Topsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
benzine kan ook gewoon gechipt worden .
kom je zo rond de 65 pk uit dus.

maar jongens ik ga nu met vakansie veel plezier nog lees wel trug wat er allemaal vertelt is .
 

cvegreen

Forumguru
benzine kan ook gewoon gechipt worden .
kom je zo rond de 65 pk uit dus.

maar jongens ik ga nu met vakansie veel plezier nog lees wel trug wat er allemaal vertelt is .

11 pk winst dus . Als ik dan op de zelfde manier rij als nu ook zuiniger als met een diesel ?
 

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Jeroen Doli...kerel...klinkt ff lullig, maar als je op vakantie gaat, neem dan aub even een boekje mee over de spelling en het gebruik van leestekens in de Nederlandse Taal. Ik zit dit topic net ff terug te lezen en wat anderen al hebben gezegd (en ik bewust ff niet omdat ik anders weer de BMFH moet spelen)...doe aub wat aan je schrijfstijl...PLEASE :shocked:

Eén van de regels in de FAQ/Forumregels :regels: is dat je daarop moet letten en je zinnen op een deugdelijke, begrijpelijke manier moet posten met inbegrip van wat leestekens die je her en der neerzet.

Het komt nu over als turbo taal, SMS taal, Hyves taal..weet ik veel wat, maar zo kan het echt niet joh...serieus bij deze het verzoek er op te letten. :aangenaam:
[/moderatorbreak]
 

joergarms

Senior Member
Kensei, bedankt dat je het even opmerkt, ik heb me er namelijk ook al danig over lopen ergeren.

Wat betreft het chippen van benzine motoren, ik heb er toendertijd een tuner over gesproken, die vertelde me dat het eigenlijk niet de moeite waard is. Vandaar dat ik het dus ook niet gedaan heb.
Die man zal die niet zomaar gezegd hebben, hij liep daardoor wel een potentieele klant mis, nou ja mis, ik ging wel met een goed gevoel naar huis omdat dit nog één van de weinigen is die een eerlijk antwoord gaf.
 

cvegreen

Forumguru
Kensei, bedankt dat je het even opmerkt, ik heb me er namelijk ook al danig over lopen ergeren.

Wat betreft het chippen van benzine motoren, ik heb er toendertijd een tuner over gesproken, die vertelde me dat het eigenlijk niet de moeite waard is. Vandaar dat ik het dus ook niet gedaan heb.
Die man zal die niet zomaar gezegd hebben, hij liep daardoor wel een potentieele klant mis, nou ja mis, ik ging wel met een goed gevoel naar huis omdat dit nog één van de weinigen is die een eerlijk antwoord gaf.

Bedankt voor je toelichting. Niet dat ik vind dat mijn wagen te traag is hoor. Maar is sinds lang dat ik maar zo weinig pk's aan boord heb. Ik geniet dan des te meer van het kwaliteits gevoel.
 

Gieliovd

Forumguru
Na recent op een website te zijn gekomen voor het tunen van VAG wagens heb ik daar gezien dat ook benzine bij hen getuned kon worden. 799 euro en dan had je ik geloof 15 pk winst.

Zolang je ergens geen turbo op schroeft heeft chippen echt geen zin volgens mij.
 

van_der_P

Senior Member
Eigenlijk vraag ik mij af, heb je niet de verkeerde keuze gemaakt als je het noodzakelijk vindt om de auto te chippen ?
M.a.w. als mijn auto 136 PK heeft, en ik wil eigenlijk 170 PK waarom koop je dan niet een auto die 170 PK heeft. Dan is het hele concept op die 170 PK aangepast. Waarom zoek je je heil in een chip ?
 

van_der_P

Senior Member
Bedankt voor je toelichting. Niet dat ik vind dat mijn wagen te traag is hoor. Maar is sinds lang dat ik maar zo weinig pk's aan boord heb. Ik geniet dan des te meer van het kwaliteits gevoel.

Het is natuurlijk zo dat als je van meer(PK) naar minder gaat dat tegen valt. Voor je gevoel kan dat beter anders om.
 

joergarms

Senior Member
Eigenlijk vraag ik mij af, heb je niet de verkeerde keuze gemaakt als je het noodzakelijk vindt om de auto te chippen ?
M.a.w. als mijn auto 136 PK heeft, en ik wil eigenlijk 170 PK waarom koop je dan niet een auto die 170 PK heeft. Dan is het hele concept op die 170 PK aangepast. Waarom zoek je je heil in een chip ?

Prijskaartje misschien???
Vaak is een duurdere auto ook volgehangen met accesoires waar je niet op zit te wachten. Nogmaals, bij het chippen hoef je dus niet perse voor de hogere snelheid en snellere acceleratie te gaan, maar juist voor zuinigheid. Vooral dat laatste zal bij een sterkere auto niet het pluspunt zijn.
 

Red Devil

Actief lid
misschien krijge we korting als we met het hele forum ff langs komen, om alle skoda's te laten chippe:tongue: haha.. grapje:D
 

Gieliovd

Forumguru
misschien krijge we korting als we met het hele forum ff langs komen, om alle skoda's te laten chippe:tongue: haha.. grapje:D
Heb er weinig vertrouwen in, gezien het niet even ertussen ploffen (powerbox) is en rijden, maar een heel traject van tuning :)

Zou leuk zijn, dat wel. Kwantumkorting de gekste!
 

joergarms

Senior Member
Als ik voor 250 euro mijn benzine motor gechipped kan krijgen, en dan zegmaar een pk of 10 a 15 winst, dan zou ik het wel doen. Maar niet met het powerbox principe want dat is uitermate slecht voor je hele motor. Dan wil ik wel een softwarematige tuning.
 

cvegreen

Forumguru
Als ik voor 250 euro mijn benzine motor gechipped kan krijgen, en dan zegmaar een pk of 10 a 15 winst, dan zou ik het wel doen. Maar niet met het powerbox principe want dat is uitermate slecht voor je hele motor. Dan wil ik wel een softwarematige tuning.


Daar ben ik nu eens volledig mee eens se.
Als het maar 250 € zou kosten zou ik het ook zeker overwegen , niet om die meer pk's aan boord , maar gewoon om de zuinigheid .Ik rij rustig , accelereer op mijn gemak en hou me zoveel mogelijk aan de toegestane snelheid. Op een autosnelweg zou ik eerder gaan tussen de 110 en de 120 dan tussen de 120 en de 130 km/u . Dus pk's heb je daar niet echt voor nodig . Maar zuinigheid is nu met die torenhoge benzine prijzen een must .
Oh ja die powerboxen zijn precies wel wat passé ook vind ik . Er word meer aan software tuning gedaan dan met die powerboxen waar ik ook mijn bedenkingen bij heb .
 

Gieliovd

Forumguru
Op die manier kun je het ook anders benaderen ja. Tunen is dan niet per definitie het meeste vermogen uit je auto halen, maar meer het motormanagement van je auto perfect afstellen op je eigen motorkarakteristiek.

Iedere motor is uniek en het management is van een grote universele hoop geplukt.

Dan is het inderdaad geen 250 euro voor meer PK's maar voor een optimale afstelling van je motor. Tunen is natuurlijk synoniem voor afstellen.

Je moet er even over filosoferen.

Edit: ik heb het verhaaltje van Joër ook gelezen. Zeer praktische toelichting met een camper als onderwerp.
 

joergarms

Senior Member
hehe, eindelijk zijn er toch mensen die ook die kant van het tunen begrijpen. Ik ga zo eens zoeken wat voor winsten er te krijgen zijn, is toch altijd wel iets dat in m'n achterhoofd blijft spelen.
 

EmTee

Lid
Quote: Ik geloof dat de fabrieksopgave van mijn 101 pk versie net onder de 200 is?

Klopt precies ja, 215 bij mij op de teller is volgens m'n VDO Dayton exact 199.
 
Ik heb afgelopen week met mijn Fabia 1.4 16v 101 pk (met sebring sportuitlaat) de duitse autobahn onveilig gemaakt. Mijn TomTom gaf aan dat ik 188 ging (ik zat wel op het randje van de rode zone...). Volgens de fabriek zou hij rond de 185 moeten kunnen. Is dit overigens volgens de teller of "echte" kilometers per uur? Met 160 (zonder Cruise Control) heeft hij nog een verbruik van 1:10. Vind ik zelf nog netjes...
 

mister9

Actief lid
Vorige week op de autobahn geweest, en 215 op de teller gereden. Duurde wel even hoor. Naar de 200 gaat het redelijk vlot, naar de 210 al een stuk trager, en die laatste 5 is echt persen. Maar toch, 215 is niet slecht. Weet niet wat op mijn gps was, niet gekeken.
 
De topsnelheid van mijn Fabia? 30.000km/jaar
Verder heb ik hem op de Tomtom één keertje op 197km/uur geklokt, op een vlakke weg met wind van opzij. Maar dat is niet comfortabel en ontspannen rijden. En dus niet veilig. Kruisen met 160à170 km/uur gaat prima.
 
Tuning

Zijn er mischien mensen die ervaring hebben met een getunede fabia 14TDi
ik haal op mijn teller net 175 :confused: wel met 205/40/17 .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan