Twijfels over aanschaf Fabia Combi GL

FredV

Banned
Bpm

Hoe ingewikkeld kun je het maken?
Geldt momenteel de afbouw van BPM alleen maar voor de auto's waar op BPM geheven wordt?
Maw als die extra paragraaf er niet was ging de electrische auto koper op 1 juli 2013 dan ineens BPM betalen?

uitgangspunt is de link van het ministerie. niet wat andere sites als citaat hanteren. Daar kan het fout gaan. Lees het hele verhaal van het Min van financien en t word allemaal duidelijk
 

FredV

Banned
Gelukkig hebben we dus als Fabia rijders geen probleem.
We hebben de keus uit geen wegenbelasting of zuinige andere modellen. Dus waarom nog twijfelen om het maar is weer on topic te houden:grin:

Helemaal mee eens!
Twijfel dat t teruggedraaid wordt? NEEE!!!
Dat t gaat veranderen voor ons allemaal, ja, op termijn dus.
 

FredV

Banned
Nog één toevoeging t.a.v. de MRB
Voor de differentiatie in de tarieven van de MRB naar emissieklasse moet de Wegenverkeerswet worden gewijzigd, zodat het mogelijk wordt in het kentekenregister op te nemen tot welke emissie-klasse ieder voertuig behoort. Aan een voorstel tot wetswijziging wordt inmiddels gewerkt.
 
Enige wat misschien zal kunnen gebeuren dat er weer een soort wegen belasting zal moeten worden betaald. Maar dat was vooraf al bekend dat de A-labels daar als eerste voor in aanmerking komen.
Verder worden er weinig wetten gemaakt zonder Regering.
Dus gaat nog wel even duren.
 

namleop

Actief lid
Wat staat er op de voorpagina van het AD (13-08-10):
"VVD wil zuinige auto's niet langer vrijstellen van wegenbelasting"
"Prius rijder raakt voordeel kwijt"

Dat van die prius vind ik niet zo erg :) maar dit gaat ook over de greenlines!
Zo wordt het nog spannend...
 
Ja een beetje spannend wordt het wel op deze manier. Ik had zowiezo wel verwacht dat er het e.e.a. in deze regeling zou worden aangepast, maar dat dit zo vroeg tijdens de formatiegesprekken al naar buiten komt, verrast mij eerlijk gezegd. Dit lijkt me een onderwerp dat nou niet echt hoge prioriteit heeft, zaken als gezondheidszorg, veiligheid en onderwijs zijn de dingen waar ik me als VVD druk om zou maken...

En dan te bedenken dat ik VVD heb gestemd afgelopen verkiezingen :icon_smile_dead:

Nou ja, des te meer hoop ik nu dat mijn GL zsm wordt geleverd, kan ik in ieder geval nog een tijdje genieten van de belastingvoordelen.

Oh ja de volkskrant heeft een stukje op de website geplaatst:

http://www.volkskrant.nl/economie/article1408801.ece/VVD_wil_Prius-rijder_weer_belasten
 

LenK

Forumguru
Best kans dat dit in het regeerakkoord wordt meegenomen.
Volgens Bovag is nu 1/5 van de nieuwe auto's belastingvrij. Dat gaat zonder twijfel nog veel meer worden. Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat zo'n maatregel dan niet meer te handhaven is.

Maar maak je niet zo druk. Je hebt bij aanschaf het BPM voordeel gehad en als je de normale MRB gaat betalen dan scheelt je dat zo'n € 50 per maand tov als je een benzine combi had gereden. En je hebt dan nog steeds het voordeel van minder verbruik van een ook nog veel goedkopere brandstof.
 
@ LenK: Je hebt gelijk dat het BPM voordeel al in je zak steekt. Ik was zowiezo op zoek naar een goedkope diesel, dus een miskoop is mijn Fabia geenzins. Ben en blijf nog steeds heel tevreden met mijn aankoop.

Ik had simpelweg een beetje gehoopt dat ik nog minimaal een jaartje of 2 van een belastingparadijsje op wielen zou kunnen genieten :grin:
 

FabiaGL

Actief lid
De VVD heeft dit al vaker geroepen maar minister J.C. de Jager en de rest van het CDA is er geen voorstander van om dit voor 2013 te laten ingaan, bovendien hebben VVD en PVV samen geen meerderheid en zullen die op de linkerkant ook niet vinden.
 
wie niet :)
Bovendien is het wel zo dat de cijfers die LenK noemt de cijfers zijn van de nieuw verkochte autos. Als je dit aantal vergelijke met de totale autobase van nederland is het nog steeds een druppel op een gloeiende plaat, hier komt bij dat de overige auto's steeds meer MRB moeten betalen wegens de afbouw van de BPM. Ik ga er echt vanuit dat deze maatregel zeker nog 1.5 jaar blijft bestaan.
 

Hetzer

Forumguru
wie zien het wel, de huren zijn ook al 100 keer vrijgegeven, en de hypotheek rente is ook al 100 keer afgeschaft.

toch:icon_smile_question


Ik ben persoonlijk weer blij dat ik een diesel rij ipv een benzine, met of zonder MRB
 

LenK

Forumguru
hier komt bij dat de overige auto's steeds meer MRB moeten betalen wegens de afbouw van de BPM
Hier zie je de overheid zijn inkomstenstroom dus ook veilig stellen desnoods door oneerlijke praktijken. Mensen die de volle mep BPM hebben betaald betalen ook die MRB verhogingen :mad:
 

FredV

Banned
Hier zie je de overheid zijn inkomstenstroom dus ook veilig stellen desnoods door oneerlijke praktijken. Mensen die de volle mep BPM hebben betaald betalen ook die MRB verhogingen :mad:

Grin L&K, je krijgt er wel wat voor terug:)
Meer vermogen, meer gewicht, meer ruimte, meer accelaratie en meer verbruik. Wat wil je nog meer??
 

joergarms

Senior Member
Toyota maakt nu reclame met 3 jaar geen wegenbelasting, dat zou betekenen wanneer de de belasting wordt aangepast, Toyota zelf de eigenaren schadeloos moet stellen.
 

FredV

Banned
Toyota maakt nu reclame met 3 jaar geen wegenbelasting, dat zou betekenen wanneer de de belasting wordt aangepast, Toyota zelf de eigenaren schadeloos moet stellen.
Geen idee, Toyota kan ermee bedoeld hebben dat ze een korting geven ter grootte van de MRB, dus dan is er geen sprake van terugbelalen.

Bovendien, Toyota zal nooit zelf jouw MRB betalen.

En als ze doelen op hun BPM en MRB vrije auto's dan gelden de kleine regeltjes, die prijsveranderingen vanwege overheidsmaatregelen toestaan, maw, je hebt geen poot om op te staan.
 

LenK

Forumguru
Grin L&K, je krijgt er wel wat voor terug:)
Meer vermogen, meer gewicht, meer ruimte, meer accelaratie en meer verbruik. Wat wil je nog meer??
Maar ik ben bang dat ik in de toekomst ook in zo'n hokje gedwongen wordt :( Niet omdat ik zo pinnig ben maar omdat er straks niks anders meer te koop is :icon_smile_dead:
Hopelijk is tegen die tijd het openbaar vervoer een bruikbaar alternatief :)
 
Bovenaan Onderaan