Trailer Stability Control

Fucky

Senior Member
@Fucky , je hebt groot gelijk hoor en ik heb zelf gisteren na het lezen van het forum ook contact opgenomen met mijn dealer, deze garandeert dat dit probleem hem zit in (tijdelijk) verkeerd gebruikte software beschikbaar gesteld door Pon, volgens hem gaat dit goed komen op de door mij bestelde auto, echter kan ik je dit pas vertellen als ik hem heb en dat duurt nog wel een paar weekjes
Kijk dat is een bericht waar ik en vele anderen iets aan hebben! Ik denk dat je de software bedoeld waar de dealers de trekhaak mee in leren!
Blijft vreemd dat niet alle dealers hier van op de hoogte worden gebracht!
 

derf

Senior Member
Als Octavia 3 in DE en BE wel twee seconden vertraging op het dashboard laten zien tijdens de start en de in NL geleverde Octavia niet dan klopt er iets niet!
En daar heeft Fucky helemaal gelijk in. Waarom kan in Nederland de trekhaak niet af fabriek geleverd worden? weet je zeker dat het goed werkt. Maar misschien verdient de importeur hier meer aan . wie weet?
 

andrehj

Forumguru
De oplossing is (voor de particuliere kopers) simpel: Koop gewoon je Skoda in Duitsland of België en importeer em zelf. Dan heb je geen Pon-filter en kun je gewoon de opties kiezen die je zelf wilt.
Of, als het zoals nu alleen maar over de trekhaak gaat: Koop gewoon de juiste electroset (met de module die gelijk is aan de af-fabriek module) (nummer vind je in buitenlandse Octavia-brochures) en installeer die (of laat dit doen). Dan gaat TSA gewoon werken zoals het hoort en blijft het ESP-lampje bij aangekoppelde aanhanger echt 2 seconden langer branden dan het ABS lampje (net als mijn S2 met af-fabriek trekhaak electro).
 

ertromp

Forumguru
De oplossing is (voor de particuliere kopers) simpel: Koop gewoon je Skoda in Duitsland of België en importeer em zelf. Dan heb je geen Pon-filter en kun je gewoon de opties kiezen die je zelf wilt.
Of, als het zoals nu alleen maar over de trekhaak gaat: Koop gewoon de juiste electroset (met de module die gelijk is aan de af-fabriek module) (nummer vind je in buitenlandse Octavia-brochures) en installeer die (of laat dit doen). Dan gaat TSA gewoon werken zoals het hoort en blijft het ESP-lampje bij aangekoppelde aanhanger echt 2 seconden langer branden dan het ABS lampje (net als mijn S2 met af-fabriek trekhaak electro).
Inderdaad importeren:
Ik heb onlangs een forumlid op bezoek gehad voor VCDS instellingen die in Duitsland z'n Octavia 3 1.2. Elegance Combi nieuw heeft gekocht.
Prijs voor de auto in Duitsland via deze garage: http://www.auto-seubert.de/ houd je vast ........... € 17.990,-
Door super medewerking van Garage Vruggink die de auto voor hem geïmporteerd heeft zijn de bijkomende beperkt gebleven tot: €2.750 BPM en € 300,- BPM en een 0-beurt
Probeer daar hier maar voor te slagen. Je lacht toch iedereen uit
 

ertromp

Forumguru
Tja en dan x duizend topics vol lullen over bijtelling. Beter is om je in importeren te verdiepen en dan een goede km vergoeding met je werkgever te bespreken :deuk:
 

derf

Senior Member
ja,maar wij hebben hem al gekocht dus staan met onze rug tegen de muur. WAAROM levert Pon niet de juiste spullen? moeten ze van hun ouwe meuk af ofzo
 

Fucky

Senior Member
Haleluja! Antera heeft van mijn O3 HB een echte auto gemaakt! Tjonge jonge wat een verschil met de Eibachs eronder. Stuurt geweldig, niet meer constant corrigeren op de snelweg maar met 1 handje probleemloos rijden! FANTASTICO!
Ennuhhh drempels??? geen probleem!
 

CDK

Forumguru
holy fucky, dat heb je goed voor elkaar @Fucky dan was die zwarte hatchback zeker van jou die ik op Facebook voorbij zag komen? Ziet er inderdaad keurig netjes uit! :thumbsup:
 
Ik had de foto's idd ook al op FB gezien. Ziet er echt goed uit en weet uit ervaring hoeveel beter het rijdt! Echt een wereld van verschil. En met een handje idd! :thumbsup:
 

andrehj

Forumguru
Zullen we het bij het onderwerp houden? Leuke foto's hoor, maar ze hebben niets met TSA te maken.

@ Moderators: Kunnen jullie hier een beetje meer op toezien? Deze vervuiling van een thread maakt dit mooie forum er bepaald niet overzichtelijker op. Nog beter, maar wat meer werk: Kan iemand met de juiste rechten al deze posts over verlagingssets verplaatsen naar een aparte thread?
 
Bovenaan Onderaan