VCDS mogelijkheden Kodiaq

johnboy

Donateur
Ben een tijdje aan het vogelen geweest maar door de grote hoeveelheid technische tekeningen in de pdf's win je niet zo heel veel. Wil je het beschikbaar houden op het forum zal een dropbox account met een downloadlink een optie zijn, en dan moet het bestand achter de link wel blijven staan. Ik krijg het van 391MB naar 321 MB. Schiet dus niet echt op. En het is van belang om de tekeningen scherp te houden en niet te converteren naar pixels...
Hier ook gevogeld en hetzelfde, wel minder maar blijft veel data.
 

907

Senior Member
Vandaag met mijn Kodiaq langs geweest bij bovenstaand medeformum lid ☝️
Vriendelijk en vakkundig geholpen. Een hele waslijst met wensen in 1 uur bijgewerkt inclusief test ritje op de snelweg met uitleg van lane assist.
TOP!!! En nogmaals bedankt.

Auto: Kodiaq Style Business 1.4 DSG 4x4 lev. feb. 2018 met af fabriek aangevinkt:
Driving mode select
Voorruitverwarming
PH1 Panoramadak
PLI Adapt.cruise ass. + front ass.
PWD Travel assist
PPP Parkeerpakket pro,
1M6 trekhaak
PPC parkeer ass
En standaard:
Camera rondom
Inparkeerhulp

Nu erbij:
108. Lane assist activeren (benodigde camera aanwezig)
Wimpers bij DRL
13. DRL met achterlichten zonder Kenteken en dashboard verlichting aan
18. DRL instelbaar maken in MFA
51. Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat
52. Stoelverwarmingsinstelling onthouden bij bestuurder, en voor 10 minuten bij contact uit aan passagierszijde.
27. Ramen blijven bedienen voor bepaalde tijd met deur open en contact uit
39. NeedleSweep
95. TSC activeren (met aanhanger)

Doe je zelf een lol. Bij interesse lees goed de documentatie door die krijgt bij het mail contact en stel een wensen lijstje op in volgorde van je eigen interesses. Dan worden die er sneller ingezet dan je zelf kunt volgen.
 

Frenk21

Forumguru
@Klaasje TSC is TrailerStabiletyControl. Dus eigenlijk “anti-slinger” dit zou naar mijn menig standaard aan moeten staan als je een trekhaak af fabriek hebt.

TrailerAssist is hulp bij achteruit inparkeren.
 

Klaasje

Forumguru
@Klaasje TSC is TrailerStabiletyControl. Dus eigenlijk “anti-slinger” dit zou naar mijn menig standaard aan moeten staan als je een trekhaak af fabriek hebt.

TrailerAssist is hulp bij achteruit inparkeren.

Klopt idd. Ik heb af fabriek trekhaak en ook camera, dan is het geloof ik inschakelbaar


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

907

Senior Member
@Frenk21
Trailer assist zit er al af fabriek op.
In PPP “parkeerpakketpro” zit dat erbij en dat was nauwelijks duurder dan alleen een trekhaak af fabriek.
 
Laatst bewerkt:

907

Senior Member
@Frenk21 @Klaasje
En verder...
Is het juist het diep diep triest dat TSC niet is aangezet met trekhaak af fabriek.
Nu via VCDS wel!

Foto 1 is zonder TSC, het gele ESC/ASR dooft tegelijk met de andere en er blijven 2 gele icoontjes aan (na het op contact zetten).
Foto 2 geeft het ESC/ASR lampje weer dat 2 seconden langer aan blijft als de andere, voordat het dooft.
Let wel ALLEEN als er een aanhanger/fietsendrager stekker is gedetecteerd.

Ik hoop het nooit nodig te hebben (zoals meer veiligheidssystemen).
 

Bijlagen

  • 974B9B10-1450-4047-A9EF-59E9FEABB893.jpeg
    974B9B10-1450-4047-A9EF-59E9FEABB893.jpeg
    162,6 KB · Weergaven: 335
  • 90FEF755-50C0-4D0A-A66B-69930609F903.jpeg
    90FEF755-50C0-4D0A-A66B-69930609F903.jpeg
    152,1 KB · Weergaven: 319

Antera

Donateur
Graag gedaan @907 heel veel plezier ermee. Trailer stability control ben ik al eens mee bezig geweest bij PON maar die willen het niet aannemen. Terwijl je ESP lampje duidelijk laat zien als er iets achter hangt dat het niet werkt. (te zien aan het esp lampje wat dan 2 sec langer blijft branden)
 
Is er een actuele lijst wat er mogelijk is,
wil graag dat ramen en dak sluiten bij regen als de auto geparkeerd is
kan dit ook ??

en de achter knipper lichten als een looplicht van binnen naar buiten aan gaan ??

John
 

Rainesh

Forumguru
Is er een actuele lijst wat er mogelijk is,
wil graag dat ramen en dak sluiten bij regen als de auto geparkeerd is
kan dit ook ??

en de achter knipper lichten als een looplicht van binnen naar buiten aan gaan ??

John
Dynamische knipperlichten is geen software maar ook technisch anders.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

CBreedijk

Donateur
Vandaag met mijn Kodiaq langs geweest bij bovenstaand medeformum lid ☝️
Vriendelijk en vakkundig geholpen. Een hele waslijst met wensen in 1 uur bijgewerkt inclusief test ritje op de snelweg met uitleg van lane assist.
TOP!!! En nogmaals bedankt.

Dan worden die er sneller ingezet dan je zelf kunt volgen.

ook hier een tevreden "klant".
afgelopen vrijdag in 40 minuten (eigenlijk nog veel sneller, ik was te laat) alle wensen (voor zover mogelijk) aangepast in mijn Kodiaq.

en t "stomme" is uiteindelijk dat je er zelf niet eens zo heel veel van merkt van de meeste opties in het dagelijks rijgebeuren:
- DRL achter aan (zonder kenteken en dashboard)
- DRL alleen in auto stand (dus licht voll uit op 0-stand)
- Wimpers aanzetten bij DRL
- achterklep zonder piepje (van binnen, van buiten, ab en voetbediening)
- Grootlicht ass perm aan
- vent stand bij auto (CC) aan
- comf knipperen 4X
- ramen (en radio) langer bedienen bij contact uit
- pano dak nu comfort sluiten
- auto op slot terwijl motor draait (kessy)
- drive mode knop licht uit (maar is "mislukt" @Antera, ws met het "wisselen" en opslaan van de handeling niet nog een keer opgeslagen)
- DVD vrijschakelen
 
Bovenaan Onderaan