Topsnelheid

Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Stond gisteren naast een oude mercedes, zo'n slee met een blauw kenteken (voor onze zuiderburen, in Nederland zijn dat Oldtimers)

[/ QUOTE ]

Of taxi's /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Re: Topsnelheid....

Correctie: Donker blauwe kentekenplaten zijn voor Oldtimers, de licht blauwe voor taxi's /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

Had pas weer een mooi stuk om hem ff de sporen te geven. Helaas zelfde waardes als vorige keer. 235km/u. Heb sterk vermoeden dat inderdaad de begrenzing zijn werk doet.
 

higgy

Forumguru
Re: Topsnelheid....

DIe truc (stond ergens hiervoor geloof ik) al geprobeerd om hem met 235 op de cruisecontrol te zetten en met het resume-knopje ingedrukt houdend er nog wat extra km's uitgeperst?
 

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

Nee nog niet, eigenlijk wil ik mijn aandacht 100% houden op de weg en niet om te kl*ten met de cruisecontrol. Want het is toch best hard hoor....
 

nomad

Senior Member
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
DIe truc (stond ergens hiervoor geloof ik) al geprobeerd om hem met 235 op de cruisecontrol te zetten en met het resume-knopje ingedrukt houdend er nog wat extra km's uitgeperst?

[/ QUOTE ]
Toevallig was ik gisteren in Duitsland in de gelegenheid om dat te proberen, maar 205 op de teller met cruisecontrol aan en daarna het gas erop resulteerde in.... 205. Geen verschil dus. Viel me trouwens heel erg mee hoe snel je ana de 200 zit. Die laatste 5 km moesten er echt uitgeperst worden.
 

octofreak

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Heb vanmorgen 221 gereden.... ging lekker vlot /forum/images/graemlins/super.gif en de skoda blijft als een huis liggen. Het kon denk ik nog wel iets harder, maar moest weer inhouden.
/forum/images/graemlins/ahum.gif Overigens werkt die cruisecontrol truc niet. Maar ik vind 221 voor heeeel respectabel voor vlakke weg en weinig wind.
Zal nog wel even een fotootje als bewijs opnemen. /forum/images/graemlins/473.gif
 
Re: Topsnelheid....

Ik heb nog geen 1.6 FSI topsnelheid op het forum gezien, dus dan maar even de te kloppen snelheid :202 met gewone banjes en stalen velgjes. Omstandigheden droog, weinig wind en in Nederland (oeps) dus behoorlijk vlak.
Wegligging is inderdaad nog steeds in orde bij zo'n snelheid, koffie drinken vindt ik bij de 110 ook al lastig worden, de verig is toch vrij stug, op z'n minst direct.
 

Potje

Actief lid
Re: Topsnelheid....

/forum/images/graemlins/frown.gif

Bij mij: Topsnelheid tot nu toe : 190 km/u
Motor: 1.9 TDI
Velgen: 17" pegasus 225 breed

/forum/images/graemlins/ahum.gif

Beetje aan de langzame kant...

Nog ff beter inrijden want hiermee ga ik natuurlijk niet accoord. /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
 
Re: Topsnelheid....

@Potje: Veel meer ga je niet uit je 1.9 TDI kunnen persen vrees ik. Als topsnelheid wordt immers 192 km/h opgegeven voor onze motor. Ikzelf heb die wel eens gehaald in Duitsland (gaf ongeveer 200 op de teller).
 
Re: Topsnelheid....

Denk het ook niet. En de 225 banden helpen ook niet mee. Maar ach hoe belangrijk is het als ie verder lekker soepel meerijdt in het Nederlandse verkeer?
 

Potje

Actief lid
Re: Topsnelheid....

@Snoop &amp; Mavlo
Ja, maar het was 190 op de teller (en geen kilometer meer).... dat betekent ongeveer 180 echte kilometers per uur.

Moet wel zeggen dat de auto inderdaad als een blok op de weg lag. Heerlijk rustig supercruisde hij over de A44. Volgens mij kun je deze snelheid wel een tijdje aanhouden zonder moe te worden.

3800 kilometer op de teller en die 225 banden zijn inderdaad, denk ik, de boosdoeners.
 

Potje

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Ach, haal straks de M+S banden en die zullen wel 195 zijn. Gaan we het daar ook eens even mee proberen. Later meer....
 

CorNi

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

214 op de teller, vrouw maakt lawaai voor wel 300...., volgens GPS zo'n 207 = exact volgens het boekje, stabiel!
Prima dus
 

Wiseguy

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Ik heb nieuwe klokken gekregen, en daarmee was mijn topsnelheid van 204km/h ineens niet meer aanwezig.... /forum/images/graemlins/frown.gif Heb het gelukkig al weer ingehaald en staat weer netjes in mijn maxidot.... 206km/h /forum/images/graemlins/grin.gif
 

deusjevo

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Iemand enig idee wat de 1.6 MPI doet aan top?
Zie in dit draadje alleen maar TDI' tjes laagvliegen /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

octofreak

Actief lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb vanmorgen 221 gereden.... ging lekker vlot /forum/images/graemlins/super.gif en de skoda blijft als een huis liggen. Het kon denk ik nog wel iets harder, maar moest weer inhouden.
/forum/images/graemlins/ahum.gif Overigens werkt die cruisecontrol truc niet. Maar ik vind 221 voor heeeel respectabel voor vlakke weg en weinig wind.
Zal nog wel even een fotootje als bewijs opnemen. /forum/images/graemlins/473.gif

[/ QUOTE ]

Vandaag weer even door Duitsland getoerd en gek genoeg kwam de vorige 221 er nu niet uit. Het bleeft hangen op 218 (vlakke weg, weinig wind) wel was het maar 3,5 graden.
Wellicht scheelt dat? /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Bovenaan Onderaan