Trailer Stability Control

leo442

Forumguru
Als er nou eens een origineel (van fabriek) kabelset gemonteerd zou worden door Pon/dealer weten ze gelijk of dat dit de oplossing is, maar het blijft inderdaad maar duren wie het initiatief neemt en dit gaat proberen zodat de klant onderhand ook weet waar hij aan toe is :mad:.
 

Fucky

Senior Member
Als er nou eens een origineel (van fabriek) kabelset gemonteerd zou worden door Pon/dealer weten ze gelijk of dat dit de oplossing is, maar het blijft inderdaad maar duren wie het initiatief neemt en dit gaat proberen zodat de klant onderhand ook weet waar hij aan toe is :mad:.
Ik denk dat er zoveel rondrijden in NL met dit probleem dat het Pon erg veel geld gaat kosten dus zwijgen ze als een graf! Fantastisch bedrijf......niet dus!
 

erikkie

Senior Member
mij is door PON en dealer bevestigd dat ondanks niet langer TSC lampje mijn TSA gewoon is geactiveerd....
Misschien erg naïef, maar ga er nog maar vanuit dat dit klopt. Maar ik deel de mening dat aftersales PON en dealers heel stuk beter kan. Ik ben zelf te laks om erover te blijven zeuren...Mijn stekkerdoos zit ook nog steeds ondersteboven gemonteerd door dealer :banghead::banghead:
 

Fucky

Senior Member
mij is door PON en dealer bevestigd dat ondanks niet langer TSC lampje mijn TSA gewoon is geactiveerd....
Misschien erg naïef, maar ga er nog maar vanuit dat dit klopt. Maar ik deel de mening dat aftersales PON en dealers heel stuk beter kan. Ik ben zelf te laks om erover te blijven zeuren...Mijn stekkerdoos zit ook nog steeds ondersteboven gemonteerd door dealer :banghead::banghead:
Net even de auto met fietsdrager gemonteerd en aangesloten op een stille weg via de CC op 80 km/u gezet en van de ene kant naar de andere kant forse slingeringen gemaakt, geen ingreep van de TSA! Dus het verhaal dat ie wel doet ook al geeft het lampje het niet aan tijdens de start klopt van geen kant!
 

derf

Senior Member
wie gaat hier duidelijkheid over geven? PON of de dealer?. wil het wel eens weten nu.
 

VWim

Forumguru
Net even de auto met fietsdrager gemonteerd en aangesloten op een stille weg via de CC op 80 km/u gezet en van de ene kant naar de andere kant forse slingeringen gemaakt, geen ingreep van de TSA! Dus het verhaal dat ie wel doet ook al geeft het lampje het niet aan tijdens de start klopt van geen kant!
Het spijt me wel, maar dit is echt een onzinverhaal eersteklas. Waar zou je TSA aan moeten merken op dat moment? Heb je wel een ESP ingreep gehad op dat moment? TSA is in feite niets meer dan ESP. De ESP houdt er alleen rekening mee dat er een aanhanger achter hangt bij het uitvoeren van de ingreep.
 

Fucky

Senior Member
Het spijt me wel, maar dit is echt een onzinverhaal eersteklas. Waar zou je TSA aan moeten merken op dat moment? Heb je wel een ESP ingreep gehad op dat moment? TSA is in feite niets meer dan ESP. De ESP houdt er alleen rekening mee dat er een aanhanger achter hangt bij het uitvoeren van de ingreep.
Octavias waar de tsa wel bij werkt gooien in de beschreven situatie meteen de Cruise Control er af, dus denk er van wat je wil.
 

dirkkroneman

Forumguru
@Fucky Als je er een aanhanger achter had hangen had de combinatie heel anders gereageerd dan nu ;) En dat voelen de ABS sensoren ook!

(Btw niet onnodig quoten aub!!)
 

mvneerbos

Senior Member
Dat lijkt me inderdaad ook. Met een aanhanger krijgt de achterkant van de auto een zwieper telkens, waardoor de TSA zijn werk zal doen.
Met een fietsendrager 'voelt' de auto natuurlijk niets gebeuren.
 

Fucky

Senior Member
Zelfde truc gisteravond met een aanhanger er achter uitgevoerd!! GEEN reactie terwijl de slingerbeweging zo sterk was dat ik bijna de controle over de combinatie verloor! Dusssssss????vertel het maar!
 

micky

Forumguru
Zelfde truc gisteravond met een aanhanger er achter uitgevoerd!! GEEN reactie terwijl de slingerbeweging zo sterk was dat ik bijna de controle over de combinatie verloor! Dusssssss????vertel het maar!

Een dergelijk systeem grijpt pas in als je wielen daadwerkelijk de grip verliezen op het wegdek, zou je dit dus echt willen proberen moet je met je aanhanger door de sneeuw en hem dan in de slip proberen te gooien. Overigens sowieso goed om ook eens te proberen met je auto alleen, dan voel je precies hoe het in zijn werk gaat.
Er wordt dus niet ingegrepen als je gewoon over de weg slingert.
 

VWim

Forumguru
Ter info:

Dat betekent dat je, als je dit wil simuleren, met een zwaar beladen aanhanger zo hard moet gaan rijden dat deze slingering ontstaat. Lijkt me overigens een behoorlijk onverstandig onderzoek op de openbare weg.

Dus nu niet lopen te fucken en gewoon luisteren naar de grote mensen. :D

In de boordcomputer komt overigens niets te staan wanneer een aanhanger is aangekoppeld, althans niet volgens het boekje.
 

micky

Forumguru
:deuk: mooie "dubbele" uitspraak

Overigens moge het duidelijk zijn dat ik met het "proberen" wel bedoel op een afgelegen parkeerplaats/terrein:cool:
 

micky

Forumguru
@Skoda liefhebber 1 , dat zul je niet zien:), ik weet wel hoe het werkt, ik vertrouw inmiddels al een tijdje op het systeem dat het gewoon werkt als het moet en heb 1 keer als passagier dankzij dit miraculeuze systeem een boom gemist op de wintersport en ja het is net of je auto opgetild wordt een paar graden gedraaid en weer neer gezet wordt en dit op een besneeuwde weg met uiteraard een te hoge snelheid in de bocht:sterretjes::dankje:
 

Fucky

Senior Member
Ik wil niet beter weten dan jullie allemaal maar ben op zoek naar het bewijs dat TSA ook werkelijk geactiveerd is in mijn auto!
Als Octavia 3 in DE en BE wel twee seconden vertraging op het dashboard laten zien tijdens de start en de in NL geleverde Octavia niet dan klopt er iets niet!
Dat probeer ik te bewijzen zonder bijdehand te doen!
Zouden jullie het er allemaal bij laten zitten als je hetzelfde overkwam met een trekhaak inbouw door de dealer en geleverd door PON voor bijna 1000 euro?
Alle Octavias die de deur uitgaan bij mijn dealer hebben hetzelfde probleem!
Ben in ieder geval blij dat ik een aantal forum bezoekers heb laten lachen!
Fijn weekend allemaal.
 

micky

Forumguru
@Fucky , je hebt groot gelijk hoor en ik heb zelf gisteren na het lezen van het forum ook contact opgenomen met mijn dealer, deze garandeert dat dit probleem hem zit in (tijdelijk) verkeerd gebruikte software beschikbaar gesteld door Pon, volgens hem gaat dit goed komen op de door mij bestelde auto, echter kan ik je dit pas vertellen als ik hem heb en dat duurt nog wel een paar weekjes
 
Bovenaan Onderaan