Topsnelheid

Huttenkloas

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

Ik ga 30 april naar Italie. Via Duitsland en Zwitserland. Zal kijken wat voor mij de top zal zijn. Maar dat proberen we niet in Zwitserland te halen hahahahahahaha
 

renYek

Lid
Re: Topsnelheid....

Van de week ff op de A67 om half een snachts alles uit de kast gehaald. 195 gaf de teller aan.
 
Re: Topsnelheid....

Vandaag in Duitsland het gas wederom ingetrapt... 230 op de teller, en 225 op TomTom. Weinig afwijking bij zo'n snelheid.
 

Dolf

Actief lid
Re: Topsnelheid....

ben vandaag (na een heerlijke vakantie turkye vanaf dusseldorf naar huis gereden.
4 personen en de kofferbak vol met 4 koffers.
op de teller iets boven de 220Km/H en op de PDA met TOMTOM
215 Km/H (moest van de vrouw langzamer gaan rijden ben toen afgezakt naar 214 /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Tallguy

Forumguru
Re: Topsnelheid....

vandaag op terugweg vanuit Luxemburg 215 geklokt. Was een beetje te druk om verder te gaan, maar die 215km/h haalt ie op 'n sloffen!
 

guitar_billy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

vandaag in Duitsland eens het gas ingedrukt. tot 180, 190km/u gaat het vlot vooruit /forum/images/graemlins/473.gif , daarna is het toch wel kruipen richting topsnelheid. /forum/images/graemlins/1761.gif prima wegligging.
na de volgende statistieken was het feest over vanwege overig verkeer =>

Teller: 205 km/u (~5300rpm)
Motor: 2.0 8V 115pk benzine
Velgen: 15" 195 breed

ondanks een rode lijn bij 6000 toeren is de fut er boven 5000 kennelijk wel een beetje uit. /forum/images/graemlins/1439.gif

/forum/images/graemlins/ot.gif het mooiste geluid vindt ik tussen 3000 en 4000 toeren.
 

higgy

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: renYek</font><hr />

Van de week ff op de A67 om half een snachts alles uit de kast gehaald. 195 gaf de teller aan.

[/ QUOTE ]
Dat moet je daar vooral doen: daar controleren ze zich suf. Als ik ergens rustig rij is het daar.
 
Re: Topsnelheid....

heren en mischien dames....

je mag maar 120 in nederland dus.....
laten we allemaaleen opgevoerde brommobiel kopen...!!!
 
Re: Topsnelheid....

ehhh was nog niet klaar.....

dan kunnen we van het verschil van de aanschaf prijs rijkelijk de bekeuringen betalen. /forum/images/graemlins/489.gif

geintje

een ding staat vast ik reed laatst op mijn teller 50 volgens de navi 47 en volgens zon waarschuwingsbord 42 dus ik weet zo net niet wat klopt.

voor de bekeuringen is het beter de hoogste snelheid aan te houden voor dit forum ook zou leuker staan.


maar de werkelijkheid....tja in de top rijd ik 230km/h

op de navi ongeveer ook ik denk dat de werkelijkheid dichter bij de 200km/h ligt.

een teller wijkt niet in elk gebied evenredig af dus.....

ik moest deze conclusie wel trekken nadat ik door een volvo v50 bij 200km/h het gevoel had achteruit te rijden toen deze klaarblijkelijk gas gaf.

er kan een boel maar bij die snelheid is voor een v50 diesel de koek ook een keer op.


de mijne gaat dus niet zo snel weeeeeeeh /forum/images/graemlins/confused.gif

maar goed je hebt altijd baas boven baas toch.
 
A

andreg

Re: Topsnelheid....

Teller helemaal de hoek in gedrukt op tolweg in Frankrijk. Tijdens roller bank test nogmaals gedaan. Teller helemaal de hoek in is echte 230km. 16 inch spaak velgen met banden 205/55.
 
A

andreg

Re: Topsnelheid....

Was vergeten te melden dat hij bij DMT getuned is.
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Tot hoeveel pk is ie getuned?
Mijn oude RS met 180 pk haalde 235 echte km's namelijk.
 

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

Volgende topic: topsnelheid acheruit!!!
17" 225 breed 2.0 TDI getuned
tot nu toe: 50km/u

hehe
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Afgelopen weekend was ik in Duitsland met GPS. Op de teller stond ongeveer 204 km/h maar de GPS gaf 193 km/h aan. Vind ik toch een mooie waarde met een volle kofferbak, vrouw en kind en een 1.9 TDI 110 PK. Ook ben ik nog vergeten om de airco uit te schakelen.



Marcel
 

Dutch

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Nou, nou, nou, wat onverantwoord! Met vrouw en kind nog wel. Je vrouw sliep zeker op dat moment /forum/images/graemlins/wink.gif
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Nee mijn vrouw moedigd mij zelfs aan en over ontverantwoordt rijden, zijn denk ik de meningen wel verdeeld.
Maar ik wil me wel verdedigen hoor.



Marcel
 
Re: Topsnelheid....

Mijn vorige Fabia Combi 1.4 mpi Elegance: 180 km/h op de teller haalde hij altijd wel en een keer vanuit Belgie terug bijna 200 km/h op de teller gereden. Banden Dunlop 2020 maat 195/50/15 op Skoda lm velgen.
Met mijn huidige Fabia Combi 2.0 mpi L&amp;K even 180 km/h gereden en had het gevoel dat het nog veel harder kon. Met al die 'blik-op-de-weg' programma's durf ik eigenlijk niet meer zo hard te rijden. Voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt. Als ik eens in Duitsland ben, zal ik eens kijken. Ga begin juli en heb dan wel een volle wagen met vrouw, 2 kinderen en bagage voor drie weken vakantie in de auto.. Met dit weer zal ook de airco wel aanstaan en de koelbox aangesloten. Banden Dunlop 2020 maat 195/50/15 op Skoda lm velgen type 'Band'. Neem dan ook Tomtom 700 mee en mijn ervaring tot nu toe is dat snelheid op Tomtom ca. 10 km/h lager is dan op snelheidsmeter.
 

Daniel

Lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Neem dan ook Tomtom 700 mee en mijn ervaring tot nu toe is dat snelheid op Tomtom ca. 10 km/h lager is dan op snelheidsmeter.

[/ QUOTE ]

bij mij 8 tot 9 km/pu
 

Laus

Actief lid
Re: Topsnelheid....

2 weken terug naar Berlijn op en neer gereden. Wat een fijne weg is dat zeg! 3 baans en vrij plat.
Wist niet dat mijn autotje zo snel was. Jammer genoeg is de teller afwijking wel enorm als ik mn gps mag geloven. Op de teller ongeveer 215 en op de gps was dat 202.

Was nog wel veel over maar toen begon mijn vriendin te protesteren dat ik weer 'gewoon' 180 moest gaan rijden. Was wel met bank plat en een complete campeeruitruisting. Maar hij gedroeg zich met dit gewicht op de achterwielen veel stabieler als zonder.


Maar wat een verademing is het om daar even een tijdje te kunnen rijden...Ik blijf erbij dat dit op stukken A17, A6, A29 en A58 gewoon mogelijk moet zijn.
 
Bovenaan Onderaan