Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Rosinfield

† In Memoriam
Maar zonder dollen. Mijn plezier met de GTI heeft in het geheel niet te maken met hoge snelheden. Ik vind 135 hard zat. Mijn plezier met deze auto ontleen ik puur aan de (tussen)sprintjes en het uiterst relaxed rijden op reserve
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , je mag mij eens doorgeven waar je nog leuke tussensprintjes kan doen ... dan koop ik mij onmiddellijk terug een type RS wagen. In BE: binnen de woonkern is het al 60% 30km/u, de rest 50km/u, 70% van de gewestwegen is 70km/u , rest 90km/u, autostrade is 120km/u waar ze het laatste jaar vlaanderen vol met trajectcontroles hebben gezet.
Met de RS was het dan al het pedaal zachtjes bedienen of je zat binnen de kortste keren serieus boven de toegestane snelheid.

Leukske baantjes zijn tegenwoordig de boerebaantjes maar daar is het dan weer serieus oppassen voor de wielerterroristen, zeker in het weekend.
 

Tuner111

Forumguru
Deels ben ik het eens.. voluit gaan zonder gevaar voor de rijbewijs is praktisch onmogelijk geworden hier in Vlaanderen of Nederland of Frankrijk. maar eens de grens over naar de ardennen moet je gaan zoeken naar de palen of trajectcontrole.. daar is af en toe is zot doen waar kan nog zeker mogelijk.

En ja ik heb nu mijn baron naar stage 2 en mss later stage 3.. en moet zeggen dat ik toch niet meer zou willen wisselen met een wagen met minder power onder de kap. het is gewoon zalig als je eens moet inhalen of als je eens wil spelen dat alles gewoon van zelf gaat. en niet moet denken, ga ik dat wel halen ?

Kortom, is dat nodig 340 pk ? neen zeker niet op de huidige Belgische wegen. Leuk ? JA ZEKER :D

Kan ik mijn volle vermogen benutten.. zeker wel naar mijn mening, doe ritjes genoeg naar de ring en terug en op.. en daar kan het voor nu nog :)
 

JurgenM

Forumguru
@leon-cupra Staat bij jouw iedere 500m een camera dan? Voor een tussensprintje is dit thans al plek genoeg, tenzij jij daar een andere definitie voor hebt.

Of het allemaal mag is een ander uiteraard en de situatie moet het ook toelaten maar daar kan ik voor de keren dat ik het doe bij ons in de buurt niet over klagen.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 , ben je zwaar NVAer? "Eens de grens over naar de Ardennen" :D:D
Die is er (nog) niet hoor ;)

Je moet ook zien wat voor wagen en welk vermogen. Een clio met 160pk is totaal iets anders dan een Superb met 160pk. Mijn ervaring leert dat je niet percé over +300pk dient te beschikken om veilig in te kunnen halen, overschot te hebben en plezier te hebben. Mijn mx5 is maar 131pk maar is absoluut niet traag. Ik beleef daar nu meer plezier in dan met mijn RS.

En het gaat hem ook niet altijd over snelheidscontroles, veroorzaak maar eens een ongeval tegen hogere snelheden. Hopelijk kom je er dan ongeschonden uit maar die kans is klein en hopelijk heb je dan niemand mee gesleurd in jouw ongeval (medepassagier, andere weggebruiker, ...).
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra Staat bij jouw iedere 500m een camera dan? Voor een tussensprintje is dit thans al plek genoeg, tenzij jij daar een andere definitie voor hebt.

Of het allemaal mag is een ander uiteraard en de situatie moet het ook toelaten maar daar kan ik voor de keren dat ik het doe bij ons in de buurt niet over klagen.
Ik nodig je uit om 14dagen in Roeselare en omstreken te rijden. Gegarandeerd zal jij je rijbewijs kwijt zijn. Er zijn baantje waar ik vroeger 120 reed (waar dit perfect kan) dat ze nu teruggedrongen hebben naar 50 (:nono:) en wees maar zeker dat ze daar regelmatig staan. En zo zijn er veel baantjes.
In Roeselare hebben ze sinds kort ook zo een vervelende vuilbakcontainer met camera in die je onmogelijk ziet staan.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik vind dat de rs zijn volle vermogen pas goed tot zijn recht komt
Ik nodig je uit om 14dagen in Roeselare en omstreken te rijden. Gegarandeerd zal jij je rijbewijs kwijt zijn. Er zijn baantje waar ik vroeger 120 reed (waar dit perfect kan) dat ze nu teruggedrongen hebben naar 50 (:nono:) en wees maar zeker dat ze daar regelmatig staan. En zo zijn er veel baantjes.
In Roeselare hebben ze sinds kort ook zo een vervelende vuilbakcontainer met camera in die je onmogelijk ziet staan.
zo’n geval heeft mij 2 jaar geleden gepakt op de baan aan apec. Nu zet ik hem daar op ACC met een ei in mijn broek en onder de gaspedaal
 

Rosinfield

† In Memoriam
Leuke tussensprintjes: lege oprit naar snelweg, wanneer je even moet inhouden op de snelweg vanwege een voorganger en weer verder kunt, bij inhalen op 80 km weg. Genoeg gelegenheid om dat af en toe te doen. Wel idd zaak om snel weer gas terug te nemen
 

sitechris

Donateur
Soms kun je ook nog wel eens het gaspedaal ingetrapt houden, maar dan moet je wel op een stuk rijden waar je de bermen goed kunt zien en waar niemand achter je rijdt. Een lege A73 is soms best verleidelijk. Het helpt dan wel als je veel peekaatjes hebt, dan ben je ook eerder op snelheid haha ;). Even leuke snelheid aantikken en dan weer los en rustig cruisen.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris , de technologie op gebied van flitsen staat (spijtig genoeg) ook niet stil. Camera's worden kleiner en kleiner, worden gemonteerd in vuilniscontainers,... de berm in het oog houden kan je nog steeds duur te staan.
En tegen hoge snelheid continue de berm in het oog houden ... :nono:

Reed met de RS als ik de autostrade nog eens opreed ook wel eens 220,230 maar dan is het toch telkens "hopelijk niet, hopelijk niet" en de opvolgende weken met een klein hartje de brievenbus openen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@sitechris

Reed met de RS als ik de autostrade nog eens opreed ook wel eens 220,230 maar dan is het toch telkens "hopelijk niet, hopelijk niet" en de opvolgende weken met een klein hartje de brievenbus openen.

Dat lijkt me ook onverstandig om dat buiten Duitsland te doen. Hier ben je dan je rijbewijs kwijt als je pech hebt.
Dergelijke snelheden hoeven van mij ook helemaal niet. Voor die tijd heb ik het gas alweer ruimschoots gelicht
 

dirkie996

Forumguru
@Tuner111 : Wallonië is bezig met ‘n inhaalbeweging in verband met snelheidscontroles. Neem maar eens Route de Wallonie, van Tournai via Mons naar Charleroi, ‘t hangt er op de bruggen over de snelweg, vol met cameras voor trajectcontroles. Ze hebben daar ook geld geroken, en daarom zijn die controles zo’n lucratieve bezigheid voor het Waals gewest.
Als jij meer dan 300pk nodig hebt om veilig te kunnen inhalen, dan denk ik dat je gevaarlijk bezig bent, en zou ik dan niet graag uw tegenligger zijn.
Zelfs met mijn 230 paardjes, heb ik vermogen voldoende, om snel en veilig in te halen. Inschattingsvermogen heet zoiets.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat lijkt me ook onverstandig om dat buiten Duitsland te doen. Hier ben je dan je rijbewijs kwijt als je pech hebt.
Dergelijke snelheden hoeven van mij ook helemaal niet. Voor die tijd heb ik het gas alweer ruimschoots gelicht
Daarmee dat voor mij een RS ook zinloos was. Als je het vermogen nooit kan gebruiken zonder schrik voor je rijbewijs .... :pardon:
 

spikehome

Forumguru
Van de week ga ik mijn pk's gebruiken op vakantie.
Altijd leuk om bij Luik of Nancy omhoog een solo auto zoek te rijden naar boven toe terwijl ik er nog een volgeladen vouwagen achter heb.
75de195df900367fee6b490ad00d6d0d.jpg

Met fietsen er dan op.
 
Bovenaan Onderaan