Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

octaviabas

Senior Member
Verrek, die heb ik ook! En ik roep al vijf jaar dat er geen oog aan zit voor de caravan :fool:.

En, voor wat het waard is, op m’n S2C heeft de afneembare trekhaak 5,3 cm speling, wat me met de Alko stabilisator welgeteld 2mm speling geeft. ‘t Ken net! (in de Nederlandse betekenis)

*gaat morgen ook eens onder de auto kijken :rolleyes:
 

Herzog Jan

Forumguru
Even bij een Brink Montagepartner nagevraagd.
75 kg kogeldruk, niet leverbaar, zonder zichtbare uitsnede in de bumper
80 kg kogeldruk, leverbaar maar met zichtbare uitsnede in de bumper
85 kg kogeldruk, niet leverbaar
Heb om een foto van die 80 kg trekhaak gevraagd. Ik wil wel weten hoe dat er uit ziet. Misschien valt het mee met die uitsnede.

Nooit geweten dat een trekhaak bestellen zo lastig was.
 

EdK

Forumguru
Tsja tis maar hoe je er naar kijkt ?
Staand of op je knieën voor je trekhaak kan aardig verschil zijn kwa look
 

Herzog Jan

Forumguru
Vanmorgen met Brink contact gehad.
Nr 575400 is zonder uitsnede, wordt waarschijnlijk vanaf week 48 weer leverbaar.
Maar als ik zelf op Google zoek is die wel te verkrijgen bij o.a. Autodoc en Winparts.
(en dat is dezelfde die @Roeland80 heeft). Hoe zit het trouwens met de hoogte van die Brink, Roeland ? Die kwam iets lager dan de Oris uit ?

Nr 586500 is met uitsnede. Die zit tegen het 'plafond' van de diffuser, die valt dus inderdaad alleen op als je er op knieën achter gaat zitten.
 
Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Volgens mij moet er altijd een uitsnede worden gemaakt, onderin de bumper (plafond van diffuser), voor elke variant trekhaak. Alleen voor een vaste kogel kan je heel smallere opening maken, dan voor een wegklapbare stekkerdoos.
Als ik hier kijk bij de 2de montage PDF, staat er gewoon uitsnede te moeten maken.

Ik heb zelf een Steinhof STV-062 (nog te monteren), ook vaste kogel en heeft ook een kleine uitsparing nodig in de bumper. Kan 90Kg kogeldruk aan, veel meer dan de auto dus prima voor de O3.
 
Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Ik heb geen enkele trekhaak gezien die een zichtbare uitsnede behoeft, er zit een standaard plek voor in de bumper om uit te snijden die niet zichtbaar is, tenzij je op de straat gaat liggen.

Ken alleen varianten van de breedte van de snede, een vaste trekhaak heeft een hele smalle opening nodig, waar een wegklapbare stekker veel meer ruimte nodig heeft.

anhangerkupplung-skoda-octavia-1611.jpg
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook een vaste Brink haak. Net even gekeken, maar ook met uitsnede.

Heb de beugel van de stekkerdoos omgedraaid omdat die anders wel erg ver uitstak.
Screenshot_20231015-200352.png Screenshot_20231015-200339.png
 

1983jeroen

Forumguru
Die bouten zitten wel erg ver naar buiten. Zou zeker die beugel even omdraaien. Wellicht kan hij zelfs aan de andere bout, maar dan zul je de bout waar die nu aan zit wel moeten omdraaien omdat anders de moer in de weg zal zitten
 
Bovenaan Onderaan