Topsnelheid

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Jammer dat mijn zijspiegels niet automatisch kunnen inklappen, scheelt misschien 1 a 2 km per uur op de teller LOL
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Die halve kilometer sneller kwam zeker door mijn "haaievin"! /forum/images/graemlins/wink.gif
Hoeveel toeren draai jij dan Veejay?
Met een diesel meestal een 1000 tpm lager.
M'n oude handheld gps geeft alleen miles aan en daar heb ik even niet opgekeken anders kon ik de snelheid nog omrekenen.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

ik geloof (maar hou me ten goede) 4300 TPM daarna houdt hij electronisch in, met mijn toledo (110pk + chip) kon ik tegen de 4800 halen. Een gechipte 2.0TDI zou 235 op de teller kunnen halen heb ik me laten vertellen.
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

Dat met het aantal toeren klopt dan wel zo ongeveer.
Deed ik ook met mijn 320d met vijf-versnellingsbak.
Ongeveer 163pk en 320 Nm.
Maar de BMW was een stuk zwaarder dan jouw toledo denk ik.
Reed dan op de teller 220 km/u.
En die 235 op de teller....
Ja, dat was Ralph uit Brielle die deze topic opende.
Mijn handheld gps van garmin gaf als hoogste snelheid aan 207km/u, /forum/images/graemlins/crazy.gif maar ik weet niet of'tie op dat stuk weg aanstond.
Ik tankte trouwens in Duitsland Ultimate 100 octaan.
Lijkt me pure verwennerij voor de motor! /forum/images/graemlins/grin.gif
 

octofreak

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Ik heb als top 160 gereden..... /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/confused.gif




Maar ja, ben nog aan het inrijden..... /forum/images/graemlins/ooo.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif
 

rickske

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Ik heb al eens 175 gereden. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

het schijnt dat duitse diesel beter voor je auto is (qua prestaties)... Daar is weleens een topic over geweest op een ander forum.
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Topsnelheid....

@octofreak.
De eerste duizend kilometer heb ik niet boven de 150 km/u gereden. Netjes aan de inrij instructie gehouden, gaat je motor toch langer mee denk ik.
@rickske
Je hebt bij Luik toch een mooi stuk omlaag waar je de auto goed de sporen kan geven?
Het mooie van de diesel is toch dat die erg zuinig is als'tie goed warm is. Op de Route du Soleil kan je met een 1.9tdi denk ik toch makkelijk 1:21 halen. Cruise-control aan en gaan....
De 2 liter diesel zal daar maximaal 10% meer gebruiken denk ik. Maar daar is dan weer een ander topic voor.
 

octofreak

Actief lid
Re: Topsnelheid....

@sunnyboy,

zit nu inmiddels op 700 km en die 160 was slechts een klein stukske, maar vergeet niet, ik heb een 2.0 TDI met ZES versnellingen, dus die 75% maximum toeren kom ik bij laaange na niet aan....
 

rickske

Actief lid
Re: Topsnelheid....

@sunnyboy begin september passer ik daar 3 keren op een weekend want dan os de jaarlijkse afspraak van de F1 in Francorchamps,we zullen eens zien wat de auto daar kan. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Re: Topsnelheid....

Hee, in Italie met mijn 2.0 TDI DSG 220 km/h aangetikt. Voor zover te zien was de weg vlak en bevond ik me volgens navi. system op 450 meter boven zeenivo. Het was 17 graden 's nachts.
 
Re: Topsnelheid....

Hoeveel vermogen levert de getunede motor. Mijn 2.0 TDI heeft er gewoon 140. Rijdt ook op 225's 17" Top is 220.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

tunen is vanaf 170 tot 180 pk mogelijk.

Ik denk dat ie dan zeker over de 220 gaat, er is nog ruimte in zijn 6 als je 220 gaat.

Echter een DSG bak mag niet meer dan 400NM aan koppel dacht ik, dus echt het onderste uit de kan halen is niet aan te raden.
 

RSTDI

Actief lid
Re: Topsnelheid....

@veejay het max koppel voor de DSG wordt afgeregeld op 350nm hierboven geeft de dealer van mijn auto geen garantie. Het aantal pk is 175. Maar er zijn verschillende tuners die niet de vingers willen branden aan de DSG bijvoorbeeld ABT en oettinger. Ik ben zeer benieuwd wat het bij mijn nieuwe auto brengt deze wordt door de dealer bij JD in lochem onderhanden genomen met fabrieksgarantie. want na 1 jaar sturen met een touran met 140pk wilde ik toch meer. max snelheid A31 19 gr heen en terug 210km boordcomputer en climatronic kanaal 19 204km
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

"dealer bij JD in lochem onderhanden genomen met fabrieksgarantie."

Jeroen is een goede tuner, daar zou ik denk ik ook langsgaan als ik...

Ik neem aan dat je geen leaseauto rijdt?

Je hebt gelijk DSG tot 350NM inderdaad.
 

RSTDI

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Inderdaad geen lease-auto. Ik run een klein bedrijfje wat reparaties doet aan grafische machines in hele Nederland, België en af en toe Duitsland. Gezien de km die ik maak ruil ik na ongeveer na 1 a 1 1/2 jaar de auto weer in. Dus voorjaar 2007 gaat de octavia er weer uit. Ik hoop dat tegen die tijd de RS met de 170 pk tdi er is.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

goed man, ben benieuwd naar je topsnelheid en accelaratiecijfers. veel plezier met je chippie
 

Jakob

Nieuw lid
Re: Topsnelheid....

/forum/images/graemlins/shocked.gifMijn Octo 2.0 TDI DSG Combi alles standaard 15.000 KM gereden gaat naar boven en naar beneden (in Duitsland natuurlijk) niet sneller dan 225. Bij gas inhouden en gasgeven gaat hij snel terug naar 225 en wordt dan gestabiliseerd /forum/images/graemlins/mad.gif Duidelijk geval van begrenzing dus.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

225 is zeer netjes, met chip?

dat hij begrensd is had ik al sterke vermoedens over
 

Ralph

Lid
Re: Topsnelheid....

Mijn gechipte 2.0 TDI loopt van 100 naar 200 binnen 14 seconden. Daarna gaat ie zonder moeite naar 220. Het uitlopen vanaf 220 naar 235 duurt ongeveer een halve minuut.
 
Bovenaan Onderaan