VCDS mogelijkheden Kodiaq

krikke5150

Senior Member
als je de auto wat laat aanpassen via VCDS, en hij gaat de garage binnen waar hij een update krijgt waardoor de instellingen terug "fabriek" zijn... kunnen we dan opnieuw herbeginnen?
Of kan je specifiek vragen om een bepaald gedeelte van de update te skippen?
 

Antera

Donateur
als je de auto wat laat aanpassen via VCDS, en hij gaat de garage binnen waar hij een update krijgt waardoor de instellingen terug "fabriek" zijn... kunnen we dan opnieuw herbeginnen?
Of kan je specifiek vragen om een bepaald gedeelte van de update te skippen?


Aanpassingen kunnen zeker verloren gaan maar komt zelden voor. Je hebt daarnaast het recht om te zeggen dat ze geen updates aan je auto mogen doen zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Iets wat goed werkt heeft geen update nodig. Jij bepaald is jouw auto
 

Mark Kodiaq

Nieuw lid
Beste Kodiaq rijders,
Helaas heb ik de optie "driving mode select" niet aangevinkt bij de bestelling van mijn Kodiaq Style-business 1,4 TSI automaat.
Met VCDS is drive mode select niet te activeren zonder dat de fysieke knop aanwezig is.
Ik ben op zoek gegaan naar de knop en vond de button panel op:
https://www.skoda-parts.com/spare-part/566927225biha-skoda-31727.html

Daarnaast vond ik op een engelse site een heel verhaal hoe drive select ge-retrofit werd op een Audi mbhv VCDS.
http://www.audienthusiasts.com/Project_ADS.html

Nu mijn vraag ;
Stel dat ik het button panel bestel, is er dan iemand die het inbouwen en activeren kan?

Ik heb overigens een aantal geweldige opties door Antera laten activeren.

Mark
 

ertromp

Forumguru
Helaas
Audi is op.enkele essentiële punten anders betreffende sturing modules bijvb dat hele systeem MMI dan de overige VAG auto's
Zo zal er bij achterafinbouw drive mode select e.e.a. middels een fabrieksverbinding met ODIS gecodeerd moeten worden en wat dat blijft zelfs vaag
 

Mark Kodiaq

Nieuw lid
Ik heb het volgende laten activeren:
  • Grootlichtassistent Permanent aan
  • DRL instelbaar maken in MFA
  • Wimpers bij DRL
  • Lane assist activeren
  • Ramen blijven bedienen voor bepaalde tijd met deur open en contact uit
  • Deuren op slot doen terwijl motor loopt
  • Hoeveel liter nog tot volle tank
  • Needle Sweep
  • Off Road display
  • Alarm activeren Claxon


Iemand nog ideeën hoe ik drive mode select kan (laten) retrofitten?

Groeten,

Mark
 

Mark Kodiaq

Nieuw lid
Ja dat dus. Het kan zijn dat de wimper drl combi bij mij ook al standaard geactiveerd was. Ik had het op het lijstje aangekruist.
 

Base77

Senior Member
@Antera , is blindspot en rear traffic alert ook achteraf in te stellen? Ik heb de ambition business met ACC, driver mode. Heb geprobeerd om het antwoord via zoeken te vinden maar is me helaas niet gelukt. Bedankt voor je antwoord.
 

Antera

Donateur
@Antera , is blindspot en rear traffic alert ook achteraf in te stellen? Ik heb de ambition business met ACC, driver mode. Heb geprobeerd om het antwoord via zoeken te vinden maar is me helaas niet gelukt. Bedankt voor je antwoord.

Hallo helaas niet. Aangezien de blindspot detectie sensoren achter de bumper hebben zitten en die heb jij standaard niet vrees ik :-)
 

YDH

Lid
@Corné de Kluijver t.a.v Virtual cockpit en de installatie via matze:
Heb jij zijn gegevens hoe ik hem per mail kan benaderen? Moet bij nader inzien toch eerlijk zijn: het ziet er er echt goed uit. Jouw foto's hebben mij over de streep getrokken om er toch eens verder in te verdiepen.

Overigens (voor alle leaserijders die geinteresseerd zijn in deze retrofit) mijn LM (PON) lijkt vooralsnog geen moeite te hebben met zo'n achteraf inbouw. Zolang het maar professioneel gebeurt. Kosten kunnen gewoon verdisconteerd worden in het leasetarief...
 

Kweetnie

Senior Member
@Antera , is blindspot en rear traffic alert ook achteraf in te stellen? Ik heb de ambition business met ACC, driver mode. Heb geprobeerd om het antwoord via zoeken te vinden maar is me helaas niet gelukt. Bedankt voor je antwoord.
Bij welk pakket zit rear traffic alert inbegrepen? Ik zie hem nergens als optie bij staan.
 
Vanaf September (hoop ik) ben ik ook in het bezit van een mooie Kodiaq 1.4 (of 1.5????) TSI DSG Business Style in de kleur Business Grey.

Wie zou mij willen/kunnen helpen met het inschakelen van wat opties via VCDS? De opties die ik heb gekozen (en daarvoor volgens mij van belang zijn) zijn:
- Driving mode select
- Travel assist

Ik ben overigens in het bezit gekomen van het complete werkplaatshandboek (wel in het Duits) van de Kodiaq, wellicht heeft diegene of anderen daar interesse in (wellicht nog meer mensen).
 
Bovenaan Onderaan