Topsnelheid

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Ehhhmmm..
Een TDI 130 doet 205 fabrieksopgaaf.
Die van jouw is gechipt naar 160pk(?) en doet 240 op de teller!
Das wel een hele forse toename in topsnelheid! /forum/images/graemlins/confused.gif

Een 2.0 TDI doet 215 top standaard, loopt mijn gechipte dan straks 250 op de teller?? Dacht altijd dat je 10km p/uur max won met chippen.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

beide gewoon 6 bak, denk dat de 2.0tdi ook 240 haalt zeker met een beetje 17" eronder haal je dat wel op de teller (de teller wijkt af).

Maar het gaat niet om de motor maar om hoever de tuner het laat gaan (Allemaal electronisch te regelen). De top ligt niet spectaculair hoger bij een behoudende tuner, wel de tijd om tot de top te komen wordt sneller /forum/images/graemlins/24.gif
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ehhhmmm..
Een TDI 130 doet 205 fabrieksopgaaf.
Die van jouw is gechipt naar 160pk(?) en doet 240 op de teller!
<font color="blue">180pk &amp; 400Nm onmiddellijk koppel </font>
Das wel een hele forse toename in topsnelheid! /forum/images/graemlins/confused.gif
<font color="blue"> 't ja alles hangt ervan hoe (&amp;wie) soft geschreven is (heeft)
en aan welk toerental men
alles wat extra vermogen geeft afbouwd</font>

Een 2.0 TDI doet 215 top standaard, loopt mijn gechipte dan straks 250 op de teller?? Dacht altijd dat je 10km p/uur max won met chippen.

[/ QUOTE ]
<font color="blue"> 'k Weet zo TDI mannen dat (ja enkel via herprogr)
tot +210 ECHTE pk's gaan(=alles tot de rode zone /forum/images/graemlins/rockon.gif)
die doen dan 260km/u ... maar denk toch niet dat ze dat +1500km aan een stuk volgas uithouden = dus niks voor mij </font>
&amp;
<font color="blue">geloof me tellerafwijking bij Audi/VW/Skoda/Seat = miniem bij mij 240op teller = 235 op GPS </font>
Yesss ! TDI Powerrr
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Je doet me denken aan een kerel van een paar jaar terug die ook zo laaiend enthousiast was (een belg), mocht een keer met zijn 210+ PK sterke 4x4 4 motion Golf IV (150PK tdi getuned) wat sprintjes trekken. in 6 seconden naar de 100 whoeoeoe
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
<font color="blue">geloof me tellerafwijking bij Audi/VW/Skoda/Seat = miniem bij mij 240op teller = 235 op GPS </font>


[/ QUOTE ]

Kun je zo niet stellen. Tellerafwijking is per auto verschillend. Hele types en al zeker niet hele concerns zijn onmogelijk een gemeenschappelijke (minieme) tellerafwijking toe te dichten.

210 pk uit alleen een remap blijft natuurlijk niet lang heel. En die topsnelheid flink hoger krijgen lukt alleen je als puur op piekvermogen hoog in de toeren tunet, zodat je ook in de hoogste versnelling naar je toerenbegrenzer kunt toelopen zonder dat de luchtweerstand de auto te machtig wordt. Maar daardoor krijg je wel een waardeloze remap voor dagelijks verkeer, want alle fut is er dan wel uit in het lagere toerenbereik. Maar goed, ieder z'n ding hoor...

En dan nog. Weet iemand de overbrenging van die zesde versnelling in een TDI? Als je weet waar de toerenbegrenzer erin hakt, kun je zo uitrekenen wat de maximaal mogelijke snelheid is. Of misschien hebben die gasten de begrenzer eraf gehaald?
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Je doet me denken aan een kerel van een paar jaar terug die ook zo laaiend enthousiast was (een belg), mocht een keer met zijn 210+ PK sterke 4x4 4 motion Golf IV (150PK tdi getuned) wat sprintjes trekken. in 6 seconden naar de 100 whoeoeoe

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/smile.gif RAAK ... dat is'm ...
die schrijft ondertussen zelf file's voor TDI
&amp; is mijn T uner
hij weet waar hij mee bezig is
&amp; heeft er verstand van !!!
 
Re: Topsnelheid....

@Dutch4x4

buiten dit
"<font color="red"> want alle fut is er dan wel uit in het lagere toerenbereik.
</font>"
volledig met je eens

een krachtig &amp; mooi koppelverloop is bij dit nog perfekt mogelijk hoor
een goede tuner doet wat jij vraagt /forum/images/graemlins/wink.gif


En dan nog. Weet iemand de overbrenging van die zesde versnelling in een TDI? Als je weet waar de toerenbegrenzer erin hakt, kun je zo uitrekenen wat de maximaal mogelijke snelheid is. Of misschien hebben die gasten de begrenzer eraf gehaald?

[/ QUOTE ]
overbrenging in cijfers /forum/images/graemlins/crazy.gif geen idee
maar 'k weet wel dat
3000tr/min in 6de 170km/u opleverd
&amp; bij
4000t/min mijn teller op 220km/u staat
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Okee, duidelijk, dan weet ik hoe 't zit: B. is je tuner. /forum/images/graemlins/grin.gif

Visions of SO, VJ? /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
een krachtig &amp; mooi koppelverloop is bij dit nog perfekt mogelijk hoor
een goede tuner doet wat jij vraagt /forum/images/graemlins/wink.gif


[/ QUOTE ]

O, dat dat bij jouw 180 pk nog kan, geloof ik wel. Maar bij 210 pk?
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
een krachtig &amp; mooi koppelverloop is bij dit nog perfekt mogelijk hoor
een goede tuner doet wat jij vraagt /forum/images/graemlins/wink.gif


[/ QUOTE ]

O, dat dat bij jouw 180 pk nog kan, geloof ik wel. Maar bij 210 pk?

[/ QUOTE ]

210pk = het uiterste hé ... = zoals je al zei
niet geschikt voor dagelijks gebruik
'k ben ook van jou mening
't moet nog aangenaam rijden zijn
en dat is zo'n SPRINTKANON niet
(de mijne rijd nog wel "lekker" zoals jullie het noemen /forum/images/graemlins/smirk.gif)
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Okee, Erik. Mijn reactie was ook helemaal op de 210 pk die je noemde, niet op jouw eigen 180 pk.

Is de PD130 in de Golf trouwens geen geknepen versie van de PD150? Dan zou je bij chippen/remappen de eerste 20 pk al 'gratis' erbij krijgen... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Ahhh 180pk ja dan moet het wel kunnen.
Hebbie daar nog garantie op van de importeur??
/forum/images/graemlins/cool.gif
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ahhh 180pk ja dan moet het wel kunnen.
Hebbie daar nog garantie op van de importeur??
/forum/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]
... importeur ... welke 180pk ? ... /forum/images/graemlins/smirk.gif
 

Turbohenk

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

Ben in het bezit van een Octavia 1.8T Combi Automaat.
Rijd ontzettend gaaf. Heb inmiddels 230 op de teller gehad.
Maar heb nu een probleem, Ik heb het gevoel dat de Turbo druk wegvalt. Dit omdat ik soms geen vermogen meer heb. Met name tijdens stadsritten gebeurt dit. Is er iemand met het zelfde probleem. De Dealer kan niets raars vinden. /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

De dealer kan niets vinden? En dat terwijl het een bekend probleem is van het kaliber 'nog net geen terugroepactie, maar bij de eerste klacht vervangen we meteen'.

Suggereer aan je dealer eens de vervanging van je gasklephuis en eventueel ook drukslang en N75-klep...

Nog wat vragen om te checken:
- keert de druk spontaan terug als je het contact uitzet en weer opnieuw start?
- gebeurt het met name bij (te) voorzichtig warmrijden?
- is het afwisselend wel en (met langere tussenpozen) niet?

In dat geval is het in negen van de tien gevallen het gasklephuis. Hoort te worden vervangen door een groter en steviger exemplaar.

Zo niet, laat dan eens naar je luchtmassameter kijken. Gaat ook vaak stuk.
 

Henny

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Niet zo geschikt voor dagelijks gebruik? Ik heb proefgereden in een 220 pk RS, maar leek me prima, ook voor dagelijks gebruik. Niet zoals ie eruit zag overigens. De 180 pk standaard is dan wel wat soepeler, maar toch.
Lekker snel optrekken, haast motorfietswaarden, maar mijn Fazer 600 cc doet het volgens fabrieksopgave nog in een kleine 4 seconden .... Maar ja, weegt wel ietsje minder ...
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Henny, die opmerking ging over diesels met meer dan 200 pk (oorspronkelijk 130 pk). Uiteraard is een bescheiden gechipte RS prima geschikt voor dagelijks gebruik.
 
Bovenaan Onderaan