Twijfels over aanschaf Fabia Combi GL

LenK

Forumguru
Wat je gewend bent en wat je bevalt wordt je norm.

Mijn zoon vond het nooit een punt om overal met de fiets naar toe te moeten, maar sinds ie zijn rijbewijs heeft trekt ie daar zijn neus voor op.

Mevr. LenK rijdt regelmatig als we de stad in gaan. Dan is zo'n kleine auto de betere/slimmere keus.
Maar als het wat verder rijden wordt dan stapt mevr. LenK graag in mijn auto om dezelfde reden als ik hem waardeer.

En een mening relativerender opschrijven. Ik zou niet weten hoe ik nog meer kan relatieveren als hoe het hierboven opgeschreven is.

Kan me voorstellen dat het niet fijn is als iemand iets waar je helemaal verzot op bent niet dezelfde waardering geeft.
Niet iedereen lust vis. Ik vind het heerlijk, mijn dochter niet. En geen punt dat ze dat laat weten op wat voor manier dan ook.
 

Hetzer

Forumguru
:ot:

Geef dan je sublieme Mazda mening op t mazda forum

:winkie:

en dan bijvoorbeeld over dit hok!! , en dit is geen foto shop, Mazda denkt er serieus aan om de AZ wagon ook naar Europa te brengen

de AZ wagon facelift

25qzskl.jpg


en de AZ

deqt95.jpg


nee doe MIJ toch maar een Fabia!!!!!!!!!
 

b.vandenberg

Nieuw lid
Gisteren eindelijk de daad bij het woord gevoegd!
Greenline - Rallye Green - Maxidot - Middenarmsteun - sunset - roofrails

Het wachten kan beginnen :)
 

Trucker

Actief lid
Als iemand zijn mening geeft over de skoda/fabia/( negatief of positief) heb ik daar geen probleem mee, maar als die persoon continue elke keer negtief doet over de skoda/fabia ga ik(en vele anderen) me hier erg aan irriteren.
 

LenK

Forumguru
@Hetzer: zo leer je nog eens wat :D Kan geen kwaad om eens een keer over de VAG grens heen te kijken.
Je hebt de auto's alleen verkeerd om staan. De bovenste is de nieuwste versie.
Zijn niet in Europa te koop.
En in zo'n hokje zul je mij ook niet aantreffen.
 
lenk de skoda fabia is de ruimste in zijn klasse. hier voor had ik een audi a8 3.7 quattro we zijn met zijn vijven. been en hoofd ruimte genoeg echt niet veel minder dan de a8 alleen in de breedte wat smaller dus meneer lenk wel een beetje objectief blijven en anders gewoon alleen bij mazda wat rondkijken of misschien? een baan als verkoper mazda? de verkopen vallen nog al tegen groetjes gerrit
 

stradje

Actief lid
b.vandenberg: Proficiat met de aan flarden geschoten kerk! Vertel eens eerlijk, heb je je door de foto's van Hetzer op het spoor van die kleur laten zetten? Toen ik die namelijk zag twijfelde ik ook of dat rally green niet leuker was geweest dan de arctic green die ik al besteld had.

Het enige waar ik mijn twijfels bij had was of die kleur op de langere duur zou kunnen gaan vervelen. Waarschijnlijk niet, maar mijn broer heeft mij eens verteld dat auto's met een uitgesproken design soms aanvankelijk enorm aanslaan, maar dan na een aantal jaren terugzakken omdat het nieuwe er dan vanaf is. Of het met kleuren ook zo werkt weet ik niet. Op dit moment vind ik het in ieder geval een gave kleur, die zorgt voor variatie op de weg.
 

V50

Lid
...hier voor had ik een audi a8 3.7 quattro we zijn met zijn vijven. been en hoofd ruimte genoeg echt niet veel minder dan de a8 alleen in de breedte wat smaller dus meneer lenk wel een beetje objectief blijven...

Wie is hier nu niet objectief? De ruimte van een Fabia serieus vergelijken met een Audi A8? Kom op zeg, dit gaat nergens over. "Alleen in de breedte wat smaller", nou de Fabia is zowat de smalste auto in zijn klasse. Vergeleken met een slagschip als een A8 lijkt mij deze opmerking dus nogal een understatement...:confused:
 
Ik moet zeggen dat ik de kleur erg tof vind, echter het meisje wilde er niet aan, vandaar het veilige satin grey....er kan er maar 1 de broek aan hebben he :smirk:
 
Algemeen.

Dat deze regeling niet eeuwig zou duren is voor niemand een verrassing, maar dat de politiek nu al zo snel zijn ware gezicht laat zien is opvallend.
Dat het gaat om centjes te harken en niet om het milieu blijkt nu wel duidelijk.

Maar goed, aangezien ik mijn centjes ook in een Greenline heb geïnvesteerd heb ik mijn gedachten wel even laten gaan en heb denk ik wel een paar dingetjes waar we met zijn alleen maar eens rustig over moeten nadenken:

De vergelijking met het zogenaamde 'Grijs rijden' gaat mijn inziens niet helemaal op.
Van deze regeling werd eigenlijk wel een beetje misbruik gemaakt.
Nu niet allemaal een discussie beginnen over de grijsregeling, ik probeer mijn standpunt duidelijk te maken.
De regeling waar de Greenline onder valt is in het leven geroepen om de 'burger' te motiveren zijn oude milieuramp in te ruilen en/of niet te kiezen voor auto die onzuinig en milieubelastend is.
Vergeet niet dat aan de andere kant de BPM voor onzuinige auto's wel is verhoogd!

Hoe onzinnig is het dan om na een half jaar te roepen:
'Zeg,luister eens. We hebben uit naam van het Milieu een regeling in het leven geroepen om jullie (de burgertjes) te motiveren om zuinige en milieuvriendelijke auto te kopen, maar nou is het natuurlijk niet te bedoeling dat jullie dat allemaal gaan doen!'

Deze regeling is er nota bene om de verkoop van dit soort auto's te stimuleren!

En de discussie dat het niet om het milieu maar om de centjes gaat is onzinnig, natuurlijk gaat het om de centjes.
Maar dat is toch helemaal niet erg?
Hoeveel extra milieuheffingen zijn er de laatste jaren niet bijgekomen op van alles en nog wat, energieheffing dit, milieuheffing dat.
Dat deze mevrouw uit naam van de VVD dit gaat lopen blèren, is schokkend hypocriet en buiten dat nog erg dom ook.
Komen de auto verkopen eindelijk weer een beetje op gang( volgens deze mevrouw is 1 op 5 nieuwe auto's een belastingvrije auto) ga je dit staan te verkondigen.
Je loopt een hele goede kans dat de verkoop van deze auto's nu krijsend tot stilstand komt.
Kijk maar naar de huizenmarkt, dit is stijf op slot omdat iedereen wacht wat de regering gaat doen met de hypotheek aftrek.

Ander puntje, ook niet onbelangrijk, erg veel van deze auto's worden zakelijk gereden en geleased.
De particulier kan je nog wel belazeren,maar de zakelijke rijder is wel een stuk mondiger, de politiek zal een stevige berg shit over zich heen krijgen.

Dus al met al een interessant stukje voor een leuke discussie.

*Just my 2 cents*
 

FredV

Banned
Dat deze mevrouw uit naam van de VVD dit gaat lopen blèren, is schokkende hypocriet en buiten dat nog erg dom ook.
*[/quote

De VVD heeft inmiddels al laten weten dat dit NIET het partijstandpunt is en dat het slechts haar persoonlijke mening is.
Dus idd geen paniek.
 

Ron467

Actief lid
Algemeen.

Vergeet niet dat aan de andere kant de BPM voor onzuinige auto's wel is verhoogd!

Het is zinnig om na een half jaar te roepen:
'Zeg,luister eens. We hebben uit naam van het Milieu een regeling in het leven geroepen om jullie (de burgertjes) te motiveren om zuinige en milieuvriendelijke auto te kopen

Deze regeling is er nota bene om de verkoop van dit soort auto's te stimuleren!

en dat is gelukt, dus kan stimulance gestopt worden.:winkie:
 

erik2907

Actief lid
De autoverkopen trekken aan, is dus meer BTW inkomsten, ook vanuit het onderhoud van een nieuwe auto! Een oud baggel wordt toch 'zwart' onderhouden?
De besparing van € 3000,00 wat het mij oplevert per jaar gaat wel weer op aan andere producten waar ook weer BTW over gerekend wordt! Worden deze BTW bedragen ook meegenomen bij de berekeningen?
 
Bovenaan Onderaan