Tijd voor zomerbanden

EdK

Forumguru
In jullie geval zal de michelin top wezen.
In periode dat ik motor reed zweerde ik bij de Metzeler band.
één keer een dunlop erop gehad en was 10x niets en is weer omgeruild voor ........ Metzeler

En ook had men Michelin's voor de motorfiets maar waren mij gewoon te duur en duur de zachtere compound snelle slijters.
Voor de Honda ST1100 en BMW R1100RT was ik met Metzeler al rond de 750 gulden kwijt voor setje banden.
 

Canon-Eye

Forumguru
in post #8 staat dus dat ze nooit rond zijn, wat ik helaas alleen maar kan bevestigen :(
Generaliseren gaat meestal fout: ook in dit geval is de bewering feitelijk niet correct. Het geldt in elk geval niet voor alle Dunlop banden.
Mijn Fabia werd destijds afgeleverd op zomer-Dunlops en daar was op zich helemaal niets fout mee, qua rijgedrag en zo. :pardon: Gewoon stabiel, stuurt goed, trilt niet (dus wel degelijk rond), loopt goed rechtuit ook bij stuur loslaten.

Dat ik bij vervanging toch heb gekozen voor Michelin heeft vooral te maken met de welbekende persoonlijke voorkeur - rijdt voor mijn gevoel nog nèt effe fijner, plus goede merk-ervaringen m.b.t. slijtvastheid.
 

EdK

Forumguru
Wel @Canon-Eye in de beleving van de topic poster wel en in jouw en mijn beleving zeker niet op de wagen met velg keuze die we hebben.

En belangrijkste is nog altijd hoe de beleving is van de persoon, wat jij als niet lekker rijden bestempeld dat kan een ander juist als heerlijk ervaren.
 

EdK

Forumguru
Ja, daarom wordt alles van VAG ook op Conti geleverd.

En ook dat is weer niet geheel waar, want mijne Yeti werd ongevraagd op Dunlops afgeleverd door Skoda en ik weet dat er meerdere Yeti rijders zijn die dit ontdekten toen ze eens wat dieper in ehhh naar de wagen keken.
 

EdK

Forumguru
En ja Conti is helaas ook van PON

Kijk maar eens op www.pon.nl , je verbaasd je waar ze allemaal importeur van zijn hier in Olland
 

Remakil

Forumguru
Tja, ik kan er niet mee zitten. Ben zeer te spreken over Conti, wil niets anders! Onder mijn motor lag ook Conti, m'n nieuwe wordt afgeleverd op Conti...

Topbanden! Altijd grip...
 

Noord26

Forumguru
Voor de Honda ST1100 en BMW R1100RT was ik met Metzeler al rond de 750 gulden kwijt voor setje banden.

Een setje Michelins Pilot Road 4 (net een paar maanden op de markt- en type 3 wordt bestempeld als de beste sport/tour band momenteel) heb je tegenwoordig voor iets onder de €300,- voor een set incl montage. Dan zijn bandjes goedkoper geworden?
 

MQB80

Nieuw lid
Super tevreden met de conti's die standaard op de Teron 17" zijn geleverd. Veel grip
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    770,8 KB · Weergaven: 31
  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Weergaven: 29

Remakil

Forumguru
Hmmm, kan Conti niet genoeg meer leveren zeker of het mag niet meer van de mededingingsdinges ofzo :D
Ik heb ooit een rondleiding in Barneveld gehad bij Conti NL, omdat mijn motor voor een test op Conti's werd gezet...

Er was destijds een bepaald systeem, waarbij de velgen van elke auto die NL binnenkwam en die vanuit de fabriek op elke band werd gezet die daar voordelig was. Hier in NL meteen vervangen werden voor velgen met Conti's. Soort wissellijn, waarbij de velgen bij Conti vol automatisch werden ontdaan van het andere merk en voorzien van Conti's. De banden van de andere merken werden door Conti weer doorverkocht...
 
Bovenaan Onderaan