Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Tuner111

Forumguru
Mensen..

wat denken jullie van dit ?

653f35_8b5a5a66ed384653946901e4f10aecac~mv2_d_5989_3959_s_4_2.webp


https://www.racingline.com/stage2brakekit

ik ben al lang aan het kijken naar een leuke bbk.. ja ik weet dat het niet mag voor de keuring.. maar ik vermoed dat ze dit zelfs niet gaan zien..
 

leon-cupra

Forumguru
Is dat niet een beetje "overkill" als je niet echt veel op circuit gaat of niet "continue" het volle vermogen gebruikt?
 

Tuner111

Forumguru
Is dat niet een beetje "overkill" als je niet echt veel op circuit gaat of niet "continue" het volle vermogen gebruikt?

wel soms heb ik het idee dat de remmen toch beter kunnen. na een rondje nord voelen de remmen al moesig aan.. daarom zou ik ineens alles willen aanpassen zodat ik genoeg headroom heb :)
 

leon-cupra

Forumguru
Voor die paar keer dat je naar het circuit gaat zulke grote kost maken? :pieker:
Maar ach, jou een beetje kennende ... toon ineens maar de foto's voor, tijdens en na montage ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Iedereen gaat op zoek naar meer pk's voor op het circuit, maar de beste keuze om je rondetijden omlaag te brengen is verbeterde remmerij. ...
Dat geldt dan als je ook echt raced. Maar daar heb ik nog nooit een filmpje van gezien. Want die sightseeing ronde ritjes die hier passeren kan ik met een 1.0 ook
 

leon-cupra

Forumguru
Dat geldt dan als je ook echt raced. Maar daar heb ik nog nooit een filmpje van gezien. Want die sightseeing ronde ritjes die hier passeren kan ik met een 1.0 ook
:deuk::deuk::deuk:
Jij bent hier zwaar vriendjes aan het maken.
:deuk::deuk::deuk:

Bram houdt ervan zijn wagen te verbeteren. Dat hij er zelf het maximum van het kunnen van zijn wagen niet benut, dat is zijn zaak.
Zijn portefeuille, zijn keuzes.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
...
Ik lig daar niet wakker van maar zo van die quotes lezen van: racen is my Life en dan rijden als een bomma ... pffff daar moet ik op mijn tong voor bijten
 

dirkie996

Forumguru
.......
Ik vind het een goede keus, maar je zou eerst de huidige remleidingen kunnen vervangen door het type versterkte leidingen dat er bij die set zit, daardoor zullen je remmen al minder 'sponzig' aanvoelen.
Zoals bij motorfietsen. Ik verving steeds de soepele remleidingen, door staalomvlochten exemplaren. Gaf ‘n veel harder en vaster drukpunt.
 

dirkie996

Forumguru
Misschien dat Bram straks gaat overwegen, om achterzetel, deurbekleding, kortom, alles wat niet nodig is, te strippen. Goedkope pk’s ( pk/gewichtsverhouding) en minder kilo’s af te remmen.
Indien schuifdak aanwezig, uithalen die handel en dichtlassen. Scheelt ‘n hoop gewicht dat voor ‘n hoog zwaartepunt zorgt. Nog veel werk voor de boeg;):D
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , op bimmerboard ziet zo iemand. Splinternieuwe Bmw M3 gewoon compleet, maar dan ook helemaal gestript. Quasi het enigste dat er nog in staat is een bestuurderstoel, het dashboard en een stuur. :nono:
En dan staat er zo een spoiler op de kofferklep voor de "downforce" ... moeder kan haar strijk erop doen :nono:
Voor die paar keer dat hij op circuit rijdt heeft hij zijn M3 "verneukt".
 
Bovenaan Onderaan