Van Volvo via Volkswagen naar Skoda

philippe bakker

Forumguru
Toen ik pas mijn bakkerij was gestart was al mijn geld op. Dan heb ik even met een Nissan micra 1.0 van 25 jaar oud gereden. Hij had 45 pk en was automatic. Als ik full speed de autostrade opreed dan was ik volledig op het einde van de inrijstrook nog niet aan 60 km/u en had ik dikke problemen met de aankomende vrachtwagens. Man man
 

B.Stuurder

Forumguru
Toen ik pas mijn bakkerij was gestart was al mijn geld op. Dan heb ik even met een Nissan micra 1.0 van 25 jaar oud gereden. Hij had 45 pk en was automatic. Als ik full speed de autostrade opreed dan was ik volledig op het einde van de inrijstrook nog niet aan 60 km/u en had ik dikke problemen met de aankomende vrachtwagens. Man man
Ik ben begonnen in een FIAT Uno met een naaimachine motor erin en de stoelen waren toen frames waar de zitting in was gespannen. Zo voelde dat tenminste. Grote delen van het interieur was gewoon kaal plaatwerk en het enige elektrische waren de ruitenwissers, als ze het deden tenminste. Dat was ook wel eens spannend op de snelweg. Ach die nostalgie, toen was geluk heel gewoon :laugh:
Maar eh @philippe bakker, je heet dus niet echt bakker? :deuk:
 

JvW

Senior Member
De eerste keer in Oostenrijk was voor mij in een Yaris 1.0 met 65pk, toen heb ik geen probleem gehad...

Ik vrees dat het toch te maken heeft met de bak of met de software. De dealer had het ook al over tunen.
 

philippe bakker

Forumguru
Over die slechte zetels Vd octavia gesproken ... Ik vind de mijne eigenlijk goed. Beter dan mijn vorige auto ( Nissan qasqai) misschien omdat ik geen lange ritten doe ?
 

JvW

Senior Member
Of waar je het mee vergelijkt. Het went wel iets hoor, ik heb nu weinig last gehad naar Oostenrijk.
 

B.Stuurder

Forumguru
Misschien zitten RS zetels beter dan de gewend o3 ? Ik weet het niet want ik heb in nog geen gewone gezeten

Ja, daarom heb ik ook de sportstoelen genomen. Overigens zijn de stoelen in de Ambition (ook basis voor de Joy en de Greenline) anders (minder goed) dan in de Style (ook wel Élégance genoemd)
 

micky

Forumguru
Tja welke fatsoenlijke Volvo wil je gaan rijden voor de prijs van deze greenline, je hebt gekozen voor 14% bijtelling, daar horen bepaalde eigenschappen bij, overigens is er met je auto iets niet goed als klopt wat je zegt, mijn broer is net terug uit zuid Frankrijk met de greenline, 4 man erin en een vierkante surfcar van 1000kg, ging voorbeeldig ook in de heuvels bij de camping..
 

leon-cupra

Forumguru
Misschien zitten RS zetels beter dan de gewend o3 ? Ik weet het niet want ik heb in nog geen gewone gezeten
Heb beide types op de oprit staan: vRS zetels en ambition zetels. De vRS zetels zitten gewoonweg subliem. Nooit beter gezeten in een autostoel. Van de ambition-zetel hebben we ook niet echt klagen. Af en toe nog eens een ritje van 1 u gedaan, nooit last in de rug ofzo gehad. Het zijn geen vRS zetels mazr voldoen voor ons perfect.
 

JvW

Senior Member
De ANWB geeft al jaren de tip om wanneer je met een aanhanger/caravan heuvelop moet wegrijden, de combinatie een beetje gehoekt te parkeren, dan wel voor het wegrijden even achteruit in een bochtje te zetten:
Dan hoeft de motor niet meteen het volle gewicht tegen de bult op te slepen, en heb je waarschijnlijk de koppeling al helemaal losgelaten wanneer de combinatie weer recht staat/loopt.

Dat gaat ook zo lekker wanneer je op een smal weggetje pas bovenaan de helling de weg kunt overzien....
 

JvW

Senior Member
Inmiddels staat de O3 op ruim 113K en ik ben nog steeds niet gewend aan de stoelen. De auto bevalt voor de rest prima en aangezien ik er nog minimaal 1,5 jaar mee moet doen ben ik aan het kijken voor een andere autostoel (ASS/Scheel/Recaro). Is er iemand die nog tips heeft voor de keuze van een bepaalde stoel? Ik zoek vooral een stoel met een fatsoenlijke lendensteun en een langere (instelbare) zitting.
 

B.Stuurder

Forumguru
Scheel en Recaro hoor ik beide goede dingen over. ASS ken ik niet, maar dat zegt niks hoor. Zo'n stoel wordt op jouw lichaam gemaakt, beter zitten bestaat niet.
 
H

hans oet twent

Ik heb nog een ASS stoel staan in het leer met lende verstelling(Zak in de rug die je op kan pompen) en lange zitting
Inmiddels staat de O3 op ruim 113K en ik ben nog steeds niet gewend aan de stoelen. De auto bevalt voor de rest prima en aangezien ik er nog minimaal 1,5 jaar mee moet doen ben ik aan het kijken voor een andere autostoel (ASS/Scheel/Recaro). Is er iemand die nog tips heeft voor de keuze van een bepaalde stoel? Ik zoek vooral een stoel met een fatsoenlijke lendensteun en een langere (instelbare) zitting.
ennnn Stoelverwarming.....
 
Bovenaan Onderaan