Topsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

andreg

Met mijn getunede Octavia heb ik de teller in de hoek op de Franse tolweg, zal nog wel 10km afgaan vanwege de afwijking is toch altijd zo`n 235 echte km`s
 
Ik heb met mijn Fab2 1.9 TDI eigenlijk nog alleen de 160 aangetikt en dat ging erg gemakkelijk. Weet eigenlijk zo niet wat de top is, wil asap dat weleens in Germanie uit gaan proberen
 

van_der_P

Senior Member
Met mijn getunede Octavia heb ik de teller in de hoek op de Franse tolweg, zal nog wel 10km afgaan vanwege de afwijking is toch altijd zo`n 235 echte km`s

Kijk maar uit op de Franse tolwegen, want als je gesnapt wordt heb je een echt probleem, inclusief gevangenisstraf. Op de tolwegen staan ook hoelanger hoe meer flitskasten/palen.
En bij veel tolpoorten is een politiepost, dus ze hebben je zo te pakken. Je mag in Frankrijk 130 km/u
Ik denk dat je veel beter in Nederland te hard kunt rijden dan in Frankrijk.
 
Kijk maar uit op de Franse tolwegen, want als je gesnapt wordt heb je een echt probleem, inclusief gevangenisstraf. Op de tolwegen staan ook hoelanger hoe meer flitskasten/palen.
En bij veel tolpoorten is een politiepost, dus ze hebben je zo te pakken. Je mag in Frankrijk 130 km/u
Ik denk dat je veel beter in Nederland te hard kunt rijden dan in Frankrijk.

Idd die Fransen zijn daar erg streng op. Alhoewel wel veel flitspalen van te voren door signalering al aangegeven worden ;) Maar het zijn strenge jongens
 
picture.php



hier wat spec van mijn 1915 CC luchtgekoeld.

http://www.skodaforum.nl/board/picture.php?albumid=9&pictureid=201

aardig leuk voor luchtgekoeld blokje let op NM vanaf 2500 t/m 5500 RPM

ben nog bezig met een 2.0 luchtgekoeld bus blok op te fokken met een turbo er op....

gr jeroen
 

Roel

Lid
picture.php

ben nog bezig met een 2.0 luchtgekoeld bus blok op te fokken met een turbo er op....

En hoe denk je de turbo te koelen? Benzine motoren genereren temperaturen van meer dan 900 graden. Dit houdt een turbo zonder waterkoeling niet lang vol.......
 
dus volgends jou kan er op een luchtgekoed blok geen turbo hoe denk je dat jou turbo gekoeld word ??? niet door koelvloeistof hoor......

daar voor hebben ze ooit oliekoeling uit gevonden........

heb het al vaker gedaan op een 1776 cc blok dat bleef ook gewoon super heel niks geen porblemen mee gehad..

gr jeroen
 

Desperado

Forumguru
Ik had ook al het vermoedden dat de turbo niet watergekoeld is.
Een extra oliekoeler heb je neem ik aan dan ook al aan gedacht.
 
Ik had ook al het vermoedden dat de turbo niet watergekoeld is.
Een extra oliekoeler heb je neem ik aan dan ook al aan gedacht.

ja der komt naast de versnelings bak dan een exsterne oliekoeler te hangen met vin er op inschakelbaar.... ( misschien laat ik die in het olgineele koel systeem hangt ook wel zitten even kijken nog )

dat geeft voldoende koeling voor het blok met turbo want daar vlak naast komt de interkoeler ook te hangen...

gr jeroen
 

Roel

Lid
dus volgends jou kan er op een luchtgekoed blok geen turbo hoe denk je dat jou turbo gekoeld word ??? niet door koelvloeistof hoor......

gr jeroen

Ik werk voor een bedrijf dat turbo's produceert: Diesel turbo's hebben alleen oliekoeling, maar benzine turbo's zijn zowel olie- als watergekoeld. Verder heeft de olie ook nog een smeringsfunctie voor de vloeistoflagers om de rotoras.

Als de turbo te heet wordt, zal de olie in het lagerhuis gaan verbranden en aankoeken, wat uiteindelijk kan leiden tot een vastlopende turbo.
 
Ik werk voor een bedrijf dat turbo's produceert: Diesel turbo's hebben alleen oliekoeling, maar benzine turbo's zijn zowel olie- als watergekoeld. Verder heeft de olie ook nog een smeringsfunctie voor de vloeistoflagers om de rotoras.

Als de turbo te heet wordt, zal de olie in het lagerhuis gaan verbranden en aankoeken, wat uiteindelijk kan leiden tot een vastlopende turbo.

heb ik al gezegt wat voor TURBO er op komt ??

het word al veel meer gedaan en het word NIET vloeistofgekoeld en VW maakt nog steets turbo's op bez motoren die ALLEEN olie gekoeld zijn maar, als die af is en der is een meeting moet je maar komen kijken hoe ik dat dan gebouwt heb......................

En het dan bij te houden met een octavia RS......:laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan