VCDS mogelijkheden Kodiaq

VanBokhoven

Senior Member
Collega forumleden,
naar aanleiding van veel goede berichten heb ik recent een ODBeleven (pro) pakket gekocht. Recent daarmee al best veel leuke zaken kunnen coderen, maar vanavond heb ik een poging gedaan om Lane Assist te activeren; u raadt het al - dat is mislukt.

Er zijn op internet 2 stap voor stap methoden te vinden; via
en via het volgende overzicht; https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=3AE6945C79E4C9E!17729&app=OneNote&authkey=!AMn8y885S2R-6Xg

Na het Youtube filmpje 100% correct te hebben uitgevoerd blijft hij foutmeldingen geven. "Lane Assist is niet geactiveerd". Hij is wel selecteerbaar via het menu.

Het verschil met Youtube en de OneDrive file is dat deze laatste melding maakt van Stg. 10. Inclusief het coderen van een enkele byte. Maar Stg. staat niet in mijn lijst met stuurapparaten. Op youtube hebben ze het niet over Stg. 10.

Zelf heb ik een versie van april 2017 met ACC en (af fabriek) Verkeersbordenherkenning (dus de goede camera).

Qua foutmeldingen geeft hij U112100 als foutmelding (Databus missing message).

Zolang ik de settings niet activeer krijg ik verder ook geen foutmelding.

Hulp wordt altijd gewaardeerd!
 

Rainesh

Forumguru
Stg10 = je parkeermodule

Sinds kort ook Traffic Jam Assist mogelijk op de Superb en Kodiaq met 3QD camera. Uiteraard wel lane assist en acc voor nodig.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

steege2

Senior Member
Mocht iemand het willen weten : video in motion vrijschakelen met de OBDeleven werkt kan ik bevestigen op MY2017 iig.
 

elsinga

Forumguru
Ik zie door de bomen het bos niet meer... Stel dat ik de Kodiaq met zo weinig mogelijk opties wil bestellen, maar later zo veel mogelijk opties via iemand hier wil laten vrijschakelen... wat moet ik dan wel bestellen?

De Kodiaq wordt er eentje in SB uitvoering met DSG en ACC. Voor Trafffic Jam Assist moet er een 3QD camera in zitten, wat is de goedkoopste optie om die te hebben, als die er al niet standaard in zit en zo? En war is er nodig voor die grootlicht assistent?

Kodiaq wordt een leaseauto, dus minder opties mee bestellen = minder bijtelling. Maar het configureren naderhand moet ik wel gewoon zelf betalen. Ben op zoek naar de sweetspot. ;)
 
Ik wil graag nog een aantal zaken configureren. zoals VIM, wimpers aan, needle sweep etc.. Helaas kan ik Lane assist niet vrijschakelen door het ontbreken van de 3QD camera. Ik heb destijds geen verkeersbordenherkenning erbij besteld(helaas). Wie kan deze zaken inregelen in de buurt van Apeldoorn? Of zal ik een stukje moeten rijden @Antera :)
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Zolang je maar een front camera hebt in je voorruit dan kan gewoon lane assist, Grootlichtassist en verkeersbordenherkenning erbij.

Voor traffic jam assist heb je ook acc nodig. Emergency Assist kan er dan ook gewoon bij.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

elsinga

Forumguru
En de goedkoopste manier om die camera te krijgen is de verkeersbordherkenning (€70,-)? Dat klinkt goed. :) De SB heeft al Blind Spot detectie, ACC is niet duur, maar lane assist, grootlicht assistent en traffic jam assist kosten je een vermogen.
 

Rainesh

Forumguru
En de goedkoopste manier om die camera te krijgen is de verkeersbordherkenning (€70,-)? Dat klinkt goed. :) De SB heeft al Blind Spot detectie, ACC is niet duur, maar lane assist, grootlicht assistent en traffic jam assist kosten je een vermogen.
Dan is verkeersbordenherkenning inderdaad de optie om erbij te nemen. Heb al genoeg Kodiaqs gecodeerd om derest van de opties erbij te krijgen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Dan is verkeersbordenherkenning inderdaad de optie om erbij te nemen. Heb al genoeg Kodiaqs gecodeerd om derest van de opties erbij te krijgen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
Klopt, ik heb nog even gekeken om achteraf de camera te laten monteren. Maar dan kom je al snel uit op 500 euro ofzo gezien het feit dat je ook een andere voorruit nodig hebt. Als ik dit eerder had geweten dan had ik zeker verkeersborden herkenning toegevoegd voor 70 euro. Dit kost je voor op het totaal van je maandelijkse leasebedag een paar centen.
 

Rainesh

Forumguru
Klopt, ik heb nog even gekeken om achteraf de camera te laten monteren. Maar dan kom je al snel uit op 500 euro ofzo gezien het feit dat je ook een andere voorruit nodig hebt. Als ik dit eerder had geweten dan had ik zeker verkeersborden herkenning toegevoegd voor 70 euro. Dit kost je voor op het totaal van je maandelijkse leasebedag een paar centen.
500 is nog wel vrij goedkoop. Ik ben al gauw tegen de 1000 kwijt voor mijn Audi.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
500 is nog wel vrij goedkoop. Ik ben al gauw tegen de 1000 kwijt voor mijn Audi.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
De camera en de kabelboom zijn de kosten niet. De vooruit is niet goedkoop als je deze zelf wilt bestellen. Ik heb nog niet eens de kosten voor het inbouwen meegerekend. :nono: Met inbouwen zal het wel tegen de 1000 euro aanlopen ja.
 

elsinga

Forumguru
En wat zou het kosten om via een forumleverancier lane assist, grootlicht assistent en traffic jam assist aan te zetten? En eventueel die parkeerhulp voor aanhangers (want ik wil ook een vaste trekhaak). met daarnaast nog wat kleine dingen als het kalibreren van de snelheidsmeter (afwijking er uit halen op basis van GPS snelheid), achterlichten aan bij DRL en zo?
 

Antera

Donateur
Tegenwoordig koop je een compleet pakket met TSR/LA en niet meer los bestelbaar. Maar daarnaast is nog tal van anderen leuke zaken te coderen
 

JOT

Actief lid
aangepast uiterlijk MFD wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen?
Ik ben een lijstje aan het samenstellen maar ik kan mij niet zo direct iets voorstellen bij uiterlijk MFD.
 
Bovenaan Onderaan