Topsnelheid

Matra_Murena

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Midden in de nacht van Denemarken naar Nederland reed mijn 2.0 TDI 225 op de teller. Het laatste stuk van 220 naar 225 had hij het wel wat moeilijker trouwens. 225 leek mij echt een begrenzing op de auto (mijn oude Alfa 33 1.5 reed toch ook 220? Dan moet zo'n moderne motor wel wat beter kunnen /forum/images/graemlins/laugh.gif ) Van een kennis had ik een trucje gehoord dat bij mijn vorige wagen - een Golf IV 105pk - ook werkte. Rijd zo hard als mogelijk tot hij inhoud, als je hem dan op de Cruise Control zet kan je hem nog zo'n 5 kilometer door de begrenzing heen trekken. En voila: het werkte /forum/images/graemlins/laugh.gif Ik heb hem uiteindelijk op 228 zien staan en toen doemde er weer een inhalende vrachtwagen op in de verte /forum/images/graemlins/frown.gif
 
Re: Topsnelheid....

Ik ben afgelopen weekend in Duitsland op 201km/h gekomen. Had nauwlijks over, misschien enkele kilometers hoger op de te teller. Geijkt zal dat wel rond de 193 a 194 zijn geweest zoals ook in het "boekje" vermeld staat..

Moet wel zeggen dat je dan met een standaard onderstel wel wat onstabiel op de weg ligt. Dat merk je zeker wanneer de weg wat minder goed wordt. Ik denk dat je dan ook niet boven de 210 geijkt wilt komen met een standaard onderstel.
 
Re: Topsnelheid....

@Veejay, een 1.9 TDI, zal het nog even bij mijn persoonlijke gegevens zetten, dacht dat het er al bij stond /forum/images/graemlins/blush.gif
 

nomad

Senior Member
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dan heb je nette waarden een 110PK TDI 5 bak haalt dat ook.

[/ QUOTE ]
Ook mijn 1.9 TDI haalt de 201/202 (vlakke weg). Misschien met de cruisecontrol truuk wel 206 /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Re: Topsnelheid....

Heren blijven we bij die snelheden wel een beetje alert? Als je gesnaaid wordt ben je die snelle Octavia ook héél snel kwijt, en da's weer een Skoda minder op de weg... /forum/images/graemlins/mad.gif
 

rickske

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Ja maar als je af en toe eens in Duitsland gaat karren dan kan je,je eens lekker uitleven.
 
Re: Topsnelheid....

@Veejay, niet vergeten dat de koppel van de 105pk hoger ligt dan die van de vorige generatie 110pk. Dus al met al rijden ze wel redelijk het zelfde.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Ik heb proefgereden in een 1.9TDI DSG, was zeer lekkere auto/motor.

Ook mee gesport op de DREI naar Frankfurt, tot de 180 kon ie aardig meekomen.
 

Karstieman

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Ik vond tijdens de testrit de 1.9 105pk in de octavia aanzienlijk minder spannend dan de 1.9 110pk in mijn Leon. Maar heeft misschien ook een gewichts oorzaak...
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Een beetje karaktereigenschap van de oudere TDI, die zijn veel 'explosiever' in 1 keer een hoop koppel.

Ik vind dat de nieuwe TDI's, want soepeler aanvoeler waardoor ze minder snel lijken. Maar dat zijn ze zeker niet.
 
Re: Topsnelheid....

Ik wil net zeggen, die "oude" TDI's zijn echt niet sneller weg dan ik. Het enige nadeel van de 105PK is dat je geen 6e versnelling hebt, toch wel iets wat prettig is bij lange afstanden.
 
Re: Topsnelheid....

Stond gisteren naast een oude mercedes, zo'n slee met een blauw kenteken (voor onze zuiderburen, in Nederland zijn dat Oldtimers) en die had blijkbaar wel zin in een sprintje. Dat ging dus ook maar net goed, zo snel is die vijfbak ook weer niet. Kijk ook maar eens naar de specs, dan zie je dat de 2 liter TDI toch wel een stukje sneller is van 0-100km/h.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Topsnelheid....

Ja maar dan vergelijk je 140PK met 105pk. Pak maar eens twee auto's met hetzelfde vermogen maar met een andere overbrenging ;) de 6 bak zou op de top waarschijnlijk wel weer sneller zijn.
 
Bovenaan Onderaan