Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

Wat
Sinds wanneer maakt Volkswagen zelf trekhaken?
De af-fabriek trekhaken komen (voor een S2, O2 en O3) in ieder geval van Prof Svar. After-market (dus alle in NL door de dealer geleverde trekhaken) wordt er van alles gemonteerd. Volgens mij is de volgorde dan ongeveer als volgt (meest gebruikt bovenaan):
  • Westfalia
  • Thule (heette vroeger Brink)
  • Bosal
  • etc
  • hele tijd niets
  • Prof Svar (want in NL niet te koop, deze moet je zelf importeren)

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de (afneembare) haak voorheen en nog steeds op een VW passat gemonteerd wordt.
Van welk merk die zijn weet ik ook niet ?
 

rtwee

Senior Member
Voor de mensen die nog problemen ervaren met hun haak.... hier is niks aan de hand en ik heb onderstaande afneembare haak. Heb er even 2 foto's van gemaakt. Lijkt erop dat het van Skoda zelf is, want ik vind nergens op de haak of 'base' een merk.

Wellicht heb je er iets aan.



 

rtwee

Senior Member
En allemaal geen problemen?

Vind het overigens een tophaak! Supermooi weggewerkt, ook de stekkerdoos. Je ziet er helemaal niks van als hij eraf is. Dat heb ik ook wel eens anders gehad bij afneembare haken
 

RoelF

Forumguru
Ik heb in ieder geval al een gat onder in de bumper. Trekhaak zullen ze nog wel plaatsen. Hoop ik :)
 

Bijlagen

  • IMG_0158.jpg
    IMG_0158.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 123

Majefloti

Forumguru
Vandaag bij de dealer navraag gedaan betreffende merk trekhaak. Voorheen van Brink en momenteel komen ze van Bosal.
 

andrehj

Forumguru
Voor de mensen die nog problemen ervaren met hun haak.... hier is niks aan de hand en ik heb onderstaande afneembare haak. Heb er even 2 foto's van gemaakt. Lijkt erop dat het van Skoda zelf is, want ik vind nergens op de haak of 'base' een merk.
Dit is inderdaad de af-fabriek trekhaak (gemaakt door Prof Svar), zoals je die normaliter in NL niet kon bestellen, maar gezien de leverings- en compatibiliteitsproblemen die ze nu ondervinden met de O3 zal Pon wel een uitzondering hebben gemaakt.
Dezelfde (of soortgelijke) zit ook (af-fabriek) onder de S2.

Nadelen heeft deze trekhaak echter wel, want het blijkt zeer lastig om hier een Twinny Load beugel op te bevestigen. Ook kun je er moeilijk een beugel voor een hulpkoppeling aan monteren.
 

leo442

Forumguru
Volgens mijn dealer heeft Pon RUIM voldoende afneembare haken op voorraad liggen. Allen weet ik en hij niet van welk merk.
 

frisok

Senior Member
Zojuist van de dealer begrepen dat er inmiddels een goede oplossing is voor het "vaste trekhaak probleem". Ik ben benieuwd.
 

Marcod

Lid
Nou afwachten dan . Aangezien mijn auto toch al verschoven is naar 2014 verwacht ik dat het probleem dan zeker is opgelost.
 

rtwee

Senior Member
Hoe bedoel je? Dat hij niet onder de 'vloer' pas bij de compressor? Daar ligt hij bij mij gewoon hoor..
 

Thorgal

Forumguru
Vandaag mijn O3C opgehaald maar was inderdaad nog zonder trekhaak, de voorbereidingen waren al wel getroffen maar de daadwerkelijke plaatsing nog niet.
 
Bovenaan Onderaan