Topsnelheid

Topic in 'Mijn auto' gestart door Ralph, 18-07-2005.

1. Ralph

Ralph Lid

Misschien wel een leuk idee om wat ervaringen uit te wisselen wat betreft tot nu toe gereden topsnelheid van de auto. Vertel gelijk wat voor motor je hebt en welke banden eronder zitten!

Bij mij: Topsnelheid tot nu toe : 235 km/u
    Motor: 2.0 TDI getuned
    Velgen: 17" pegasus 225 breed

2. nomad

nomad Senior Member

Re: Topsnelheid....

205 (196 op GPS), standaard 1.9 tdi, 16" Sirius

3. TurboBooster

TurboBooster Forumguru

Eerst maar eens massaal met zijn allen de oostgrens over, 'zie het als een leuk uitje', de snelweg op en 'trappen' maar. Ik heb mijn octo nog niet op topsnelheid gehad, het stuk snelweg waar ik op reed zaten te veel hobbels in de 'snel'weg.
    /forum/images/graemlins/frown.gif
    TB.

4. Octaaf

Octaaf Forumguru

220 Op de teller, met nog "over" (mijn vriendin werd wakker /forum/images/graemlins/laugh.gif)
    1.8 turbo combi
    standaardwielen

5. Laus

Laus Actief lid

190 op de teller op de A29.

officieel ligt tie hoger dus nog maar eens proberen in augustus in d'land of frankrijk. tot 180 gaat het snel, daarboven gebeurt er niet veel meer.

is een 2.0 fabia.

6. VEEJAY

VEEJAY Forumguru

ik zou het niet weten /forum/images/graemlins/wink.gif

7. madeanki

madeanki Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
    officieel ligt tie hoger dus nog maar eens proberen in augustus in d'land of frankrijk

[/ QUOTE ]
    Ik kom net terug van Spanje,hou er wel rekening mee dat de "gendarmerie" in Frankrijk veelvuldig aanwezig is en controles doet!
    Als buitenlander mag je wel direct afrekenen aan de kassa!!

Stripedkrijn vindt dit leuk.
  8. Laus

Laus Actief lid

ikzag het item op TV langskomen ja.

vervelend. Dan maar gewoon de A17.

9. Arjen

Arjen Actief lid

202 op de teller. Met de standaard banden voor de 17".

De wagen zat duidelijk nog niet aan de top maar mijn medepassagier begon een beetje veel geluid te maken.
    (en aangezien de vakantie net begon....)

De controle over de wagen neemt wel snel af bij die snelheid. Ondanks de 'sportvering' begon de wagen wel enigzins te dweilen.

Het zal nog wel even duren voordat ik hem weer een keer plank-gas kan geven. Helaas.

10. sunnyboy

sunnyboy Senior Member

De 2.0 FSI moet toch wel sneller kunnen volgens het boekje.
    Heb je ook op de bandenspanning gelet? Zet'm zelf altijd maximaal. Verder zijn er andere dingen van invloed op de snelheid, zoals windsnelheid, luchtdruk en luchtvochtigheid.
    Hoe hoger je zit, hoe dunner de lucht, dus minder zuurstof.
    Hierdoor neemt ook het vermogen af en dus je topsnelheid en accelleratievermogen.

Stripedkrijn vindt dit leuk.
  11. VEEJAY

VEEJAY Forumguru

Gezien wij dezelfde onderstel + banden hebben kan ik gerust zeggen dat de auto absoluut niet mag dweilen! Ook niet bij +200 bij mij is ie super stabiel en strak sturend.

*check spanning
    *zijn ze goed gemonteerd (alle 4 de goede rijrichting?)
    ...

12. Ambi_Ed

Ambi_Ed Lid

Binnenkort ga ik naar Duitsland... duz..
    Ik post hier mijn topsnelheid wel met vrouw en 2 kinderen en een achterbak vol zooi! /forum/images/graemlins/laugh.gif

13. VEEJAY

VEEJAY Forumguru

ik heb tussen Frankfurt en koln een beetje gesport met een 1.9 TDI O2, best rap hoor. Pas boven de 180 krijgt ie het moeilijk tegen de 2.0 TDI.

14. Ambi_Ed

Ambi_Ed Lid

@Veejay; dat geloof ik graag... eigenlijk had ik natuurlijk ook de 2 liter willen hebben /forum/images/graemlins/frown.gif
    Maar ja soms moet je kiezen... /forum/images/graemlins/crazy.gif

15. VEEJAY

VEEJAY Forumguru

Ach hoevaak rij je boven de 180 /forum/images/graemlins/smile.gif

16. Arjen

Arjen Actief lid

Wanneer ik weer op de spaarzaam wordende stukje vrije Duitse autobahn ben, zal ik het gas diep intrappen, en de acceleratie niet vroegtijdig afbreken.

Het dweilgedrag is wel heel anders mijn mijn vorige 106xsi. Deze was echt levensgevaarlijk bij de 200. De skoda is een stuk relaxeder.

17. VEEJAY

VEEJAY Forumguru

De toledo met standaard onderstel was ook erg beangstigend zeker in bochten van 200 KM per uur. Met de octi fluitje van een cent

18. sunnyboy

sunnyboy Senior Member

Zondag een dagje naar Duitsland geweest via de A20, A12 en de A3 Oberhausen richting Hannover. Op een rustig stuk weg de topsnelheid geprobeerd. Na wat aandringen uiteindelijk op 217,5 km/u bij 5250 tpm. Mijn vorige diesel was net even wat sneller. De wegligging is ook bij deze snelheid voortreffelijk en het enige wat je hoort is de lucht die langs je auto gaat. Het brandstofverbruik lag, bij thuiskomst, op de 7,9 liter op de 100. Waarbij natuurlijk ook de rustiger stukken zaten. In Duitsland kwam ik op de 9,5 liter op de 100. Maar dan zit je ook boven de 140 km/u, en dat alles moeiteloos. Ook de remmen doen gretig hun werk.
    Zeer positief nog steeds dus.

19. VEEJAY

VEEJAY Forumguru

217 'KOMMA 5', dat zeg je zeker om mij te stangen hahaha

dirkkroneman vindt dit leuk.
  20. rickske

rickske Actief lid

Wie weet is er in de nabije toekomst een skoda race. /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Deel deze pagina