Topsnelheid

blacktdi

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Van de week heel even voluit. 220km/u op de teller en 213km/u volgens de gps. Nog een beetje meer inrijden moet toch nog wel iets in zitten. Heb pas 6000km gereden. Hij ligt toch wel fantastisch op de weg, je hebt het gevoel dat er nog wel 50km p/uur bij kan.
 

bert

Lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bert, je weet dat winterbanden over het algemeen lagere topsnelheden aankunnen dan zomerbanden dus kijk dit even goed na!

[/ QUOTE ]

Ja dat klopt. Is rekening mee gehouden met het banden soort. Er liggen hoge snelheidsbanden onder. Jaja had je 15 geleden niet durven zeggen onder een diesel.
Maar goed. Deze banden kunnen tot een top ca 220. Neem aan dat er dan nog marge ingebouwd is aangezien mensen altijd de grens opzoeken als dit mogelijk is. Desondanks toch bedankt voor de tip.
/forum/images/graemlins/489.gif
 

Erikje

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Exact na de 1e 1000 maagdelijke km's heel even de 200 aangetikt en dat ging moeiteloos. VOlgende week zal ik eens gaan pieken en meld ik de GPS-snelheid.
 
Re: Topsnelheid....

210 op de teller, 14" metaal eronder
Skoda Fabia Combi 1.4 MPi

/forum/images/graemlins/smile.gif
 

ELenKA

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

net geen 240 km/h op de teller, er kwam een bocht.... /forum/images/graemlins/frown.gif
 

octofreak

Actief lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
net geen 240 km/h op de teller, er kwam een bocht.... /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]

Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt...

Bij mijn (vorige) 1.8T kwam ik max tot de 230......
 
Re: Topsnelheid....

@Murzeltje: 210 op de teller?? Lijkt me erg optimistisch, tenzij bergaf en/of wind mee...:-[ Desalniettemin, netjes! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

In de veluwe dit weekend ff 235 op gps. is denk ik ook wel het matje, mits je bergafwaards zou gaan of flinke wind mee.....
 

Erikje

Actief lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

Exact na de 1e 1000 maagdelijke km's heel even de 200 aangetikt en dat ging moeiteloos. VOlgende week zal ik eens gaan pieken en meld ik de GPS-snelheid.

[/ QUOTE ]

Vandaag ff de grens overgegaan: 211 km/h op de GPS en toen moest ik inhouden. Ik denk dat er nog wel wat meer in zit. Was ong. 220 op de teller. Boven de 198 kon ik geen foto meer maken zonder gevaar... Verbruik was over dit tripje van 1,5 uur ong. 1 op 11...
 

Bijlagen

  • 23450-198.JPG
    23450-198.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 64

blacktdi

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Nog een keer geprobeerd op de A31 (in duitsland) met de airco nu op ECON en nu 228km/u op de teller (boordcomputer)en 217km/u volgens de GPS. Harder gaat echt niet, heb dit ongeveer 25km lang gereden. Kroop met denk ik 5 km/u verschil langs een Duitser die ook voluit in zijn Audi A4 2.0 TDI reed. Teller gaat wel steeds meer afwijken.
kilometerstand nu 12000km, windstil en 1 graad celcius. Volgende klap ik mijn spiegels in.(geintje)
 

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

Wat mij opvalt bij deze meting is dat jij 17" velgen hebt en dat de gps kilometers redelijk wat afwijken van je kilometer teller. Bij mij lopen deze nagenoeg gelijk. ( ook geflitst pas geleden met 120 km/u waar 100 mocht, exact wat mijn kilometerteller ook aangaf! )
 

Erikje

Actief lid
Re: Topsnelheid....

He Ralph, de foto van de teller en de gps zijn niet op hetzelfde moment genomen, sorry voor de verwarring. 220 op de teller was 211 in het "echt". Gemiddeld genomen lijkt de teller 4% meer aan te geven dan de gps, gemeten over verschillende snelheden.
 

Daniel

Lid
Re: Topsnelheid....

Hoi,

Ik heb een fabia combi elegance 1.4 16v 100pk bj 2001.

Met deze auto heb ik net ff de 200 aangetikt op de teller (navigatie gaf toch wel 10 km/pu minder aan).

Had hier voor een golf 4 tdi 110pk (getunend naar +/- 140pk)
heb daar wel 210 mee gereden. (en die golf wijkt niet zo veel af als een skoda!!)
 

ELenKA

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

Ben er vergeten bij te zetten dat ie getuned is... /forum/images/graemlins/smirk.gif
 
Re: Topsnelheid....

O2 Combi 1,9 TDI, motor standaard met 16-duims velgen. Airco op econ en met 4 inzittenden + bagage: Op de A4 tussen Aken en Kerpen, lichte rugwind (vrijdag 14/4/2006) absoluut vlak stuk weg (op 1400 m een hoogteverschil van 2m) 197km/h gemiddeld op de track van mijn Garmin GPS. Op de teller net boven de 205 km/h.
 
Re: Topsnelheid....

Afgelopen vrijdag(21-4)op de A1 in Duitsland eens even gekeken hoever de kilometerteller gaat. Hetgeen eerder is aangegeven klopt, de 2.0 TDI gaat moeiteloos over de 200. Ik ben zelf gestopt bij de 225, maar heb de indruk dat hij zelfs wel verder kan/wil. Bij een kruissnelheid van 180 rijdt hij echt als een zonnetje! Volgende keer zal ik eens opletten wat de GPS aangeeft.
 

eikie

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

Hee grote schurk ! 222km/h is net zo snel als die van mij. Hij wil echt niet harder.
Groets, Eikie !
 
Bovenaan Onderaan