Trailer Stability Control

MaRco2

Forumguru
TSC werkt!!!

Vorige week vrijdag was ik op de beruchte fors winderige dag onderweg vanuit Drenthe naar Panningen met een lege 2 paardstrailer. Onderweg voelde je de wind wel, maar bij het inhalen van een zware vrachtwagen, net als je er voorbij bent, zuigt dat gigantisch.

Nu had ik al een keer iets van "huh, ik had de cruise control er toch op staan?", weer ingeschakeld en verder.

Na zo'n truck zuigt de luchtstroom de trailer een stukje opzij en op dat moment heeft TSC een paar keer gewerkt.

De 2e keer er even op gelet (en niet zelf al iets naar links gegaan ter voorkoming van de beweging) en hop opzijgezogen en toen knipperde het ESP lampje en ging de cruise weer uit.
 

derf

Senior Member
ik ook!! en ook graag eens een duidelijk verhaal van de dealer of importeur. Komt dat er niet dan moeten we maar eens massaal aan de bel gaan trekken bij een consumenten organisatie
 
Als ik achter mijn Golf VI variant uit 2010 op mijn achteraf opgebouwde trekhaak een kar heb hangen blijft het ESP lampje inderdaad 2s langer branden.
Of dat de stabiliteit spul werkt weet (gelukkig) niet.
 

Fucky

Senior Member
Zojuist bericht van de dealer!!!!Pon heeft wederom geen oplossing voor het TSA probleem!!! Hebben weer meer tijd nodig!!
Zijn al vanaf december 2013 bezig.....lagguh nietwaar!
 

derf

Senior Member
en wat gebeurt er als de garantie termijn direct is verlopen. Dit hele gevalletje kost Pon natuurlijk geld. Ik heb deze auto gekocht om een wat grotere caravan te gaan trekken maar dat raad ik nu iedereen af. verder een heerlijke auto om in te rijden natuurlijk maar wat de TSA betreft ben ik zwaar teleurgesteld
 

dirkkroneman

Forumguru
Haha, iemand is klaarblijkelijk nogal snel op zn pik getrapt? Jij begint er nu iets persoonlijks van te maken, nergens weer voor nodig dit (laat ik maar niet typen wat ik nu denk). Als je ergens voor betaald hebt dan zorg je toch dat je het krijgt? Gewoon eisen bij de dealer ;)

En ik reageerde trouwens op derf omdat hij zei dat hij een andere auto zou kopen als caravantrekker. Daar verbaasde ik mij over omdat alleen TSA mist. Lijkt mij nogal vreemd dat je een auto kiest vanwege TSA, of ie beroerd rijdt en weinig trekkracht heeft wordt niet opgelet.. Zo komt dat dan op mij over. Dat jij je er dan mee moet gaan bemoeien..
 

derf

Senior Member
ik heb deze auto bewust gekocht om zijn trekkracht(die is ruim voldoende) maar ook om alle veiligheidsaspecten die onder de ESC vallen (waaronder TSA). Het lijkt me een uitgemaakte zaak dat als dat niet werkt je er flink van baalt. Kost allemaal bij elkaar 1000€. Bovendien is dit mijns inziens een toch wel belangrijk veiligheidsaspect. Verder vind ik dat als hier bij de dealer over gereclameerd wordt je als consument mag verwachten dat de klacht wordt opgelost door Pon of de dealer. CONSUMENTENRECHT heet dat , geloof ik. Laat je het erbij zitten dan hebben ze een vrijbrief om te doen wat ze willen .Dat is een belangrijk aspect. Ik ga mij beraden en ik hoop andere forumleden die met dit probleem te maken dat ook doen
 
Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Tuurlijk dat moet je ook zeker doen. Ik zou er geen genoegen mee nemen. Ik ging niet eerder bij de dealer weg dan dat het opgelost was.
 

Desperado

Forumguru
Het probleem is gemeld binnen de garantieperiode, dus ook na de garantieperiode wordt het kostenloos opgelost, ervan uitgaande dat het dan nog steeds om hetzelfde probleem gaat.
 
Bovenaan Onderaan