Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

philippe bakker

Forumguru
...
Ik lees hier nog niet teveel afzeiken. Maar op een forum mag je toch reageren ? En als ik een filmpje zie waar er elke minuut een alarmpje afgaat telkens iemand 100 rijdt op de ring en ondertussen heel rustig aan het kletsen is a la kijk es naar die auto of dat reclame paneel. Wel dat is niet racen. En daarom dat ik perfect begrijp waarom er goede remmen op moeten. Want wat gebeurt er na dat alarmpje ? Juist ja hij gaat remmen. En verder vind ik mensen die een eigen topic voor hun auto maken aandachtshoeren. Ieder zijn mening he maar das de mijne
 

Rosinfield

† In Memoriam
Of je het nu afzeiken noemt of niet, het fenomeen op zich is voor mij heel herkenbaar. Op het Polo forum merk ik hetzelfde. Iemand heeft een snelle auto, maar een verbruik van ruim 1 op 15. Dat stinkt naar de de misdaad; je rijdt dus als een ouwe opa, waarvoor heb je dan zo'n auto, enz. Nee, als je zo'n auto hebt doe je voortdurend stoplichtsprintjes, zoek je elke gelegenheid om met een andere weggebruiker te racen, heb je lak aan de maximum snelheid, enz. Ik chargeer nu een beetje, maar het punt zal duidelijk zijn. Je kunt dus ook best een dergelijke auto hebben en daaraan plezier beleven, zonder dergelijke testosteron fratsen. Gewoon genieten van het accelereren, het bochtenwerk en tegelijkertijd meestentijds rustig maar vlot rijden.
 

philippe bakker

Forumguru
Precies dat @Rosinfield! Stel dat het ooit zo ver komt dat mijn auto 400+ pk heeft...., dan moet ik altijd te hard rijden én een petje opzetten :deuk:

@Tuner111, goed bezig en ga vooral zo door :thumbsup:
Een petje hoef je daar niet voor op te zetten. Je topic is je petje. Eerst een topic maken van ik ga de kodiaq met de meeste pk’s hebben met veel poeha en dan .... oei hij kan niet gechipt worden.... das toch wel DE grap vh forum hier. Das als dat er 10 Hollanders het cafe binnenstappen en de eerste 9 hebben op hun shirt : Cees is een oetlul en de 10de heeft een shirt met : ik ben Cees erop.
 

dirkie996

Forumguru
Of je het nu afzeiken noemt of niet, het fenomeen op zich is voor mij heel herkenbaar. Op het Polo forum merk ik hetzelfde. Iemand heeft een snelle auto, maar een verbruik van ruim 1 op 15. Dat stinkt naar de de misdaad; je rijdt dus als een ouwe opa, waarvoor heb je dan zo'n auto, enz. Nee, als je zo'n auto hebt doe je voortdurend stoplichtsprintjes, zoek je elke gelegenheid om met een andere weggebruiker te racen, heb je lak aan de maximum snelheid, enz. Ik chargeer nu een beetje, maar het punt zal duidelijk zijn. Je kunt dus ook best een dergelijke auto hebben en daaraan plezier beleven, zonder dergelijke testosteron fratsen. Gewoon genieten van het accelereren, het bochtenwerk en tegelijkertijd meestentijds rustig maar vlot rijden.
Officieel ben ik nog geen opa, dat komt nog wel, maar noem me gerust ook maar de opa met de RS.:D. Ik sprint ook niet en verbruik ook minder dan 10 l/100km. Ik ben ook wel 'n stukje ouder dan de gemiddelde RS-rijder, en ja, ik ben zeer tevreden van m'n auto, zoals hij is.
Maar ik vind ook, dat er op 'n forum kritiek of opmerkingen mag gegeven worden in 'n topic. Dit zal dan wel weer het verschil zijn, tussen Belgen en Nederlanders, waar het belerende vingertje, nooit veraf is;). Laten we het erop houden dat jullie het misschien erger vinden, dan Bram zelf.
@Corné de Kluijver , ik denk wel dat Bram groot en wijs genoeg is, om zelf te reageren. ( lees bovenstaande) en daar zelf z'n conclusies uit te trekken.Hij kent ons ondertussen, en weet dat er geen kwaad mee gemoeid is. En wat uw fantasierijke reactie hierover betreft, daar hebben wij hier 'n nederlands woord voor : gel.l.
Laten we nu maar ophouden, voordat het hier volledig escaleert in een heen en weer geroep.:ot:
Nog 'n prettige vakantie aan iedereen ( zowel de snelle, als de trage :maakmegek:)
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , zolang het inhoudelijk blijft ja maar hier wordt weer zeer snel op de man gespeeld.
Het is duidelijk op het forum dat bij bepaalde personen veel meer gezegd/gediscussieerd mag worden dan bij andere :pieker:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja idd, je hebt gelijk. Dat was ook mede onderwerp van de discussie. Goed wanneer we elkaar daarop (blijven) aanspreken.
 

Tuner111

Forumguru
Beste Heer @philippe bakker,

Uw Reactie:

1: Ik lees hier nog niet teveel afzeiken. Maar op een forum mag je toch reageren ? En als ik een filmpje zie waar er elke minuut een alarmpje afgaat telkens iemand 100 rijdt op de ring en ondertussen heel rustig aan het kletsen is a la kijk es naar die auto of dat reclame paneel. Wel dat is niet racen. En daarom dat ik perfect begrijp waarom er goede remmen op moeten. Want wat gebeurt er na dat alarmpje ? Juist ja hij gaat remmen. En verder vind ik mensen die een eigen topic voor hun auto maken aandachtshoeren. Ieder zijn mening he maar das de mijne

2:...
Ik lig daar niet wakker van maar zo van die quotes lezen van: racen is my Life en dan rijden als een bomma ... pffff daar moet ik op mijn tong voor bijten

Mijn antwoord:

Ten eerste: Ik zet deze waarschuwing aan vanaf 140 km/u zo voorkom ik boetes zoals u zelf. op de ring zelf let ik er niet op ;)

Ten Tweede: Als ik mensen mee neem ga ik NOOIT voluit. als ik mezelf dood zou rijden is het mijn zaak. Met andere is het niet verantwoord ;)

Ten Derde: Racen op de ring tijdens touristenfahrten is het domste wat je kan doen & is ook verboden !

Ten Vierde: Ik ben geen aandachtshoer.. ik maak een topic aan omdat ik graag mijn ervaringen met de wagen deel. Niet omdat ik het zo nodig vindt popular te zijn...

Ten vijfde: Ik ben het spuug zat jouw commentaren ! ik Vraag gewoon hier wat jullie denken van een bbk.. en krijg hier in mijn ogen een directe aanval van je op mijn dak.. Neen ik rij niet als een zot op de baan of op de ring. maar ik heb wel geen boetes of moet niet zwijgen aan mijn vrouw dat de wagen gechipt is.. Ik rij graag sportief maar wel binnen de perken van het wettelijke...

Ten zesde: Ik nodig je uit om eens over de ring te rijden met je wagen en wel voluit in het weekend.. ahja want jij bent een echte racer hé.. of misschien zit je na T13 al in de kant ;)

Ten zevende (reactie 2): Ik quote wat ik wil. staat u het niet aan hou dan uw grote teut ! Ik rij hoe ik dat zelf wil en neen ik ben alles behalve een bompa ;)



Tot dit mijn reactie op jouw achterlijke mening over mijn rijden ;)

@Rosinfield

uw reactie: Of je het nu afzeiken noemt of niet, het fenomeen op zich is voor mij heel herkenbaar. Op het Polo forum merk ik hetzelfde. Iemand heeft een snelle auto, maar een verbruik van ruim 1 op 15. Dat stinkt naar de de misdaad; je rijdt dus als een ouwe opa, waarvoor heb je dan zo'n auto, enz. Nee, als je zo'n auto hebt doe je voortdurend stoplichtsprintjes, zoek je elke gelegenheid om met een andere weggebruiker te racen, heb je lak aan de maximum snelheid, enz. Ik chargeer nu een beetje, maar het punt zal duidelijk zijn. Je kunt dus ook best een dergelijke auto hebben en daaraan plezier beleven, zonder dergelijke testosteron fratsen. Gewoon genieten van het accelereren, het bochtenwerk en tegelijkertijd meestentijds rustig maar vlot rijden.

U slaagt de nagel op de kop ! :D

@Corné de Kluijver : thanks man ! ik doe vooral lekker verder met dit projectje ;)

@leon-cupra ik hou idd er van om mijn wagen te upgraden. maar ook om hem te rijden.. de max uit je wagen halen is voor me niet de must .. voor me gaat de smile per mile er meer om ;)
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra ik hou idd er van om mijn wagen te upgraden. maar ook om hem te rijden.. de max uit je wagen halen is voor me niet de must .. voor me gaat de smile per mile er meer om ;)
Ik vind het ergens tegenstrijdig. Je houdt van "modden", je houdt van rijden met de wagen maar het maximum van het kunnen van de wagen hoef je niet te behalen. Ik zou mijn wagen net upgraden voor de lat nog een stukje hoger te kunnen leggen, de grenzen van het kunnen te verleggen, voor net die grotere kick, ....
 

Tuner111

Forumguru
Ik vind het ergens tegenstrijdig. Je houdt van "modden", je houdt van rijden met de wagen maar het maximum van het kunnen van de wagen hoef je niet te behalen. Ik zou mijn wagen net upgraden voor de lat nog een stukje hoger te kunnen leggen, de grenzen van het kunnen te verleggen, voor net die grotere kick, ....
Daarin verschillen we dus.. Ik hoef niet de maximale capaciteit te gaan opzoeken.. Het mag.. Maar moet niet.. En op de openbare weg zou ik het al zeker niet doen..
 

leon-cupra

Forumguru
Daarin verschillen we dus.. Ik hoef niet de maximale capaciteit te gaan opzoeken.. Het mag.. Maar moet niet.. En op de openbare weg zou ik het al zeker niet doen..
Idd, daarin verschillen we . Voor mij is het "maximum uit alles halen". Je leeft tenslotte maar 1 keer. ;)
Tja het is quasi enkel op de openbare weg dat er met de auto wordt gereden. Als je dan altijd aan de regeltjes moet houden, dan kan je evengoed de Fabia combi 1.0 75pk die ik nu op de oprit staan heb kopen :pieker:
Ik rij regelmatig harder dan toegestaan (niet overdreven wel) maar steeds wel op momenten dat het het toelaat (wanneer er geen andere weggebruikers zijn en in mijn geval is dat heel veel - leve de boerestraatjes).
En als je dan hoort, op circuit moet je ook de max er niet uithalen: medepassagier, andere circuitgebruikers, op circuit ben je dan nog niet verzekerd, ...
Daarmee dat ik mijn RS ook "beu" was. Je staat daar met een "bommetje" op je oprit. Het duiveltje in jezelf zit continue te roepen "harder, harder!!!" terwijl het engeltje aan de andere kant steeds riep "opgelet voor je rijbewijs" ... dan was de "fun" rap over voor mij. En nu met de MX5 heb ik de fun op lagere snelheden die ik bij de RS op hogere snelheden moest zoeken.

Maar soit ... hoe zit het nu met de BBK?? Wanneer post je de voor, tijdens en na foto's ?? :D:D
 

Tuner111

Forumguru
67710987_10219578207716101_887910507636326400_o.jpg
 
Bovenaan Onderaan