Twijfels over aanschaf Fabia Combi GL

@ Frieteboer: volgens mij is de waarheid momenteel dat er weinig bekend is over de houdbaarheidsdatum van de belastingvoordelen...

Het blijft dus gissen. Feit is dat het voordeel nu bestaat en dat dit soort zaken pas aangepakt gaan worden op het moment dat we überhaupt weer een regering hebben.

De VVD heeft (gelukkig voor Greenline rijders) het standpunt dat co2 uitstoot bij "de bron" (zo staat op hun website te lezen...) moet worden aangepakt. Als voorbeeld worden schonere en zuinigere auto's genoemd.

Dus wie weet...

Zoals ik al zei: feit blijft dat ik straks geen BPM hoef te betalen voor een luxe uitgevoerde en zuinige diesel waar ik nog jaren in kan blijven rijden. Het zou jammer zijn als het een paar euro's meer kost dan ik had verwacht... maar ja daar kom ik ook wel weer overheen. :680:
 

Ron467

Actief lid
Als het echt om het milieu te doen was geweest, dan had er iets gestaan in de trant van: "dankzij deze regeling is de lucht veel schoner geworden en heeft de regeling bijgedragen aan een verbetering van het klimaat" blablabla.

Wederom blijkt, het gaat helegaar niet om het milieu, het gaat altijd om de poen. Hypocrisie ten top! :mad:

En wat te denken van alle GL aanschaffers??????
95% doet dit wegens de (verwachte) geldelijke voordelen en echt niet voor het milieu!
Iedereen begrijpt dat de voordelen maar tijdelijk kunnen zijn. Op voorhand al gaan lopen klagen dat (een deel van) de voordelen verdwijnen is pas hypocriet:biggthumpdown:
 
Het is niet zo de bestellers van de gl gevraagd hebben om de voordeel, maar er een besteld hebben omdat het aantrekkelijk is. Als je dan nog voor je hem geleverd krijgt al twijfel is over een deel van dat voordeel is dat toch wel erg snel
 
Voorlopig is die twijfel alleen nog gebaseerd op een conclusie die een redactielid van het FD heeft getrokken...

Het lijkt me zinvol dat er een reactie uit Den Haag moet komen voordat we echt weten waar we aan toe zijn met zijn allen.

Enniewee, het zou alles bij elkaar niet heel verstandig zijn om je keuze voor een GL geheel te baseren op het maandelijkse belastingvoordeel. Zeker niet als je de auto nog jaren wil gaan rijden... Wil je veilig zitten, dan kun je in de berekening maar het beste er vanuit gaan dat je gewoon MRB moet betalen, dan is iedere maand waar je dat niet hoeft te doen meegenomen.
 

Potje

Actief lid
Hij zei dat nu al vast lag dat de grens van 95 gr/km CO2 terug gaat naar 90 gr/km per 1-1-2012 en dat we met de fabia dan ook nog goed zouden zitten met zijn 89 gr/km.

Het kan vriezen en het kan dooien..... maar dat is inderdaad de reden waarom ik voor de VAG-optie ben gegaan; en niet de Fiat optie. Bij mij staat de business case nog steeds met BRM omdat ik 30.000 kilometer per jaar rij. Maar ik ben er ook een beetje ziek van.

Hopen dat deze regering binnenkort weer uiteen knalt.

Voorlopig is die twijfel alleen nog gebaseerd op een conclusie die een redactielid van het FD heeft getrokken...

Het lijkt me zinvol dat er een reactie uit Den Haag moet komen voordat we echt weten waar we aan toe zijn met zijn allen.

Volgens mij wordt de woordvoerder van de VVD gequote in het artikel en dat is toch de grootste partij bij de verkiezingen geworden. Ik ben al aan het informeren of ik mijn stem weer kan intrekken!
 

bobby45

Actief lid
daarom heb ik mijn aygo in geleverd

heb een o2 gekocht 1,4 tsi zit beter en we zullen toch wel betalen.
 

b.vandenberg

Nieuw lid
Waarom schat je de afschrijving van een benzine variant 1500 euro lager in? Ik denk dat een diesel van vijf jaar oud met 'maar' 50.000 op de teller juist een gewild object is. En als je er van uit gaat dat de bpm-vrijstelling opgeheven wordt dan zit je helemaal goed met een Greenline want de nieuwwaarde komt dan ineens 3500,- euro hoger te liggen. Dat beperkt het risico van de aanschaf dan ook enigzins. Belastingmaatregelen er af betekent dan ook restwaarde omhoog.

Daarbij verwacht ik niet dat de wegenbelasting vanaf 2012 gelijk de volle mep zal zijn als de overheid besluit dat we toch weer moeten betalen. Er zal echt wel een redelijk tarief worden bedacht om de schade acceptabel te houden.

Die redenatie snijdt hout. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik heb diesel in eerste instantie ingeschat als een auto die harder afschrijft omdat diesels over het algemeen minder gewild zijn. De lage km-stand na 5 jaar veranderd dit misschien wel ja.
 

Ron467

Actief lid
Enniewee, het zou alles bij elkaar niet heel verstandig zijn om je keuze voor een GL geheel te baseren op het maandelijkse belastingvoordeel. Zeker niet als je de auto nog jaren wil gaan rijden... Wil je veilig zitten, dan kun je in de berekening maar het beste er vanuit gaan dat je gewoon MRB moet betalen, dan is iedere maand waar je dat niet hoeft te doen meegenomen.

En zo is het. Geniet ervan!
 

b.vandenberg

Nieuw lid
De kogel is dan toch door de kerk. De GL gaat deze week nog besteld worden. De dealer geeft een verwachtte leverdatum in eerste helft van November. Voor mijn gemoedsrust wil ik de auto voor 1 januari op naam hebben. Iemand enig idee hoe realistisch dat is?
 

FredV

Banned
Gefeliciteerd:) Goede keus!!
En wat levering betreft: daar is geen peil op te trekken.
Er zijn al GL's afgeleverd die in juni zijn besteld, maar zoals je ziet, ik wacht nog.
Schijnt ermee te maken te hebben dat dealers op voorhand wat hebben besteld.
Productie in Tsjechië is opgevoerd, dus de inschatting van je dealer lijkt realistisch
 

b.vandenberg

Nieuw lid
Laten we het hopen inderdaad. Nog even een vraagje over het verschil tussen metallic en uni lakken. Is metallic lak beter/duurzamer dan de standaard lak? We willen nu een witte bestellen, maar het kan nog metallic worden...
 

corsaar

Senior Member
Gefeliciteerd, nu gaat het wachten beginnen 13 weken gemiddeld.
Maar dat kan zomaar bijgesteld worden !
 

corsaar

Senior Member
Ja dat klopt wit is ook heel mooi in de showroom.
Ik heb zelf een jaar of 5 in een witte gereden, maar het vele
wassen beviel me niet zo! (ik was mijn auto eens per 3 maanden)
 

NielsW

Lid
De kogel is dan toch door de kerk. De GL gaat deze week nog besteld worden. De dealer geeft een verwachtte leverdatum in eerste helft van November. Voor mijn gemoedsrust wil ik de auto voor 1 januari op naam hebben. Iemand enig idee hoe realistisch dat is?

Deze snap ik niet helemaal helaas. Als het over de MRB gaat zal de overheid echt niet zeggen dat een auto voor december 2010 wel vrijstelling krijgt en een auto na niet. hetzelfde over de BPM waar al eens eerder is vermeld dat deze regeling niet zomaar kan worden teruggedraaid.

Maar verder een superkeuze :)
En als je toch bezig bent zou ik toch voor een metallic lak gaan, heb Wit in het echt gezien, ziet er mooi uit op een sportieve auto maar niet echt een kleur voor een fabia II. Maar dat is persoonlijk.
 
Bovenaan Onderaan