Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

Marcod

Lid
Hallo, bericht van de dealer ten eerste komt mijn auto niet meer dit jaar :banghead:. Van de trekhaak zeggen ze dat ze een afneembare kunnen leveren met bijbetalen . Ik heb al gezegd dat ik niet ga betalen en dat ze dat maar moeten uitzoeken met de LM .
Misschien is het probleem opgelost voordat ik mijn auto heb .
 

frisok

Senior Member
Zozo, Marcod. Ik voerde afgelopen week precies dezelfde discussie over de trekhaak. Ik verwacht de auto nog steeds in week 47/48. Jij hebt 4 of 5 weken eerder besteld dan ik. Dat voorspelt weinig goeds. Wordt interessant weekje, komende week...
 

Juden

Nieuw lid
Mijn dealer heeft op eigen kosten de vaste trekhaak vervangen door een afneembare. Ik heb de trekhaak nog niet gebruikt maar wat mij opvalt is dat er geen oog aanzit waar je de breekkabel van je caravan aan vast kunt maken. Gezien de handvat aan de zijkant van de trekhaak vraag ik mij af of er een los oog gemonteerd kan worden. Iemand hier al ervaring mee?
 

Marcod

Lid
Frisok,

Ik mailde naar de dealer om de trekhaak en toen schreef hij dat de productie datum week 50 wordt . Nou dan weet je genoeg toch .
 

Edwin1969

Actief lid
Mijn dealer heeft op eigen kosten de vaste trekhaak vervangen door een afneembare. Ik heb de trekhaak nog niet gebruikt maar wat mij opvalt is dat er geen oog aanzit waar je de breekkabel van je caravan aan vast kunt maken. Gezien de handvat aan de zijkant van de trekhaak vraag ik mij af of er een los oog gemonteerd kan worden. Iemand hier al ervaring mee?

@Juden Heb een Thule afneembare trekhaak en daar zitten 2 ringetjes gemonteerd aan het vaste deel van de trekhaak (wel diep weggestopt dus flink bukken....)
 

Klaasje

Forumguru
Wat een gepruts. Soms ben je zo blij dat je je zaakjes gewoon zelf regelt:
Even bij Westfalia het juiste typenummer opgezocht (30s werk). Nummer in Google. En voila, een webshop gevonden waar je voor 165 euro de vaste trekhaak kunt bestellen. 3 op voorraad. Geen probleem. Vandaag besteld, overmorgen geleverd.
http://www.kfzteile.com/anhaengevorrichtung/westfalia::305401600001.html
Waarom is dat bij Pon dan zo moeilijk als je het zelf binnen een minuut geregeld kunt hebben?


En hier de afneembare
http://www.kfzteile.com/anhaengevorrichtung/westfalia::305400600001.html

Op dit moment alleen ff niet leverbaar
 

andrehj

Forumguru
Bij Skoda gebruiken ze trekhaken van Volkswagen
Sinds wanneer maakt Volkswagen zelf trekhaken?
De af-fabriek trekhaken komen (voor een S2, O2 en O3) in ieder geval van Prof Svar. After-market (dus alle in NL door de dealer geleverde trekhaken) wordt er van alles gemonteerd. Volgens mij is de volgorde dan ongeveer als volgt (meest gebruikt bovenaan):
  • Westfalia
  • Thule (heette vroeger Brink)
  • Bosal
  • etc
  • hele tijd niets
  • Prof Svar (want in NL niet te koop, deze moet je zelf importeren)
 

Edwin1969

Actief lid
Sinds wanneer maakt Volkswagen zelf trekhaken?
De af-fabriek trekhaken komen (voor een S2, O2 en O3) in ieder geval van Prof Svar. After-market (dus alle in NL door de dealer geleverde trekhaken) wordt er van alles gemonteerd. Volgens mij is de volgorde dan ongeveer als volgt (meest gebruikt bovenaan):
  • Westfalia
  • Thule (heette vroeger Brink)
  • Bosal
  • etc
  • hele tijd niets
  • Prof Svar (want in NL niet te koop, deze moet je zelf importeren)

Meer Thule dan Westfalia tot nu toe in dit draadje..... ;)
 

MaRco2

Forumguru
Zijn deze allemaal hetzelfde ontwerp?

Gat in diffusor waar je aan de onderkant de kogel in prikt en de stekkerdoos naar beneden kan draaien (met daar tussenin het (sleep)oog voor de rem.
 
Bovenaan Onderaan