Topsnelheid

Dolf

Actief lid
Re: Topsnelheid....

weet niet hoe jullie die snelheid halen hoor,
maar met mijn 2.0 FSI heb ik hem echt niet sneller dan 217 op de GPS gehad.
Tuurlijk was de snelhiedsmeter in de auto redelijk positief
225 maar 211 wordt opgegeven dus lijkt mij wel kloppen.
en ik moet zeggen heb dus minimaal 15 kunnen planken.(dusseldorf-nimwegen /forum/images/graemlins/smile.gif
Ciao

Dolf

had helaas mijn tomtom niet bij me, maar wist toch de speedwarning op een mooie stand te zetten. (zie foto).

moet wel toegeven dat het op een stukje bergaf was.

groetjes,

tweety

Bijlagen

• 31891-speed warning.jpg
    31891-speed warning.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 77

laatst op de terugweg vanuit luxemburg even gekeken, was 229 op de teller maar hij ging nog door tot een duitser die 170 reed wisselde van baan. /forum/images/graemlins/disc.gif dus wat het uiteindelijk was geworden ligt denk ik rond de 235 ofzo. /forum/images/graemlins/489.gif

VEEJAY

Forumguru

dacht daat 235 veel was, maar 239 is ook mogelijk zie ik hierboven /forum/images/graemlins/rockon.gif

Bijlagen

• 31961-IMAGE_00005.jpg
    31961-IMAGE_00005.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 67

renYek

Lid

Dit weekend in duitsland 205 km/u op de teller met airco en radio aan en 5 mensen in de auto en bagage in de kofferbak.

Vond ik niet slecht voor een 1.6 mpi

Op (snaarstrakke en op dat tijdstip 's ochtends zeer vroeg vrijwel uitgestorven) tolweg in Polen met airco aan, koelbox en Tomtom aangesloten op 12V, vrouw, twee kinderen en volle bagageruimte even 192 km/h op de Tomtom gezien. Snelheidsmeter staat dan iets boven de 200 km/h. Harder ging ie op dat moment niet. Ik moet zeggen dat het de eerste keer was dat ik met deze wagen zo hard heb gereden. Misschien moet de wagen er nog even aan wennen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ie wel harder zou kunnen. Alhoewel het eigenlijk hard zat is natuurlijk. Het volgende tolhuisje komt wel erg snel in zicht met die snelheid.
De wagen rijdt dan echter zo super stabiel en zeker, en is zo stil, dat het nog veel harder zou kunnen wat mij betreft.

SkodaMan

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: tweety2305</font><hr />

had helaas mijn tomtom niet bij me, maar wist toch de speedwarning op een mooie stand te zetten. (zie foto).

[/ QUOTE ]
31891-speed%20warning.jpg

Ik weet dat die 2.0 TDI met DSG's snel zijn maar 239 km/h in "D" (drive) in de eerste versnelling (rechtsonderin het scherm wordt de versnelling weergegeven)? De trip teller staat ook op nul en weet je hoe snel die oploopt bij 239 km/h.

Lijkt me een gevalletje fotoshoppen
smirk.gif

Erikje

Actief lid

met de Speed Warning functie kun je op topsnelheid de waarde vastzetten via de hendel aan het stuur. Als je stil staat kun je mooie foto maken zonder gevaar voor je leven
xyxthumbs.gif

sitechris

Donateur

Toch vind ik een mooie foto van de teller in actie nog altijd mooier om te zien. Maar dessalniettemin een indrukwekkende score met een diesel
smile.gif

Tuurlijk, lekker met je leven spelen bij 239 km/h 1 handje los en even met een camera spelen. Heel stoer !

</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDIDSG</font><hr />

diesel@ even het stukje van Erikje@ lezen en dan pas antwoord geven
xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

hij had het wel op de opmerking van sitechris

___JC___

Forumguru

Een 2.0 tdi die 239 loopt lijkt mij een sterk verhaal. Of je moet van de Grand Canyon afrijden, dan kan het wel weer lijkt me..

sitechris

Donateur

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Tuurlijk, lekker met je leven spelen bij 239 km/h 1 handje los en even met een camera spelen. Heel stoer !

[/ QUOTE ]

Je moet natuurlijk wel een passagier naast je hebben zitten die even de foto neemt, dat moge natuurlijk duidelijk zijn.

Erikje

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

[/ QUOTE ]
zoiets dus: 198 km/u PS d'as niet de topsnelheid van mijn O2, maar wel van de combinatie sturen met 1 hand en met de telefoon een foto maken! Levensgevaarlijk.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Een 2.0 tdi die 239 loopt lijkt mij een sterk verhaal. Of je moet van de Grand Canyon afrijden, dan kan het wel weer lijkt me..

[/ QUOTE ]

Dat dacht ik nou ook!

Ik haal op de GPS zo ongeveer de opgegeven snelheid (wel met belading overigens) vlak. Maar vanaf 190 op de GPS (200 op de teller) is het wel kruipen. Je hebt echt een zetje in de vorm van bergaf nodig om comfortabel over de 200 te komen en ja dan met wat geluk gaat de teller over 220. Dat is mijn ervaring.

Verder hoop ik dat iedereen de veiligheid in het oog houdt
regels.gif
, en dat het geen wedstrijdje gaat worden. In Duitsland wordt het ook steeds drukker, en staat er ook wel eens ineens een file na een heuveltje, vaak ook redelijk onverwacht. En als je het niet gewend bent: vanaf 200 remmen ... dan heb je toch veel afstand nodig hoor! En je kunt de fout misschien maar 1x maken. En bochtjes linksaf met struikjes in de middenberm zijn zeeeer verradelijk qua zicht! Als je dan ineens moet remmen voor iets weet ik niet of de Octavia (en elke andere auto in de klasse) in een vloeiende beweging er omheen gaat
crazy.gif
.

Klinkt beetje vaderlijk, maar ja beter 1x teveel op gewezen dan te weinig.

Timothee

Actief lid

Hierbij mijn ervaringen tot nu toe (na 2 maanden, 8000km) met mijn O2 HB 1.9TDI met normaal onderstel en 16" VEGA velgen met Bridgestone Turanza banden:

- A31 (Duitsland): max. top op GPS op vlakke weg: 192km/h (precies de max. volgens het boekje)

- A44 (Duitsland): max. top op GPS beetje bergaf: 200km/h

- Axx (vlak voor Trier): max. top op GPS steil bergaf: 207km/h (had 210km/h kunnen zijn als ik iets eerder op het gas was gegaan)

De teller staat zo op 180km/h, daarna duurt het allemaal wat langer. De top op vlakke weg haal je echt met moeite.

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

- Axx (vlak voor Trier): max. top op GPS steil bergaf: 207km/h (had 210km/h kunnen zijn als ik iets eerder op het gas was gegaan)

[/ QUOTE ]

A31 kom ik regelmatig. Bij Trier heb ik 210 op de teller gezien van een Peugeot 206CC 1.6!!!

sitechris

Donateur

Dat is niet zo heel bijzonder, ik heb een Clio 1.6 16v bergaf wel eens op 212 gehad (toerenteller overigens wel tikkie in het rood). Op vlak weleens 208 eruit geperst. Je moet wel rekening houden met tellerafwijking natuurlijk, de echte kilometers zijn net wat minder.

Bovenaan Onderaan