Topsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister9

Actief lid
Is dat chippen niet slecht voor je motor dan. Of ligt dat eraan hoerg je 'm chipt?

Voor die 20 extra km's bij de topsnelheid zou ik het niet doen, maar je merkt het vooral tijdens het accelereren neem ik aan?
 
ja je merkt het overal Aan eigenlijk en de orgineele software zit nog lang niet Aan de max van je motor met een 1.9 tdi kom 136 pk te zitten en dat kan alles makkelijk Aan maar het is wel noot zakelijk dat je hem goed warm rijd en als je hard hebt gerden even een min of 3 a 4 laat koelen anders houd je turbo het niet lang vol maar dat is standaard ook al.

hij trekt over het gehele toeren gebiet word zuiniger en geeft een veel gecontroleerder verbranding dus minder roet Aanslag over al op kleppen uitlaat enzo.

dus kort om voor zoon 350 a 450 euro ben 30 a 40 pk rijker en zuiniger rijden voor zo wijnig geld heb je geen ander motor ;)

gr jeroen
 

Glenn

Actief lid
De topsnelheid van mijn 1.4 16v was tot mijn verbazing net geen 200 op de gps
Op lpg op de teller een -+ 207

En van de rs weet ik nog niet maar gaat wel vlot in 6de van 90 tot 200 dat weet ik al wel

En van dat chippen waar werk je dan ergens ?

En bij hoe veel koppel krijg je last met de koppeling ?

Denk wel dat ze met een chip er 170 pk uit halen
 
je rijd zelf een fabia rs ?
haha ik werk zelf bij terberg leasing in utrecht. maar heb paar jaar als monteur bij volkswagen gewerkt ;)

die heeft zoon 136 pk dan ga je naar zoon 165 a 175 pk
en 380 a 390 nm toe dan heb je nog geen last van een kopeling
want in de 150 pk's 1.9 tdi's liggen de zelfde koppelingen in :)
 

Wallie

Lid
1.9 tdi 101pk van mij haalt precies 200 op de teller, 190 op de gps, dat was met 2 personen er in en airco aan... probeer het als de zomerbanden er weer onder zitten nog wel een keertje in duitsland :D
 

Gieliovd

Forumguru
gieliovd, jij mag rustig BENZIN ron 91 tanken hoor. jou fabia zal er niet heel erg anders van lopen.
Ja, ok met de Fabia kan het volgens mij ook wel. Ze zijn nota bene een beetje gebouwd voor het oostblok waar dat nog normaal is.

Dit was alleen nog met mijn Micra vorig jaar.
dan haalt die zo met een chip de 220 a 230 dus dat is best leuk met een fabia :tongue:
Vind je?? Ik moet er niet aan denken!
 
haha hoezo niet met golfje vr 6 cabrio reed ik ook vaak zo rond de 230 zo iets. lagge man hoop dat die van mij dat ook gaat halen lekker met een fabia agter bmw's enzo aan ;)

gr jeroen
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, het is natuurlijk machtig mooi om zo te spelen.

Alleen is een Golf VR6 gebouwd voor een hoop vermogen, en zijn de remmen etc. erop aangepast.

Mijn standaard Fabia op 185/60R14 en standaard remschijfjes (niet geventileerd?).... liever niet.

Ik ga hem gerust even toppen op de autobahn als ik daar kom, maar zal hem snel weer terugzetten naar een prettige snelheid.

Geen idee hoe snel het nog lekker rijdt. 140 op de teller rijdt ieder geval met 2 vingertjes prima.
 
haha valt wel mee allemaal weet zelf ook wel dat je wat aan moet passen maar iets verlagen andere schijven en blokken voor en dan maakt het me egt niet meer uit.

het is presies het zelfde chassie als van de fabia RS alleen banden maat is daarvan anders maar bij mij komt er binnen kort ook 205/45/16/V onder (A)

gr
 

Gieliovd

Forumguru
Doe je goed! Ik had ook liever minimaal 15 inch eronder gestoken... maar ja, centen he.

Ik heb trouwens wel een bepaalde angst dat ik misschien de Skoda weg moet gaan doen......
 

Gieliovd

Forumguru
Tis offtopic, hou het ff kort.

Ik speel met de gedachte om in augustus te gaan beginnen met een studie Master of Science in Management aan de universiteit Nyenrode in Breukelen.

Deze studie kost €36.000 voor 16 maanden. Dus ja, wil ik dit kunnen opbrengen dan zal de auto de deur uit moeten, de spaarcenten op en nog een deel lenen.

Het zijn 16 maanden intern op "campus" waarbij een auto enorme luxe is.

Edit: daarna zal ik inderdaad wel snel voor een leasebak in aanmerking komen.
 
haha oke dan dat is een geldige reden ;)
wel een snelle skoda dan maar he en bij terberg leasing lease he :tongue:
doe maar een 2.0 170 pk tdi kunnen we hem nog mooi even chippen ;) naar een pk'tje of 220 ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Legitiem of niet, het dé reden.... Leasen zou ik best een Skoda willen nemen hoor!

Dat wordt dan de Octavia 3 of een Superb of de Skoda crossover die nog moet komen :)
 

cvegreen

Forumguru
Jeroen doli , ik ben met 70 km/u tegen een geparkeerde vrachtwagen geknald ik kan je zeggen , dat ik extreem veel mazzel heb gehad dat ik nu nog leef . Wat moet dat dan niet zijn als je aan 230 km/u ergens tegenaanknalt . Kom nu niet af mij gaat het niet gebeuren want ik let op.
 
haha dat zal ik ook nooit zegen maar of in nu in een golf 230 rij of passat of superb maakt niet uit want dan ben je ook plat.
of niet ?
 

van_der_P

Senior Member
dus kort om voor zoon 350 a 450 euro ben 30 a 40 pk rijker en zuiniger rijden voor zo wijnig geld heb je geen ander motor ;)

gr jeroen

Voor 450 euro kan ik 300 liter benzine kopen. Daar rij ik 4500 kilometer mee.
Mijn auto rijdt 1:15 hoeveel % zuiniger wordt die dan met die chip ?
Hoeveel kilometer moet ik dan rijden omdat er uit te halen ?
 
Voor 450 euro kan ik 300 liter benzine kopen. Daar rij ik 4500 kilometer mee.
Mijn auto rijdt 1:15 hoeveel % zuiniger wordt die dan met die chip ?
Hoeveel kilometer moet ik dan rijden omdat er uit te halen ?

dit gaat dan wel over 136 pk RS tdi.
maar hij gaat zoon 10% zuiniger rijden dus reken maar uit ;)

gr jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan