VCDS mogelijkheden Kodiaq

Mark Kodiaq

Nieuw lid
Hoi P. Deelen,
Even een vraagje over jouw bericht van enigeetijd geleden; heb je dit ook mer VCDS gedaan? Welke instelling is dat dan?

Hoor het graag.
Mark
 

Frenk21

Forumguru
@p.deelen , is dit niet ten koste gegaan van je cruise control. Ik wilde dit ook laten doen bij Antera, maar hij gaf aan dat het of andere gasresponse is of cruise control
 

Antera

Donateur
Niet bij elke gaat de cruise control om zeep, maar bij sommige verdwijnt de complete cruise control. Te zien na codering :-) en 2 klanten die bellen na aanpassingen dat de CC niet meer werkt :(
 

Kweetnie

Senior Member
Een paar honderd euro ...;) . Bijna €700,- bij de style bns.

Lane assist + blind spot kost als optie €790,-. Alleen zit bij de style bns al blind spot.
 
Laatst bewerkt:
Hoi P. Deelen,
Even een vraagje over jouw bericht van enigeetijd geleden; heb je dit ook mer VCDS gedaan? Welke instelling is dat dan?

Hoor het graag.
Mark

Dag Mark,

Dit inderdaad via VCDS gedaan. Dit zou in groep 01 moeten zitten. Heb een foto erbij gezet van het venster waar ik het heb aangepast.
Ik heb ACC, dat is gewoon blijven werken nadat ik dit had ingeschakeld.
Als je verder nog vragen heb hoor ik het wel.
full

LMudj
 

Toet toet

Senior Member
Let wel op: als er geconstateerd wordt dat je auto een connectie heeft gehad met ander apparaat dan systemen dealer kan dit invloed hebben op de garantie. Schijnt namelijk dat Skoda meekijkt als er hier een auto wordt aangesloten op apparatuur bij storing in garantieperiode.

Ik twijfel dus nog over aanzetten Lane assist en GLA.
 

krikke5150

Senior Member
Of ze over een lane assist moeilijk zouden doen weet ik niet, maar ik kan wél het verhaal bevestigen van een motor getunede BMW die in de garage aan de computer ging voor een diagnose, en er niet veel later een telefoontje uit Duitsland kwam met de mededeling om onmiddellijk te stoppen met werken aan de betreffende wagen... :D
 
Laatst bewerkt:

Toet toet

Senior Member
Kreeg de info van een dealer.
Neem liever geen risico met verlengde garantie. Hou ik het stuur zelf wel goed vast en let zelf op groot licht.
 

CDK

Forumguru
Tuning is altijd traceerbaar zelfs een powerbox die gedemonteerd is laat sporen na. Er is met de connected auto’s van deze tijd veel op afstand te zien door importeurs en / of fabrikanten, maar het simpelweg aan zetten, want dat is het, van een optie die reeds op non actief aanwezig is, dat gaat echt geen problemen geven. Behalve als een module tijdens het programmeren (bijvoorbeeld met illegale kloon software) om zeep geholpen wordt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich!
 

Antera

Donateur
Let wel op: als er geconstateerd wordt dat je auto een connectie heeft gehad met ander apparaat dan systemen dealer kan dit invloed hebben op de garantie. Schijnt namelijk dat Skoda meekijkt als er hier een auto wordt aangesloten op apparatuur bij storing in garantieperiode.

Ik twijfel dus nog over aanzetten Lane assist en GLA.


Ja heeft de dealer jouw ook bang gekregen. Geweldig weer hoe bang mensen toch zijn. Ik ga het je anders vertellen. Ik kom bij diverse dealer op verzoek om aanpassingen te doen en weet van meerdere vcds'ers in het land die dat ook doen. beetje gek dan dat die dat laten doen voor hun klanten :-).

Maar je bent tot niets verplicht en motortuning is een speciaal verhaal de andere (vcds/VCP) zaken die gedaan worden brengen geen schade toe aan welke module dan ook en zijn alleen opties die standaard op dezelfde manier bij bepaalde modellen worden gecodeerd vanuit de fabriek. ;)

PS dan zouden die tig mensen die hier geweest zijn in al die jaren allemaal gezeik hebben gehad met hun garantie? Vreemd dat ik nooit iemand gehoord heb
 
Mooi om te zien wat er allemaal achteraf mogelijk is. Een aantal zaken zijn mij duidelijk, maar van een aantal heb ik echt geen idee wat er mee bedoelt wordt.

Zoals bijvoorbeeld:
Rain closing
Bijtank hoeveelheid
Needle sweep
Am uitschakelen

Is ergens een overzicht met uitleg wat alles precies doet? En misschien ook een overzicht van de zaken die je in de auto moet hebben om het te activeren?

Alvast bedankt voor de reacties
 

CBreedijk

Donateur
Mooi om te zien wat er allemaal achteraf mogelijk is. Een aantal zaken zijn mij duidelijk, maar van een aantal heb ik echt geen idee wat er mee bedoelt wordt.

Zoals bijvoorbeeld:
Rain closing
Bijtank hoeveelheid
Needle sweep
Am uitschakelen

Is ergens een overzicht met uitleg wat alles precies doet? En misschien ook een overzicht van de zaken die je in de auto moet hebben om het te activeren?

Alvast bedankt voor de reacties

Rain closing - bij decectie regen autom dak (en ook ramen?) dicht
Bijtank hoeveelheid - hoevee liter je moet tanken tot vol (makkelijk ik t buitenland als je aan moet geven hoeveel je wilt tanken)
Needle swipe - naalden tellers gaan een keer “rond”
AM uitschakelen - alleen nog maat FM en DAB frequenties.
 

Frenk21

Forumguru
Rainclosing gaat niet altijd. Bij mij kon het niet geactiveerd worden. Erg jammer aangezien ik ook een panodak heb.
Verder even terugkijken in dit topic. Daar staan diverse lijstjes van @Antera
 

JOT

Actief lid
In de lijst van de mogelijkheden staat dynamisch knipperlicht. Heeft iemand dit geactiveerd op de kodiaq ?? En hoe ziet het er uit, ik twijfel een beetje omdat het knipperlichtblok niet groot is, dus dat het ook niet zo opvalt
 

Antera

Donateur
Dynamisch knipperlicht kan niet gecodeerd worden op de Kodiaq

Alleen om en om indien je op de achterklep en de buitenzijde een knipperlichtdeel zou hebben
 

Antera

Donateur
Rainclosing gaat niet altijd. Bij mij kon het niet geactiveerd worden. Erg jammer aangezien ik ook een panodak heb.
Verder even terugkijken in dit topic. Daar staan diverse lijstjes van @Antera

Klopt als een bus alleen de eerste generatie O3 had deze sensor helaas is deze volgens VAg onbetrouwbaar gebleken en is deze vervangen voor een andere die het wel ondersteund met coderen maar geen signaal meer weg stuurt helaas
 
Bovenaan Onderaan