Topsnelheid

Ralph

Lid
Misschien wel een leuk idee om wat ervaringen uit te wisselen wat betreft tot nu toe gereden topsnelheid van de auto. Vertel gelijk wat voor motor je hebt en welke banden eronder zitten!

Bij mij: Topsnelheid tot nu toe : 235 km/u
Motor: 2.0 TDI getuned
Velgen: 17" pegasus 225 breed
 

TurboBooster

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Eerst maar eens massaal met zijn allen de oostgrens over, 'zie het als een leuk uitje', de snelweg op en 'trappen' maar. Ik heb mijn octo nog niet op topsnelheid gehad, het stuk snelweg waar ik op reed zaten te veel hobbels in de 'snel'weg.
/forum/images/graemlins/frown.gif
TB.
 

Octaaf

Forumguru
Re: Topsnelheid....

220 Op de teller, met nog "over" (mijn vriendin werd wakker /forum/images/graemlins/laugh.gif)
1.8 turbo combi
standaardwielen
 

Laus

Actief lid
Re: Topsnelheid....

190 op de teller op de A29.

officieel ligt tie hoger dus nog maar eens proberen in augustus in d'land of frankrijk. tot 180 gaat het snel, daarboven gebeurt er niet veel meer.

is een 2.0 fabia.
 
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
officieel ligt tie hoger dus nog maar eens proberen in augustus in d'land of frankrijk

[/ QUOTE ]
Ik kom net terug van Spanje,hou er wel rekening mee dat de "gendarmerie" in Frankrijk veelvuldig aanwezig is en controles doet!
Als buitenlander mag je wel direct afrekenen aan de kassa!!
 

Laus

Actief lid
Re: Topsnelheid....

ikzag het item op TV langskomen ja.

vervelend. Dan maar gewoon de A17.
 

Arjen

Actief lid
Re: Topsnelheid....

202 op de teller. Met de standaard banden voor de 17".

De wagen zat duidelijk nog niet aan de top maar mijn medepassagier begon een beetje veel geluid te maken.
(en aangezien de vakantie net begon....)

De controle over de wagen neemt wel snel af bij die snelheid. Ondanks de 'sportvering' begon de wagen wel enigzins te dweilen.

Het zal nog wel even duren voordat ik hem weer een keer plank-gas kan geven. Helaas.
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

De 2.0 FSI moet toch wel sneller kunnen volgens het boekje.
Heb je ook op de bandenspanning gelet? Zet'm zelf altijd maximaal. Verder zijn er andere dingen van invloed op de snelheid, zoals windsnelheid, luchtdruk en luchtvochtigheid.
Hoe hoger je zit, hoe dunner de lucht, dus minder zuurstof.
Hierdoor neemt ook het vermogen af en dus je topsnelheid en accelleratievermogen.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Gezien wij dezelfde onderstel + banden hebben kan ik gerust zeggen dat de auto absoluut niet mag dweilen! Ook niet bij +200 bij mij is ie super stabiel en strak sturend.

*check spanning
*zijn ze goed gemonteerd (alle 4 de goede rijrichting?)
...
 
Re: Topsnelheid....

Binnenkort ga ik naar Duitsland... duz..
Ik post hier mijn topsnelheid wel met vrouw en 2 kinderen en een achterbak vol zooi! /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

ik heb tussen Frankfurt en koln een beetje gesport met een 1.9 TDI O2, best rap hoor. Pas boven de 180 krijgt ie het moeilijk tegen de 2.0 TDI.
 
Re: Topsnelheid....

@Veejay; dat geloof ik graag... eigenlijk had ik natuurlijk ook de 2 liter willen hebben /forum/images/graemlins/frown.gif
Maar ja soms moet je kiezen... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Arjen

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Wanneer ik weer op de spaarzaam wordende stukje vrije Duitse autobahn ben, zal ik het gas diep intrappen, en de acceleratie niet vroegtijdig afbreken.

Het dweilgedrag is wel heel anders mijn mijn vorige 106xsi. Deze was echt levensgevaarlijk bij de 200. De skoda is een stuk relaxeder.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

De toledo met standaard onderstel was ook erg beangstigend zeker in bochten van 200 KM per uur. Met de octi fluitje van een cent
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Zondag een dagje naar Duitsland geweest via de A20, A12 en de A3 Oberhausen richting Hannover. Op een rustig stuk weg de topsnelheid geprobeerd. Na wat aandringen uiteindelijk op 217,5 km/u bij 5250 tpm. Mijn vorige diesel was net even wat sneller. De wegligging is ook bij deze snelheid voortreffelijk en het enige wat je hoort is de lucht die langs je auto gaat. Het brandstofverbruik lag, bij thuiskomst, op de 7,9 liter op de 100. Waarbij natuurlijk ook de rustiger stukken zaten. In Duitsland kwam ik op de 9,5 liter op de 100. Maar dan zit je ook boven de 140 km/u, en dat alles moeiteloos. Ook de remmen doen gretig hun werk.
Zeer positief nog steeds dus.
 

rickske

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Wie weet is er in de nabije toekomst een skoda race. /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan