Topsnelheid

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Gewoon via de dealer, dus de 'dure' weg met garantiebehoud. Normaal gesproken Abt, maar die hadden nog geen chip voor deze motor. Dus werd het Oettinger.

En het is een 4x4 turbo, geen RS... /forum/images/graemlins/wink.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Net nog in een Leon 2.0 TDI gechipt door Abt gereden.
(ongeveer 175 pk en 400 Nm)

Vermogen is met dit weer gewoon niet aan de weg te krijgen.
Vooral in zn 2 wielspin in de gloria!
Jammer...
/forum/images/graemlins/mad.gif
 

Henny

Actief lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Henny, die opmerking ging over diesels met meer dan 200 pk (oorspronkelijk 130 pk). Uiteraard is een bescheiden gechipte RS prima geschikt voor dagelijks gebruik.

[/ QUOTE ]
Ok Dutch, niet goed gelezen dus.... /forum/images/graemlins/blush.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En de traction control dan?

[/ QUOTE ]

Ja die doet zn best maar die red het gewoon niet!
Ik denk trouwens dat de JD gechipte 2.0TDI (ook een keer gereden)minder slipt. Heeft te maken met het koppel wat er niet meteen in komt bij lage toeren.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Dat komt doordat JD dat koppel in de eerste twee versnellingen met opzet terugschroeft, zo heb ik begrepen.
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Klopt en ABT heeft dat volgens mij niet gedaan.
Heb trouwens ook vernomen dat de ABT software 'beveiligt' is. JD kan dus niet zomaar de software aanpassen maar alles moet uitgelezen worden en nieuwe data moet ingelezen worden. /forum/images/graemlins/mad.gif

Eerst maar eens die auto krijgen dan zie ik wel verder..
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Ach, JC, je kunt natuurlijk ook gewoon leren rijden. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Nou daar zeg je wat...

Nee maar serieus, je moet gewoon wennen aan een auto. Qua koppeling en vermogen heb ik geleerd dat je door ervaring op het rande van wielspin weg kan rijden. (even muv glad/nat wegdek) In mijn RS rij ik met me ogen dicht vol weg zonder wielspin maar een ander die de auto niet kent ramt m ook vol in de tractiecontrol.

Dus Dutch 4x4 je hebt een beetje gelijk.
verrassend genoeg.
/forum/images/graemlins/smile.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Dat is natuurlijk helemaal geen verrassing voor mij. /forum/images/graemlins/grin.gif

(Okee, Today's Arrogance Award is voor mij, goed? /forum/images/graemlins/wink.gif )
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Kan trouwens naar iets vergelijkbaars uitzien met de nieuwe auto. Daar kan ik kiezen tussen wel of niet TC-plus-ESP. Dus dan heb ik de keus: ik blijf met de botte bijl wegrijden zoals in de 4x4 en dan is die TC wel handig. Of ik leer doseren en hou de auto puur. Ja, dan neig ik toch naar het laatste. Spaar ik ook nog eens vele honderden euro's uit.
 
Re: Topsnelheid....

hren heren, ik hoor enorme PK's ongelooflijk. Kan zeggen dat ik daar wel jaloers op ben...! Maar goed vorige week met mijn 105 PK door Duitsland gereden en is niet onverdienstelijk. Heb op een gegeven moment de 198 aangetikt maar kreeg vanwege de drukte (??!!) deze cijfers niet opgeslagen in de MaxiDot.....
Auto was aardig volgeladen (bank neer en bijna alle 1600l benut..).
Ter hoogte van Frankfurt heb je op de A3 een paar leuke colletjes en daar liep als enige keer de snelheidsmeter wat terug (had hem vastgezet op 160km/u)...
Ik heb een DSG bak en op de momenten dat het wat drukker wordt en je op de linkerbaan tussen de 100 en 180 schommelt (in de tussentijd opgejaagd door wat grotere duitse auto's....) staat de DSG bak in de sportstand, waardoor hij iets beter bij de les is. Het is wel een ongelooflijke k..lere herrie maar het motortje draait heel makkelijk toeren. Dat is toch met de meeste andere diesels wel anders.
Overigens haalt hij zijn topsnelheid in de sportstand, de bak schakelt dan niet naar zijn 6 bij volgas. Heb dit alleen vanwege drukte op terugweg niet meer kunnen testen.

Kortom ik sluit af met een topsnelheid van 198km/u (op GPS 193km/u...)
 

deusjevo

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Ik ga over 3 weken naar Frankrijk.
Als het goed is heb ik er dan ca 3000 km opzitten, genoeg om de motor eens goed op z'n donder te zitten /forum/images/graemlins/super.gif
Hmmm, alleen die Franse veldwachters schijnen nogal goed op te letten op de tolweg tegenwoordig.
Met m'n oude Slopel Astma 1.6 (75 pk... /forum/images/graemlins/945.gif) heb ik ooit de 200 km aangetikt op de klok, eens kijken wat de 1.6 MPI van VAG meer brengt.
 

KMA

Lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Kortom ik sluit af met een topsnelheid van 198km/u (op GPS 193km/u...)

[/ QUOTE ]

Dan geeft je snelheidsmeter goed de werkelijkheid weer.
Ik heb constant een afwijking van 5% te hoog tov de GPS.
Als de weergegeve snelheid 200m/u is dan is het op de GPS 190 km/h
 
Re: Topsnelheid....

denk ook dat 17" velgen een iets realistischere snelheid geven vanwege de iets grotere omtrek dan de 16".
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Valt wel mee, hoor. Verschil in omtrek tussen 225/45R17 en 205/55R16 is maar 2 mm. Da's een afwijking van 0,32%.
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
hren heren, ik hoor enorme PK's ongelooflijk. Kan zeggen dat ik daar wel jaloers op ben...! Maar goed vorige week met mijn 105 PK door Duitsland gereden en is niet onverdienstelijk. Heb op een gegeven moment de 198 aangetikt maar kreeg vanwege de drukte (??!!) deze cijfers niet opgeslagen in de MaxiDot.....
Auto was aardig volgeladen (bank neer en bijna alle 1600l benut..).
Ter hoogte van Frankfurt heb je op de A3 een paar leuke colletjes en daar liep als enige keer de snelheidsmeter wat terug (had hem vastgezet op 160km/u)...
Ik heb een DSG bak en op de momenten dat het wat drukker wordt en je op de linkerbaan tussen de 100 en 180 schommelt (in de tussentijd opgejaagd door wat grotere duitse auto's....) staat de DSG bak in de sportstand, waardoor hij iets beter bij de les is. Het is wel een ongelooflijke k..lere herrie maar het motortje draait heel makkelijk toeren. Dat is toch met de meeste andere diesels wel anders.
Overigens haalt hij zijn topsnelheid in de sportstand, de bak schakelt dan niet naar zijn 6 bij volgas. Heb dit alleen vanwege drukte op terugweg niet meer kunnen testen.

Kortom ik sluit af met een topsnelheid van 198km/u (op GPS 193km/u...)

[/ QUOTE ]
versta ik het goed dat jij met TDI 105 DSG 193km/u doet
in 5de ? want in sportstand schakeld hij (zelfs aan 193)niet naar 6de ???
 

rickske

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Volgens de gegevens van skoda is de top 189 km/uur voor de 105pk met dsg bak.
 
Re: Topsnelheid....

ja dat staat in de handleiding, maar zoals gezegd heb niet de mogelijkheid gehad om het te testen. de eerder genoemde 194km/h was in zijn 6....
 
Bovenaan Onderaan