Topsnelheid

sunnyboy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

@RRS 225.
Ook goede M&S banden hebben een dermate grote veiligheidsmarge dat je best eens een keer over de snelheidsindicatie heen KAN. Alleen is het zo dat je banden moet hebben welke de maximum snelheid die de autofabrikant opgeeft, aankunnen. (Eis Wegenverkeerswetgeving)
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Maar of het een prettige rijervaring is - zeker met de hogere temperaturen van de afgelopen weken - is maar helemaal de vraag. De banden mogen dan misschien niet klappen, maar ze zijn dan zó wiebelig dat de koersvastheid bij die snelheden zeer te wensen overlaat.
 

guitar_billy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

@sunnyboy, is dat echt zo?

op mijn zoektocht naar wat M&S betekend (modder&sneeuw), kwam ik het volgende tegen =>

http://www.fulda.com/fulda_be_nl/test_and_tips/tyre_technology/how_to_read_a_tyre/index.jsp

"M&S (winter) banden met een lagere snelheidsaanduiding dan die de auto kan bereiken mogen worden gemonteerd. In sommige landen is het verplicht om een sticker in het zicht van de bestuurder te plaatsen met daarop de maximumsnelheid van de band. Deze snelheid mag niet overschreden worden zolang deze banden zijn gemonteerd."

ik ken wat mensen die inderdaad een waarschuwingssticker in de auto hebben dat je niet harder dan 190km/h mag met de winterbanden. in Duitsland kom je dit ook veel tegen.

ik heb nu winterbanden klasse H (210km/h) en zomerbanden klasse V (240km/h). /forum/images/graemlins/473.gif topsnelheid van de Octavia is 198 ofzo.


/forum/images/graemlins/489.gif EDIT /forum/images/graemlins/489.gif zie ook hier =>
http://www.mijnwinterband.nl/meest_gestelde_vragen.asp?menu_item=Meest%20gestelde%20vragen#q11
http://www.opeldenhartog.nl/winterbanden/faq.htm#maximaal%20toelaatbare%20snelheidindex

dus winterbanden mogen een lagere snelheidsindex hebben dan de maximum snelheid van de auto, mits het duidelijk aan de bestuurder wordt getoond dmv een sticker ofzo.
 

Wiseguy

Actief lid
Re: Topsnelheid....

ik heb laatst 206km/h op de klok weten te krijgen. Heb 'm zelfs vast weten te zetten.... /forum/images/graemlins/cool.gif OKOK beetje ontverantwoord in Nederland, dat snap ik, maar het was heel erg vroeg en bijna geen kip op de weg.... gelukkig stond oom agent er niet.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Re: Topsnelheid....

ik mag ook gewoon banden monteren die langzamer kunnen, zoals nu het geval is, heb nu ook een knal orange sticker gekregen van de dealer met 210 ! erop moet ik eigenlijk op het stuur plakken...

maar wat veelal het geval is, is dat mensen voor weinig een setje winterbanden op de kop tikken. envaak zijn dat hele lage snelheidsbanden, vandaar de prijs.
 

ougie

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Had twee nieuwe voorbanden nodig, ben bij Profile geweest. Die man stond te kijken van de huidige banden die erop zitten (zaten) Good Year 205-55-16. "Hoe hard kan dat ding", was zijn eerste vraag. "Ik heb hem laatst op de 215 gehad, en had nog ietsje over, maar moest afremmen voor medeweggebruikers" was mijn antwoord. Hij vroeg dit omdat op de banden een snelheids code W stond. Dit houd in dat ze belast kunnen worden tot 270 km/u. Dat haald hij niet was mijn antwoord. Ik heb de(nog hagel nieuwe) reserveband laten monteren, en er een nieuwe bij gekocht. 143 eury meneer, maar dan heb je wel een top band. Misschien rijd ik nog eens 270, wind achter van de Couwberg zo hardje Valkenburg binnen. /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Karstieman

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Misschien rijd ik nog eens 270, wind achter van de Couwberg zo hardje Valkenburg binnen. /forum/images/graemlins/laugh.gif

[/ QUOTE ]

Vergeet niet onderaan de berg naar links te sturen /forum/images/graemlins/wink.gif
 

ougie

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Dan parkeren IN een souvenierwinkeltje, en tijd voor een biertje op een van de vele terrasjes. Dit alles voor veel te veel geld een saai en nooit te veranderen Valkenburg.
 
Re: Topsnelheid....

maar goed we raken off topic... 260 op de teller, biedt er iemand meer of hebben we een winnaar ???? /forum/images/graemlins/489.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

En niet eens ff een fotootje gemaakt? /forum/images/graemlins/cool.gif
Ben nooit verder gekomen dan 245 teller..standaard he.
 

ougie

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Bij 260 een fotootje van je km-teller maken lijkt mij kamikazenwerk. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Het is geen 260 maar toch... /forum/images/graemlins/cool.gif
(dit was op de A5 's nachts in mijn RS overigens)
 

Bijlagen

  • 16714-Teller.jpg
    16714-Teller.jpg
    13,9 KB · Weergaven: 76
Re: Topsnelheid....

och foto maken moet wel kunnen op de autobahn, maar heb nu M/S banden dus meer dan 210 kan ik nu niet op de foto zetten
 

Mark

Banned
Re: Topsnelheid....

Mijn nonkel heeft met zijn fabia 1.4 100pk ééns tegen de 200 km/u gezeten.
De mijne houd ik op een bescheiden 130 /forum/images/graemlins/blush.gif (boetes zijn duur) maar volgens de papieren heeft hij een top van 151 km/u maar denk wel dat ik de teller daar over krijg.
Zal het in Duitsland wel ééns uitproberen. /forum/images/graemlins/1761.gif
 
Re: Topsnelheid....

't Record = 250km/u maar heb er geen foto van
dus met bewijs hou ik het op 240km/u /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

Bijlagen

  • 17482-240.jpg
    17482-240.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 67

deusjevo

Forumguru
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
't Record = 250km/u maar heb er geen foto van
dus met bewijs hou ik het op 240km/u /forum/images/graemlins/tongue.gif


[/ QUOTE ]

Afdingen, ik hou 't op 238 km/u... /forum/images/graemlins/945.gif
 
Bovenaan Onderaan