Topsnelheid

Re: Topsnelheid....

rickske, wees niet bevreesd de investering voor de 28pk zal niet weggegooid zijn....neem aan dat jij toch nog wel een paar km-tjes meer kunt halen..? /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Volgens de gegevens van skoda is de top 189 km/uur voor de 105pk met dsg bak.

[/ QUOTE ]
ja daarom ben ik ook in het geheel niet ontvreden over mijn motortje....dat was eigenlijk de strekking van mijn mail /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ja dat staat in de handleiding, maar zoals gezegd heb niet de mogelijkheid gehad om het te testen. de eerder genoemde 194km/h was in zijn 6....

[/ QUOTE ]

Kan wel lijkt me, 194 op de teller is al gauw 180-185 echte km's.
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ja dat staat in de handleiding, maar zoals gezegd heb niet de mogelijkheid gehad om het te testen. de eerder genoemde 194km/h was in zijn 6....

[/ QUOTE ]

Kan wel lijkt me, 194 op de teller is al gauw 180-185 echte km's.

[/ QUOTE ]

'k geloof ook wel dat het kan !
&amp; teller verschilt volgens mij
niet zoveel t.o. echte snelheid
22O teller --&gt; 216 gps (echte)
 

Bijlagen

  • 19589-DSC05916.JPG
    19589-DSC05916.JPG
    87,3 KB · Weergaven: 50

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Dat is wel bizar weinig tellerafwijking.
Maar 4 km bij 220 das nog geen 2%

Maar de GPS is natuurlijk alleen betrouwbaar als je een goed signaal hebt. Als je ff een paar satellieten minder vangt heb je ook daarmee een afwijking...
/forum/images/graemlins/confused.gif
 

rickske

Actief lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
rickske, wees niet bevreesd de investering voor de 28pk zal niet weggegooid zijn....neem aan dat jij toch nog wel een paar km-tjes meer kunt halen..? /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

@ EL Fonz de reden waarom ik mijn auto heb laten tunen is vooral omdat ik vond dat de motor niet soepel genoeg is en deze toch wat kracht te kort kwam bij de hernemingen als je iemand voorbij wil steken.Het is zeker niet de bedoeling geweest van mij om er een hogere top uit de auto te kunnen halen,want eerst had ik een octo 1 van 110pk en deze motor vond ik heel wat soepeler dan de ongtunede 105pk motor en dit is dus de reden van het tunen. /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Reizende

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Plaatje spreekt voor zich! Gereden op de A31 Duitsland.
Had het idee nog iets verder te kunnen, maar een geruite pet in een Volvo 340 verhinderde dat.
 

Bijlagen

  • 20314-naamloos.bmp
    62,6 KB · Weergaven: 77

LenK

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Had het idee nog iets verder te kunnen, maar een geruite pet in een Volvo 340 verhinderde dat.

[/ QUOTE ]
Die reed zeker 100? Daar worden je passagiers zo vrolijk van als je het anker moet uitgooien /forum/images/graemlins/smirk.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
222 km/h op de gps in Duitsland na opplussen met de CC

[/ QUOTE ]

Helpt dat!?
 

KMA

Lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
222 km/h op de gps in Duitsland na opplussen met de CC

[/ QUOTE ]

Helpt dat!?

[/ QUOTE ]

Het is een bekende truuk
 

Frankie

Actief lid
Re: Topsnelheid....

standaard 2.0 TDI HB met 17" Pegasus

volgens mij iets boven de 200 op GPS in DE op de A31...
 

CaptainH

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

219 km/ uur met 1.6 FSI op Deutsche Autobahn (bergje af natuurlijk) en 234 km/ uur met Octavia II RS 200 PK (en die wilde nog wel harder)

Niet slecht toch!
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
234 km/ uur met Octavia II RS 200 PK (en die wilde nog wel harder)Niet slecht toch!

[/ QUOTE ]

Jij hebt al met de nieuwe RS gereden? En hoe rijdt de RS?
Ben heel benieuwd.
 

CaptainH

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

In één woord geweldig!! Ik heb hiervoor een Seat Leon 1.8 20VT met 180pk gereden, maar het leek wel alsof de Octavia RS twee keer zoveel PK's heeft. De acceleratie is werkelijk ongelooflijk. In elke versnelling gaat ie als de brandweer en voor je het weet rijd je 234 km/ uur! En dat gaat in alle rust, je hebt niet het idee dat je twee keer de toegestane snelheid rijdt.

Het werkt erg verslavend en het zou voor mij ook erg slecht zijn voor mijn rijbewijs. In een proefritje kon ik me al niet inhouden, laat staan als ik elke dag in zo'n auto zou rijden.

Verder is het natuurlijk net alsof je thuiskomt, alleen dan in een vrijstaande villa in plaats van een rijtjeshuis. Vooral de stoelen vond ik erg prettig en beter zitten dan de standaardexemplaren in de Octavia. Zal ook wel te maken hebben met het leer.

Al met al een zeer prettige ervaring. Ik vind het alleen jammer dat ze de RS zo duur hebben gemaakt. Toch nog maar even doorsparen...
 
Re: Topsnelheid....

Bedankt voor het enthousiaste verslag, ik heb dus een goede keuze gemaakt alleen jammer dat ik nog zo lang moet wachten.

Over mijn rijbewijs maak ik me niet zo druk in de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ben ik pas 1x geflitst (34 km waar je 30 mocht rijden) en dit was in een Golf VR6.

De prijs valt inderdaad niet mee maar de standaard opties maken dit wel voor een deel goed maar het blijft veel geld.
 

CaptainH

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

He Mickie,

Ik zie nu pas dat je zelf een RS in bestelling hebt! Helemaal super! Ik wens je heel veel plezier met deze super Octavia.
 

bert

Lid
Re: Topsnelheid....

Deze week ff een stuk in Duitsland wezen blazen.
Van Goch naar Moers. Heb toch een heel stuk 217 kunnen blazen (op gps). Teller stond op 220 Ga het nog een keer met beter weer doen en met de zomerbanden eronder. Kijken of dit effect heeft.

Trouwens geen centje pijn. /forum/images/graemlins/489.gif
 
Re: Topsnelheid....

Bert, je weet dat winterbanden over het algemeen lagere topsnelheden aankunnen dan zomerbanden dus kijk dit even goed na!
 

Kelvin

Lid
Re: Topsnelheid....

180 gereden laatst met mijn Fabia 1.4 16v (tussen Nootdorp en Zoetermeer) /forum/images/graemlins/shocked.gif

Ik denk dat het daar wel ergens ophoud voor mijn schoonheid... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Bovenaan Onderaan