VCDS mogelijkheden Kodiaq

Nick2203

Forumguru
Gisteren mijn beertje even bij @Antera gebracht voor wat aanpassingen.
- lane assist
- drl met achterlichten
- grootlicht assistent
- ramen blijven bedienen met deur open
- drive-ins mode weergeven in mfd
- needle sweep
- trailer stability control
- off-road menu

Netjes en vlot geholpen! Ben weer een gelukkig man met mijn speeltjes :tegek:
 
Laatst bewerkt:

Nick2203

Forumguru
Hallo @Nick2203, welke opties had je extra af fabriek besteld naast de standaard op je SB?

Ik heb een ŠKODA Kodiaq Style Business 1.4 110 kW / 150 pk TSI SUV 6 versn. DSG met de volgende opties:
- Lava blue metallic lak
- Zonnewering zijruiten achter
- Verwarmbare stoelen en a.bank
- Sunset
- Omkeerbare kofferbakmat
- Kinderpakket
- Driving mode select
- Panoramdak elektr.bedienbaar
- Verwarmbare voorruit
- Stoelbekleding leder zwart
- Stuurwielverwarming
- Adapt.cruise ass.+ front ass.
- Parkeerpakket pro
- Travel assist
- MAK Sachsen WS1122 winterset (215/65/R17)

Juiste camera was dus al aanwezig voor Lane Assist
 

907

Senior Member
Bedankt @Nick2203 !
Geeft me iets meer inzicht in de mogelijkheden. Mijn SB 150pk TSI DSG 4x4 wordt deze week geproduceerd. Opties komen aardig overeen. Ik ben alleen niet zo aardig voor de passagiers achterin...
Lane Assist en TCS zijn leuke toevoegingen.
 

dnyvdm

Nieuw lid
Is Trailer assist via VCDS achteraf nog aan te zetten? Ik heb wel Lane assist, Front ass. Adap cruis., blind spot en Traffic jam. ass. Parkeerassistent 3.0 is standaard op de Style Business en bediening van deze optie gaat via de knop in de deur waarmee je de spiegels bediend.
 

Frenk21

Forumguru
Als je de goede camera hebt met de lijnen die zichtbaar zijn bij het achteruitrijden in je scherm en je een trekhaak hebt wel. Dan zijn trailer assist en Trailer stability controlr aan te zetten.
Maar stuur een app naar @Antera en je weet het. Ook staan er lijsten in dit topic met wat er mogelijk is. Gewoon even terugkijken en deze zoeken
 

Rayzman

Actief lid
Ik zag het niet in de lijst staan, maar is het mogelijk om via Vcds de dsg in de juiste mode te laten staan na opnieuw starten als je driving mode select hebt? Ik vind het zwaar hinderlijk dat de dsg niet meer in Eco staat, terwijl de driving mode daar nog in staat als je wegrijdt.
 

Antera

Donateur
Ik zag het niet in de lijst staan, maar is het mogelijk om via Vcds de dsg in de juiste mode te laten staan na opnieuw starten als je driving mode select hebt? Ik vind het zwaar hinderlijk dat de dsg niet meer in Eco staat, terwijl de driving mode daar nog in staat als je wegrijdt.

Helaas is dit niet mogelijk. Althans nog niet gevonden. Ik vermoed dat dat bewust is vanwege het eerst moet opwarmen van de DSG Olie?
 

Klaasje

Forumguru
Ook mogelijk om achterklep met knop binnen en sleutel weer sluiten? Zie het niet in lijst voot Kodiaq. Is fijne optie op mijn octi
 

Mark Kodiaq

Nieuw lid
Nog even een aanvulling op de post van gisteren. We hebben de gas response aangepast naar Audi stand, vervolgens getest en ik merk duidelijk verschil. De auto pakt veel soepeler op, dood stuk in je gas is veel minder en je geeft niet per ongeluk te veel gas. Vandaag mn vrouw laten rijden, zonder te zeggen dat ik iets had aangepast meldt ze dat de auto in eens soepeler rijdt. Het is dus zo'n verschil dat zelfs de vrouw het opvalt :).
 
Bovenaan Onderaan