sticker in de kofferbak uitpluizen om te weten welke opties er op moeten zitten.

Los daarvan: zijn er onderdelen van de auto waarvan de slijtage wordt beïnvloed - versterkt - doordat LA wel werkt? Ik kan me daar niets bij voorstellen. En in alle gevallen waar LA géén invloed heeft op de levensduur van onderdelen, is het ook niet relevant voor de garantie.
 

Rayzman

Actief lid
@Corné de Kluijver De lane assist onder de 65km wordt bij mij alleen groen wanneer ook de ACC op dat moment actief is. zodra ik ACC standby schakel wordt het tekentje oranje. Als dat niet zo werkt bij jou zou ik even checken bij de dealer of er een update is. Ik heb namelijk op een Duits en Engels forum gelezen dat bij sommige My2018 versies TJA niet is vrijgeschakeld bij auto's met ACC en lane assist.
 

BertSteenbergen

Senior Member
Eigenlijk best vreemd dat de file assistent niet zou werken in NL. Heb alle benodigde systemen, dus lange assist, dsg, acc, etc. Heb het niet geprobeerd, maar zou het graag hebben.
Zou dat mogelijk zijn, bij wie en idee van de kosten. Heb geen hardware nodig.
 
Nog even een aanvulling op de post van gisteren. We hebben de gas response aangepast naar Audi stand, vervolgens getest en ik merk duidelijk verschil. De auto pakt veel soepeler op, dood stuk in je gas is veel minder en je geeft niet per ongeluk te veel gas. Vandaag mn vrouw laten rijden, zonder te zeggen dat ik iets had aangepast meldt ze dat de auto in eens soepeler rijdt. Het is dus zo'n verschil dat zelfs de vrouw het opvalt :).
 
Bovenaan Onderaan